جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 روش مؤثر برای درمان عفونت ریشه دندان در خانه

برای درمان عفونت ریشه دندان در خانه را‌ه های متفاوتی وجود دارد.
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

درمان عفونت ریشه دندان یک موضوع جدی است که نیاز به مراجعه به دندان پزشک دارد، اما برخی از روش‌های خانگی می‌توانند تا زمانی که به دندان‌پزشک مراجعه کنید، به کاهش درد و التهاب کمک کنند.

در این مقاله، چند روش خانگی موثر برای درمان عفونت ریشه دندان در خانه را بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها تا زمان مراجعه به دندان‌پزشک، علائم عفونت، درد و ناراحتی را تا حدودی کاهش می‌دهند.

مؤثرترین روش‌های درمان عفونت ریشه دندان در خانه کدام است؟

به‌طور کلی 10 روش ساده برای درمان عفونت ریشه دندان به صورت خانگی وجود دارد؛ که عبارتند از:

  • شست وشو با آب و نمک
  • کمپرس سرد
  • مصرف مسکن
  • استفاده از پر اکسید هیدروژن
  • چای کیسه ای
  • سیر 
  • سرکه سیب
  • مصرف آنتی بیوتیک
  • زنجبیل

در ادامه هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

10 روش موقت برای درمان عفونت ریشه دندان در خانه وجود دارد.

شستشو با آب نمک

یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های خانگی برای کاهش التهاب و درد ناشی از عفونت دندان، شستشوی دهان با آب نمک است. آب نمک می‌تواند ناحیه آلوده به عفونت را تا حدودی ضد عفونی کرده و به کاهش تورم و درد کمک کند.

این عمل سبب درمان موقت درمان عفونت ریشه دندان در خانه می‌شود اما در اسرع وقت باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه متورم می‌تواند به کاهش تورم و تسکین درد کمک کند. سرما باعث کاهش جریان خون به ناحیه ملتهب می‌شود، که این امر به کاهش تورم و درد منجر می‌شود. اما این روش به درمان عفونت ریشه دندان در خانه، کمکی نمی‌کند.

استفاده از روغن میخک

روغن میخک به دلیل داشتن ترکیب اوژنول، دارای خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی قوی است. این روغن می‌تواند به تسکین درد و درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند.

برای درمان ریشه دندانتان نیاز به راهنمایی دارید؟ شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!
مشاوره دندانپزشکی آنلاین

مصرف مسکن‌

داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند. این داروها فقط علائم را کاهش می‌دهند وکمکی به درمان عفونت ریشه دندان در خانه نمیکند، اما می‌توانند تا زمانی که به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنید، درد را کنترل کنند.

شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن

محلول پراکسید هیدروژن رقیق شده می‌تواند به کاهش باکتری‌های دهان و کمک به درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کننده است و می‌تواند به تمیز کردن ناحیه آلوده کمک کند.

استفاده از چای کیسه‌ای

چای سیاه حاوی تانن‌هایی است که می‌توانند به کاهش التهاب و تسکین درد کمک کنند. چای همچنین دارای خواص ضدباکتری است که می‌تواند به کاهش و درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند.

سیر

سیر دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند به کنترل عفونت و درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند. سیر به عنوان یک درمان طبیعی قدیمی شناخته شده است که می‌تواند در کاهش علائم عفونت دندان مؤثر باشد.

سیر یکی از راه‌های درمان عفونت دندان در خانه است.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده خود می‌تواند به کاهش باکتری‌های دهان کمک کند. این ماده به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی می‌تواند به تمیز کردن ناحیه آلوده و درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند.

مصرف آنتی بیوتیک

عفونت دندان زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها به عمق دندان نفوذ کرده و بافت‌های داخلی آن، یعنی پالپ دندان، را آلوده می‌کنند. در صورت عدم درمان به‌موقع، عفونت می‌تواند به بافت‌های اطراف گسترش یابد و حتی به از دست دادن دندان منجر شود.

مصرف یک آنتی بیوتیک ضعیف یکی از راه‌های درمان عفونت ریشه دندان در خانه است و تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید از گسترش عفونت دندان جلوگیری خواهد کرد.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که می‌تواند به کاهش درد و درمان عفونت ریشه دندان در خانه کمک کند.

عفونت ریشه دندان یکی از مشکلات شایع دهان و دندان است که می‌تواند به درد شدید، تورم و مشکلات جدی‌تر منجر شود. روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد موقتی بوده و فقط تا زمان مراجعه به دندان پزشک برای کاهش و تکسین علائم ناشی از عفونت مفید هستند. برای درمان ریشه دندان حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.