جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا تعویض بریج دندان ضروری است؟

تعویض بریج دندان بعد از 9 سال ضروری است.
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

با گذر زمان، تعویض بریج دندان به‌دلیل آسیب یا فرسایش امری اجتناب‌ناپذیر است؛ این فرآیند می‌تواند به حفظ عملکرد خوب و زیبایی طبیعی دندان‌ها کمک کرده و از بروز مشکلات جدی‌تر در آینده جلوگیری کند. اگر این روزها این موضوع دغدغه شما هم هست، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با هم فرآیند عوض‌کردن بریج را بررسی کرده و ببینیم چه زمانی باید برای انجام این کار اقدام کنیم؟

چه زمانی به تعویض بریج دندان نیاز است؟

بروز هر یک از مشکلات زیر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما به عوض کردن بریج دندان نیاز دارید.

بوی بد دهان

اگر دهان شما به‌طور مداوم بوی بد می‌دهد، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که اطراف بریج دندان دچار عفونت و پوسیدگی شده است و به تعویض بریج نیاز است.

درد

دومین نشانه نیاز به عوض کردن بریج دندان، بروز درد یا حساسیت در اطراف بریج است؛ این درد می‌تواند به‌خاطر آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی اتفاق بیوفتد.

تحرک

اگر احساس می‌کنید بریج شل شده است یا در دهان شما جابه‌جا می‌شود باید به تعویض یا تعمیر آن فکر کنید.

برای تعویض بریج دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟ شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!
مشاوره دندانپزشکی آنلاین

مشکلات لثه

خون‌ریزی، تورم و قرمزی اطراف بریج دندان، می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های لثه یا پوسیدگی زیر بریج باشد و باید برای تعویض آن اقدام کرد.

آسیب‌دیدگی بریج

ترک‌خوردن یا هر نوع آسیب‌دیدگی دیگر بریج می‌تواند عملکرد آن را دچار مشکل کند و این مشکل می‌تواند یکی‌دیگر از نشانه‌های تعویض بریج باشد.

بهتر است در صورت مشاهده هر یک از مشکلات بالا، به دندانپزشک خود مراجعه کرده و با مشورت با ایشان درباره عوض کردن بریج دندان تصمیم بگیرید.

مراحل تعویض بریج دندان کدام است؟

مراحل عوض کردن بریج دندان تا حد زیادی به علت خرابی آن بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال اگر بریج شما به‌خاطر خرابی دندان‌های پایه نیاز به تعویض داشته باشد، در ابتدا باید دندان‌های پایه را درمان کرد و سپس بریج جدید را جایگزین بریج قدیمی کرد.

اما اگر دندان‌های پایه شما هم پوسیده شده باشند، آن وقت باید از طریق جراحی فک ایمپلنت کاشت و سپس از ایمپلنت‌ها به‌عنوان یک پایه محکم برای بریج جدید استفاده کرد.

مراحل عوض کردن بریج دندان شامل 4 مرحله است.

به‌طور کلی برای عوض کردن بریج دندان باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. در مرحله اول دندانپزشک وضعیت بریج و دندان‌های اطراف آن را به دقت بررسی می‌کند.
  2. در مرحله بعدی دندان‌های پایه برای قراردادن بریج جدید آماده می‌شوند.
  3. در سومین مرحله از دندان‌ها قالب‌گیری شده و بریج موقت نصب می‌شود.
  4. در این مرحله بریج دائمی ساخته شده و در نهایت با چسب‌های مخصوصی بین دندان‌های پایه قرار داده می‌شود.

آیا تعویض بریج دندان محدودیت دارد؟

عوض کردن بریج دندان محدودیتی ندارد و این موضوع کاملا به سلامت دندان‌های پایه وابسته است. اگر دندان‌های پایه در طول زمان ضعیف بشوند یا آسیب ببینند، هر بار جایگزینی می‌تواند با چالش‌های بیشتری همراه باشد.

هزینه تعویض بریج دندان چقدر است؟

هزینه عوض کردن بریج دندان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای آن تعیین کرد. این فاکتورها شامل مواد استفاده‌شده در ساخت بریج، تخصص و تجربه دندانپزشک و… است؛ همچنین وضعیت سلامت دهان و دندان‌های شما و نیاز به درمان مکمل نیز می‌تواند روی هزینه نهایی تاثیرگذار باشد.

در این مطلب با شما درباره تعویض بریج دندان صحبت کردیم و سعی کردیم به تمام سوالاتی که در این زمینه دارید، پاسخ کاملی بدهیم. حالا شما با مراحل تعویض بریج آشنایی بیشتری دارید و بهتر می‌دانید که چه زمانی باید برای تعویض آن اقدام کنید. همان‌طور که مشاهده کردید، عوض کردن بریج دندان یک کار ضروری‌ست که می‌تواند سلامت و زیبایی را به شما برگرداند. فراموش نکنید که انتخاب یک دندانپزشک ماهر، رعایت بهداشت دهان و دندان و انجام درست مراقبت‌های بعد از تعویض بریج، می‌تواند کلید اصلی در حفظ و نگه‌داری بریج باشد.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.