جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لمینت زیرکونیا چیست؟

لمینت زیرکونیا چیست
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

آیا می‌دانید لمینت زیرکونیا چیست و در چه مواقعی از آن استفاده می‌شود؟ بهتر است بدانید که برحسب مواد مورد استفاده برای ساخت ونیر در لابراتوآر، لمینت دندان انواع مختلفی دارد. مشخص شده است که ماده سرامیکی زیرکونیا در مقایسه با مواد سنتی مورد استفاده در زیبایی دندان مزایای بسیاری دارد. چراکه علاوه‌بر ظاهر سفید براق و شفاف خود، از مقاومت بیشتری نیز در برابر شکستگی و سایش برخوردار است. در ادامه به سایر ویژگی‌های لمینت زیرکونیا اشاره خواهیم کرد.

مزایای لمینت زیرکونیا چیست؟

در حال حاضر لمینت زیرکونیا، یکی از انواع لمینت دندان است که مدرن‌ترین تکنولوژی برای ترمیم دندان‌ها است. در اصل از دی‌اکسید زیرکونیوم با پوشش سرامیکی ساخته شده است و دندانپزشکان به کمک آن توانسته‌اند «لبخند هالیوودی» را خلق کنند. از سایر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لمینت زیرکونیا یکی از بهترین انواع لمینت است.

  • میزان مقاومت و دوام آن بی‌رقیب است

ونیر زیرکونیا به‌درستی «فولاد سرامیکی» نامیده می‌شود، زیرا قوی‌ترین ماده سرامیکی موجود است. در واقع 10 برابر قوی‌تر از مینای دندان است. این مساله مانع از تخریب سریع آن حتی در هنگام خوردن غذاهای سفت می‌شود. همچنین می‌توان انتظار داشت که آسیب‌های اجتناب‌ناپذیر ناشی از استفاده طولانی‌مدت را تحمل کند.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که ماده سبک و الاستیک زیرکونیا در تماس با بافت‌های زنده دهان، فرو نمی‌ریزد، فرسوده نمی‌شود و تغییر شکل نمی‌دهد. همچنین در برابر دمای شدید، مواد قلیایی و اسیدی مقاوم است و ظاهر اصلی خود را حفظ می‌کند.

دندانپزشکان معتقدند که لمینت زیرکونیا به‌دلیل استحکام و دوام بالا ممکن است برای افرادی‌که ناخن‌های خود را می‌جوند یا از روی عادت دندان‌قروچه می‌کنند، مناسب‌تر باشد. با نگهداری و مراقبت صحیح از آن، شما می‌توانید برای 10 تا 30 سال از دندان‌های زیبای خود لذت ببرید.

  • زیست‌سازگار است

زیرکونیا پس از طلا زیست‌سازگارترین ماده دندانپزشکی است. این بدان معناست که به هیچ ماده شیمیایی در دهان واکنش نشان نمی‌دهد. ونیر زیرکونیا به‌دلیل نداشتن زیرساخت‌های فلزی باعث ایجاد مشکلاتی مانند طعم بد دهان، واکنش آلرژیک، فرورفتگی لثه، تورم، خونریزی و غیره نمی‌شود. مشکلاتی‌که گاهی اوقات روکش‌های پرسلن می‌توانند ایجاد کنند.

  • می‌تواند ظاهر دندان‌های طبیعی را تقلید کند

تمایل به لمینت زیرکونیا بسیار زیاد است. زیرا نه تنها ماندگاری زیادی دارد بلکه مانند دندان‌های طبیعی رنگ آن سفید مرواریدی و شفاف است. همچنین به‌خوبی روی دندان‌ها شکل می‌گیرد. جالب است بدانید که ونیر زیرکونیا در مقایسه با سایر انواع ونیر، مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ و لکه‌دار شدن دارد. پس اگر به طور منظم نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای استفاده می‌کنید با سیگار می‌کشید، بهتر است از همان ابتدا به سراغ آن بروید.

برای انجام لمینت زیرکونیا نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

نحوه نصب لمینت زیرکونیا چگونه است؟

  • در اولین مشاوره با دندانپزشک، دندان‌های شما ارزیابی و معاینه می‌شوند. همچنین عکسبرداری با اشعه ایکس انجام می‌شود. بدین‌شکل، دندانپزشک می‌تواند بررسی کند که آیا ریشه‌های دندان‌های شما سالم هستند یا خیر. همچنین می‌تواند علائم التهاب لثه را ارزیابی و بایت و عملکرد دندان‌های شما را تجزیه‌و‌تحلیل کند. اگر همه چیز در شرایط خوبی باشد، لمینت دندان زیرکونیا انجام می‌شود.
  • دندانپزشک باید قبل از قرار دادن ونیرها، یک لایه نازک از مینای دندان یعنی حدود 0.3 میلی‌متر از آن را بتراشد. این کار کمک می‌کند تا فضایی برای نصب ونیرها ایجاد شود. همچنین سطح دندان را ناهموار و برای اتصال آماده می‌کند. اگرچه در حین تراشیدن سطح مینای دندان شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما برای احتیاط ممکن است از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده شود.
  • در مرحله بعد دندانپزشک از دندان‌ها قالب‌گیری می‌کند. قالب تهیه شده به لابراتوآر ارسال می‌شود تا طبق آن ونیرها ساخته شوند. معمولا 7 تا 14 روز طول می‌کشد. در این مدت، ونیرهای موقت روی دندان‌ها قرار می‌گیرند.
  • پس از آماده شدن ونیرها در لابراتوآر، از شما خواسته می‌شود که برای نصب آنها دوباره به مطب مراجعه کنید. دندانپزشک ابتدا ونیرهای موقت را بر می‌دارد. سپس از چسب مخصوصی برای چسباندن ونیرهای اصلی روی هر دندان استفاده می‌کند. در نهایت با تابش نور لیزر یا ماورابنفش کمک می‌کند تا این چسب زودتر خشک و مستحکم شود.

مراحل نصب لمینت زیرکونیا معمولا 2 هفته طول می‌کشد.

معایب لمینت زیرکونیا چیست؟

طبق تجربه، از معایب احتمالی نصب ونیرهای زیرکونیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رویه آسانی نیست و نیاز به تجربه بالایی دارد.
  • دندانپزشک ملزم به رعایت پروتکل خاصی برای آماده‌سازی مینای دندان و نصب این ونیرها است. به‌همین‌دلیل، معمولا نسبت به نصب سایر انواع ونیر بیشتر طول می‌کشد.
  • هنگامی‌که لمینت زیرکونیا نصب شدند، تنظیم دوباره آن‌ها آسان نیست.

قیمت لمینت زیرکونیا چقدر است؟

قیمت لمینت زیرکونیا کم‌تر از لمینت ایمکس است. البته قیمت نهایی برحسب تعداد دندان‌های ترمیم‌شده، شرایط بالینی بیمار و میزان مهارت دندانپزشک کمی متغیر است. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم از قبل در مورد هزینه‌ها با دندانپزشک خود صحبت کنید.

بنابراین، می‌توان ادعا کرد که لمینت دندان زیرکونیا راهی شگفت‌انگیز برای بازگرداندن لبخند زیبا و اعتماد‌به‌نفس به شما است. زیرا دوام زیادی دارد و به خوبی ظاهر دندان‌های طبیعی را تقلید می‌کند. مطمئنا مشورت با دندانپزشک متخصص زیبایی دندان اطلاعات دقیق‌تری در مورد لمینت زیرکونیا در اختیار شما خواهد گذاشت.

 

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.