جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لمینت دندان از چه سنی است؟ پایان 18 یا زودتر؟

سن مناسب لمینت دندان
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

سن مناسب لمینت دندان چند سالگی است؟ این سئوالی است که ذهن اکثر افراد علاقه‌مند به لمینت و خدمات زیبایی دندان را درگیر می‌کند. در سال‌های اخیر لمینت دندان به یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در دندانپزشکی تبدیل شده است. لمینت‌ها و روکش‌های دندانی می‌توانند زیبایی هر لبخندی را دو چندان کنند.

روکش‌ها برای بهبود عملکرد دندان‌ها و ایجاد یک لبخند زیبا و هماهنگ طراحی شده‌اند که مطمئناً می‌تواند زیبایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. وجود این جذابیت‌ها باعث شده، افراد خیلی جوان و حتی نوجوانان تصمیم به انجام لمینت، مخصوصاً لمینت دندان های جلو خود بگیرند و والدین خود را با این سؤال مواجه کنند که لمینت دندان از چه سنی است؟ در ابتدا باید بررسی کنیم که لمینت دندان چیست.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان چیست؟ اصلاح طرح لبخند با لمینت دندان چگونه است؟ سئوالاتی از این دسته، پیرامون لمینت دندان ذهن افراد مختلف را به خود مشغول می‌کند. لبخند زیبا و جذاب، چهره را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. امروزه افرادی که به سلامتی و زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، به دنبال روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها جذابیت چهره خود را دوچندان کنند. لمینت دندان یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی است که این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. با لمینت دندان، دیگر لازم نیست نگران بهم ریختگی دندانی، فواصل باز بین دندانی یا ترک‌های دندان خود باشید و به‌سادگی می‌توانید لبخندی خاص و بی‌نقص داشته باشید!

لمینت دندان ، پوسته نازکی است که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، شکل و فرم آن‌ها را اصلاح می‌کند و زیبایی طبیعی دندان‌ها را آشکار می‌سازد. شاید بپرسید لمینت دندان برای چیست و لمینت برای چه دندان‌هایی مناسب است؟ اصلی‌ترین کاربرد لمینت در اصلاح لبخند و زیباسازی هر چه بیشتر دندان‌هایی است که به دلیل ترک‌خوردگی، شکستگی یا بدرنگی دندان نیاز به زیبایی و اصلاح دندان دارند.

لمینت دندان یک لایه نازک از مواد همرنگ دندان است که بر اساس نیاز افراد روی دندان‌های قدامی و خلفی قرار می‌گیرد. از لمینت برای اصلاح ظاهری دندان‌ها استفاده می‌شود از جمله:

  • تغییر رنگ و رفع بدرنگی دندان
  • بهبود شکل، اندازه یا طول
  • رفع فواصل باز بین دندانی

و به دو دسته لمینت دائم و لمینت متحرک تقسیم می‌شود.

این درمان به دندانپزشک کمک می‌کند تا طول، رنگ و شکل دندان‌ها را اصلاح کند.

لمینت دائم چیست: 

1) لمینت دندان دائم به چه صورت است؟

در واقع، لمینت دندان (Laminate porcelain) که به روکش چینی معروف است، از لایه‌های چینی نازک مختلفی ساخته شده است که به وسیله یک لایه چسبناک جایگزین مینای طبیعی دندان می‌شود. برخلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت پرسلن، نیازی به خراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک ماهر، تعبیه لمینت‌ها بدون آسیب به دندان‌های طبیعی انجام می‌شود.

در ادامه مطلب توضیح می دهیم که زمان مناسب برای اجرای لمینت دندان از چند سالگی است؟ و اینکه چقدر موفقیت خدمات دندانپزشکی زیبایی با سن افراد در ارتباط است؟

2) آیا لمینت دندان محدودیت سنی دارد؟

بسیاری از افراد ممکن است معتقد باشند که لمینت محدودیت سنی دارد، البته این موضوع تا حدی درست است. زیرا تا هنگامی که دندان شیری در دهان بچه‌ها وجود دارد لزومی به انجام عمل‌های زیبایی دندان برای آن‌ها نیست. معمولا کودکانی که دندان شیری دارند ممکن است نیازی به جراحی زیبایی دندانپزشکی نداشته باشند، مگر موارد خاص مثل مشکلات مادرزادی یا بروز حوادث.

به دلیل ساختار دندان‌ها پیش از تکمیل فرایند رشد، پس پاسخ سوال این سوال مهم والدین که لمینت دندان از چند سالگی است؟ این است که سن مناسب لمینت دندان بعد از دوره نوجوانی است.

3) بهترین سن برای لمینت دندان دائم از چند سالگی است؟

در واقع برای انجام لمینت دندان محدودیت سنی وجود ندارد و بسته به سن افراد، شکل و نوع اعمال دندانپزشکی زیبایی متفاوت خواهد بود. اما معمولاً توصیه نمی‌شود که افراد زیر ۱۸ سال روکش و لمینت دندان داشته باشند. پس 18 سالگی پاسخ قطعی به سوال لمینت دندان از چه سنی است، خواهد بود.

بهترین سن برای لمینت دندان

 4) آیا افزایش سن در کیفیت لمینت دندان تاثیر دارد؟

در اولین قدم از مراحل لمینت دندان یک ارزیابی بسیار دقیق از دندان‌ها و دهان توسط دندانپزشک انجام می‌شود. هرچه دندان تحت درمان بزرگ‌تر باشد و بیمار سن بیشتری داشته باشد، محفظه پالپ محل قرارگیری عصب کوچک‌تر بوده و در نتیجه عوارض حساسیت یا خطر پر شدن ریشه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین بیماران با سنین بالاتر ممکن است عوارض جانبی کمتری را تجربه کنند.

5) جایگزین لمینت دندان در سنین پایین و نوجوانان چه روشی است؟

  • ارتودنسی

بهترین سن برای ردیف کردن دندان‌ها با انجام ارتودنسی بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی است. زیرا دهان و فک در سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی هنوز در حال رشد هستند و فک و ناحیه اطراف دهان در این دوره زمانی گسترش یافته و رشد می‌کند.

  • کامپوزیت دندان

با استفاده از این روش به مینای دندان آنها آسیب وارد نشده و تراشیده نمی‌شود.

  • سفید کردن دندان‌ها

مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ دندان‌های سالم این افراد را می‌توان با سفید کردن دندان‌ درمان کرد.

لمینت متحرک چیست:

1) لمنیت دندان متحرک به چه صورت است؟

حالا می‌خواهیم نوع دیگری از روکش لمینت را معرفی کنیم که دائمی نیست. اگر به دنبال این هستید که نواقص دندان را با روکش به‌طور موقت بپوشانید و سپس بتوانید آنها را جدا کنید، استفاده از لمینت متحرک دندان چاره کار شماست.

روکش‌های موقت از رزین به اشکال و اندازه‌های از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند. سپس توسط متخصص دندانپزشک بهترین و مناسب‌ترین آن برای دندان هر فرد انتخاب می‌شود. اکنون باید دید لمینت برای چه سنی مناسب است؟

لمینت متحرک دندان جایگزین لمینت در سنین پایین

2) لمینت متحرک دندان برای چه سنی مناسب است؟

این نوع روکش اسنپ اسمایل که به آن ونیر کامپوزیتی متحرک نیز گفته می‌شود، مزایا و معایبی دارد. اما برای کسانی که به سن مناسب لمینت دندان نرسیده‌اند مناسب است. زیرا با این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان پیدا نمی‌کنند.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان دندانپزشکی زیبایی، بالاترین کیفیت را در زمینه لمینت دندان ارائه می‌کند. از طرفی میخک با طرح ویژه پرداخت اقساطی فرآیند رسیدگی به سلامت دهان و دندان را تسهیل می‌کند.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

در پاسخ به سوال لمینت دندان برای چه سنی مناسب است باید گفت که نظرات متفاوتی وجود دارد، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هزینه لمینت متحرک نسبت به لمینت دائمی پایین‌تر بوده و محدودیت‌هایی مثل لزوم رعایت سن مناسب لمینت دندان را ندارد.

لمینت متحرک دندان، می‌تواند با پنهان کردن دندان‌های اصلی، لبخندی کاملاً جدید به شما بدهد. این گزینه به شما امکان می‌دهد، نواقصی مانند بدرنگی دندان، فواصل باز بین دندانی، ترک‌های دندان، شکستگی دندانی و بهم ریختگی دندانی و شکاف‌ها را بپوشانید.

معمولاً لمینت دندان برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. لمینت برای سنین زیر ۱۸ سال تنها در موارد نادر و خاص یا یک مشکل ساختاری جدی انجام می‌شود. ترک‌های دندان، شکستگی دندانی، هم ریختگی دندانی و یا دندان خرگوشی مثال‌هایی از این مشکلات ساختاری جدی هستند.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
2 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون. من از خیلی از دوستانم که کار لمینت انجام داده بودند پرسیدم که سن مناسب لمینت دندان از چند سالگی است؟ اما به جواب قطعی نرسیدم. دخترم 14 ساله است و دندان خرگوشی داره با این توضیحات شما آیا میتونم براش از لمینت استفاده کنم؟

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.