جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2 روش برای ایمپلنت بدون جراحی و هزینه ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

اگر‌چه ایمپلنت بدون جراحی، همانطور که از اسمش پیداست یک روش غیرتهاجمی است که بدون بخیه انجام می‌شود اما اینکه روش ایمپلنت دندان بدون جراحی چگونه انجام می‌شود و معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی چیست مطالبی است که در این مطلب به آن اشاره می‌شود. پس اگر به دنبال دانستن اطلاعاتی پیرامون ایمپلنت بدون جراحی یا ایمپلنت پانچی هستید کافی است تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

به‌طورکلی، برای اینکه بدانید ایمپلنت دندان چیست؟ باید بگوییم که ایمپلنت دندان پایه‌ای تیتانیومی است که برای قراردادن دندان دائمی یا قابل جابه‌جایی داخل لثه مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از این فرایند باعث شده تا بسیاری از افرادی که از مشکلاتی در دندان‌های خود رنج می‌برند، بتوانند از دندان‌های ثابت و مناسبی استفاده نمایند.

ایمپلنت دندان

در ابتدای امر تنها روشی که برای استفاده و قراردادن ایمپلنت داخل لثه فرد مورداستفاده قرار می‌گرفت، جراحی بود اما امروزه باتوجه‌به پیشرفت فناوری‌ها، امکان قراردادن ایمپلنت بدون جراحی نیز ممکن شده است. شما عزیزان می‌توانید از خدمات ایمپلنت دندان بدون جراحی استفاده کنید و بدون دوران نقاهت و جراحی، درمان دندان‌های خود را انجام دهید.

انواع ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

ایمپلنت بدون درد یا ایمپلنت دندان بدون جراحی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود که در اینجا هر دو دسته را بررسی می‌کنیم. ایمپلنت فوری (flapless)و ایمپلنت دیجیتالی، دو دسته اصلی ایمپلنت بدون جراحی هستند.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت پانچی یا ایمپلنت فوری یکی از انواع کاشت ایمپلنت بدون جراحی است. در این روش بدون اینجاد برش و بخیه محل مورد درنظر در لثه و استخوان فک توسط ابزار مخصوص پانچ می‌شود و سپس فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت در آن کاشته می‌شود. از ویژگی‌های ایمپلنت فوری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل میزان درد و خونریزی را دارد.
  • مدت زمان بهبودی کوتاه است.
  • در این روش استخوان فک زودتر به فیکسچر جوش می‌خورد.
  • برای افرادی که استخوان فک سالم دارند روش مناسبی است.
  • افرادی که استخوان فکشان تحلیل رفته نمی‌توانند از روش ایمپلنت فوری یا پانچی استفاده کنند.

ایمپلنت دیجیتال یا لیزری 

یکی دیگر از انواع ایمپلنت بدون جراحی، ایمپلنت دیجیتالی یا لیزری است. در این روش با استفاده از اسکن سه بعدی از استخوان فک و عصب‌ها متخصص محل مناسب برای قرار گیری فیکسچر را مشخص می‌کند. سپس با کمک لیزر حفره دقیق را ایجاد کرده و فیکسچر یا ریشه ایمپلنت را در استخوان فک می‌کارد. از جمله ویژگی‌های ایمپلنت دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان جراحت بسیار اندک است.
  • میزان آسیب به بافت‌های اطراف به حداقل ممکن کاشه یافته است.
  • سرعت بهبودی بسیار بالا است.

ویژگی‌های ایمپلنت بدون جراحی

باتوجه‌به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و استفاده از سیستم‌های کامپیوتری، دیگر نیازی نیست برای کارگذاشتن ایمپلنت دندان، جراحی انجام شود. دندان‌پزشکان و جراحان امروزه پیش از اینکه فرایند جراحی را آغاز کنند، طراحی رایانه‌ای را مشاهده می‌کنند و بدون نیاز به برش یا بخیه، ایمپلنت را در لثه فرد کار می‌گذارند!

  • ایمپلنت دندان بدون جراحی باعث می‌شود تا دوران نقاهت خاصی برای فرد لازم نباشد.
  • فرایند قراردادن کاشت ایمپلنت بدون جراحی در دهان فرد با کم‌ترین درد و ناراحتی ممکن صورت پذیرد.
  • استفاده از این سیستم جدید باعث شده تا زمان لازم برای درمان دندان فرد کاهش یابد، کاشت دندان در دهان فرد سریع‌تر صورت پذیرد.
  • فرایند قراردادن ایمپلنت بدون جراحی با کمترین تهاجم به لثه انجام می‌شود.
برای ایمپلنت دندان‌هایتان نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با متخصص ایمپلنت پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

کاشت دندان در عرض یک ساعت

فناوری‌های جدید این امکان را به وجود آورده است که درمان دندان با روش ایمپلنت بدون جراحی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد. در طی این فرایند درمانی شما برای آماده‌سازی ایمپلنت‌های دندان به 2 الی 4 هفته زمان نیاز دارید اما قراردادن آنها در دهان، تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از کامپیوترها و تکنیک‌های رادیوگرافی باعث شده تا پزشکان تمامی اطلاعات در مورد ساختار استخوان و ایمپلنت را ارزیابی کنند و حتی بتوانند پیش از جراحی، پروتز دائمی مخصوص را بسازند و فرایند قرار‌دهی ایمپلنت دندان را پیش‌بینی کنند.

  • باتوجه ‌به اینکه این ایمپلنت‌ها، دقیقاً در مکان پیش‌بینی‌شده قرار می‌گیرند، مدت‌زمان بهبودی بسیار کاهش می‌یابد و فرایند انجام قرار‌دهی ایمپلنت‌ها نیز در مدت زمانی در حدود یک ساعت به پایان می‌رسد.
  • تکنیک دندان در یک ساعت را می‌توان برای یک یا چند دندان استفاده کرد و محدودیتی از این بابت برای ما وجود نخواهد داشت. در کل، می‌توان این تکنیک برای قرار‌دهی ایمپلنت‌های درمانی را سریع‌ترین و برترین انتخاب ممکن دانست. با استفاده از این فرایند طی یک ساعت درمان دندان به پایان می‌رسد و در 24 ساعت زندگی فرد، به زندگی عادی و بدون درد تبدیل خواهد شد.

ایمپلنت دندان بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی برای همه افراد مناسب نیست. پس بیمار باید دارای شرایط اولیه مناسبی باشد تا بتواند کاندید ایمپلنت بدون جراحی باشد. مهمترین فاکتورها برای این مسئله دو مورد زیر است:

  • داشتن لثه سالم
  • تراکم استخوان فک مناسب

آنچه که مهم است این است که دندانپزشک متخصص بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌کند.

ایمپلنت بدون جراحی برای چه افرادی قابل انجام نیست؟

بیمارانی که شرایط زیر را دارند نمی‌توانند از روش ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنند و باید به شیوه معمول کاشت ایمپلنت دندان اجام بدهند.

  1. مراجعینی که لثه سلامی ندارند و به اصلاح و پیوند لثه نیاز دارند.
  2. افرادی که تراکم استخوان کافی ندارند و باید از پیوند استخوان و پودر استخوان استفاده کنند.
  3. اگر بیماران نیاز به سینوس لیفت داشته باشند، نمیتوانند کاندید کاشت ایمپلنت بدون جراحی باشند.

نمونه کار ایمپلنت دندان میخک

ایمپلنت دندان

جنسیت: زن

سن: 35 سال

درمان: دو واحد ایمپلنت دندان فک بالا

فرایند انجام ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

در این بخش به بررسی فرایند انجام کار ایمپلنت دندان بدون جراحی می‌پردازیم تا شما عزیزان با مراحل و شرایط این فرایند بیشتر آشنا شوید.

ویزیت و تشخیص نوع درمان

در این بخش، فرایند ویزیت و تشخیص بالینی صورت می‌پذیرد و متخصص ایمپلنت بااستفاده از مدل‌های مطالعاتی و راهنمایی‌های رادیولوژی فرد را ویزیت می‌کند. در فرایند تشخیص بالینی، دندانپزشک متخصص با بهره‌گیری از آزمایشات تشخیصی خاص و پروتکل‌های تعریف‌شده، بهترین راه‌حل و فرایند قراردهی ایمپلنت بدون جراحی تشخیص می‌دهد و فرایند درمان آغاز می‌شود.

CT اسکن (CB)

پس از اینکه تشخیص به طور کامل صورت پذیرفت و شرایط برای استفاده از فرایند درمانی کاشت ایمپلنت بدون جراحی فراهم بود، برای دستیابی به اطلاعات لازم ایمپلنتولوژیست، پزشکان متخصص از دستگاه CT اسکن یا همان اسکنر دندان بهره می‌گیرند. پس از استفاده از اسکنر دندان و دریافت اطلاعات تکمیلی، شبیه‌سازی‌های لازم توسط کامپیوتر انجام می‌شود و ایمپلنت راهنمایی‌های لازم در مورد مته و پروتز را دریافت می‌کند. تمامی اطلاعات به‌دست‌آمده در راستای تهیه آتل جراحی مناسب به کار می‌رود.

شرایط درمان

ایمپلنت‌ها پیش از اینکه در مرحله درمان به کار گرفته شوند، با استفاده از الگوی جراحی موقت، آماده‌سازی‌های لازم را دریافت می‌کنند. ضمناً باتوجه‌ به شرایط استفاده از این ایمپلنت‌ها، نیازی به بخیه‌زدن نیز وجود نخواهد داشت.

در ادامه این مرحله، دندان‌پزشک متخصص با تسلط بر اطلاعاتی که در مراحل گذشته به‌دست‌آمده، ایمپلنت‌های دندانی را طبق اصول درمان ایمپلنت بدون جراحی، در بهترین موقعیت ممکن قرار می‌دهد.

ایمپلنت بدون جراحی

در روش ایمپلنت بدون جراحی چه محدودیت‌هایی وجود دارد؟

اگر در ناحیۀ نزدیک به بخش موردنظر در لثه فرد، اثراتی از عفونت، نرم‌شدن یا سفت شدن لثه دیده شود، برای انجام فرایند درمان، لازم است که لثه را به سمت بالا لیفت کنیم تا فرایند درمان ادامه یابد.

مزایای ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

استفاده از فرایند جدید ایمپلنت دندان بدون جراحی، مزایای بسیاری را به همراه دارد که در این بخش برخی از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • مدت‌زمان عمل (قراردادن ایمپلنت در دهان فرد) بسیار کاهش‌یافته است و این موضوع باعث می‌شود تا افراد کم‌حوصله نیز بتوانند به‌راحتی این درمان را پشت سر بگذارند.
  • درمان دندان از طریق ایمپلنت بدون جراحی به نسبت گذشته، بسیار ایمن‌تر و قابل‌پیش‌بینی‌تر شده است. همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از سیستم کامپیوتری این مزیت را به دنبال داشته است.
  • اگر از خدمات باکیفیت ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنید، زمان بهبودی بسیار کوتاه خواهد بود، به‌طوری‌که از این درمان، به‌عنوان جراحی بدون دوران نقاهت یاد می‌کنند.
  • کاشت ایمپلنت بدون جراحی باعث شده تا این فرایند بدون بخیه و برش استفاده شود تا کسانی که از جراحی لثه و دندان می‌ترسند هم بتوانند به‌راحتی این عمل را پشت سر بگذارند.
  • احساس ناراحتی و درد فرد پس از انجام درمان به نسبت جراحی بسیار کمتر است.
  • در فرایند ایمپلنت بدون جراحی، قابلیت جای‌گذاری پروتز فوری ایجاد شده است.
  • اگر این درمان به‌صورت حرفه‌ای و بی‌عیب‌ونقص انجام شود، زمان بهبودی و نقاهت بسیار کوتاهی پیش‌روی فرد خواهد بود.
با این تفاسیر می‌توان استفاده از روش درمانی ایمپلنت دندان بدون جراحی را بهترین انتخاب برای کسانی که دندان خود را ازدست‌داده‌اند، در نظر گرفت و پیشنهاد می‌شود اگر شما نیز قصد دارید، با استفاده از ایمپلنت، دندان ازدست‌رفته خود را جایگزین کنید، روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی می‌تواند انتخابی صحیح و مناسب برای شما باشد.

معایب ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

با اینکه این روش درمانی بسیار مؤثرتر و موفق‌تر از سایر روش‌هاست اما باید بدانید که این روش، معایبی نیز دارد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

  • به نسبت سایر روش‌ها، ایمپلنت بدون جراحی از قیمت بالاتری برخوردار است و افرادی که از استطاعت مالی خوبی برخوردار نباشند، نمی‌توانند هزینه‌های این درمان را پرداخت نمایند.
  • بافت فک و لثه فرد بیمار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر این بافت مناسب نباشد، شرایط انجام ایمپلنت بدون جراحی وجود نخواهد داشت.
  • ممکن است زمان جواب‌دهی و نتیجه‌گیری این روش طولانی شود. ممکن است جوش خوردن ریشۀ مصنوعی با استخوان فک حدود شش ماه طول بکشد و در صورت ناموفق بودن، ممکن است هزینه صرف‌شده توسط شما هدر برود.
  • مدت‌زمان تقریبی عمر این نوع ایمپلنت درمانی بین 5 تا 10 سال است و ممکن است دراین‌بین شما به روکش کردن دندان خود، نیاز داشته باشید.

ایمپلنت بدون دندان

عوارض ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

تمامی درمان‌ها و فرایندهای درمانی در پزشکی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد و کاشت ایمپلنت بدون جراحی نیز از این قاعده، مستثنی نیست. برخی از عوارضی که ممکن است در این فرایند درمانی رخ دهند، به شرح زیر است:

  • عفونت لثه
  • ایجاد ترک و شکستگی در استخوان فک
  • آسیب‌دیدن سایر دندان‌ها
  • آسیب به عصب

لازم به ذکر است که در صورت مراجعه به متخصص ایمپلنت باتجربه و رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت، احتمال وقوع عوارض بالا بسیار نادر است.

←می‌خواهم بیشتر بدانم: عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

شرایط و قیمت ایمپلنت بدون جراحی

همان‌طور که در متن نیز اشاره کردیم، انجام ایمپلنت بدون جراحی نیاز به سطح تکنولوژی بالایی دارد و شما برای دریافت چنین خدماتی می‌‌بایست به کلینیک مجهز و پیشرفته‌ای مراجعه کنید و تحت‌نظر پزشکان متخصص فرایند درمانی خود را پشت سر بگذارید.

برای استفاده از این تکنیک می‌بایست سلامت و وضعیت استخوان فک شما به‌دقت بررسی شود. همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، اگر استخوان فک شما شرایط لازم را نداشته باشد، استفاده از روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی ممکن نخواهد بود و شما باید از سایر روش‌های قرار دهی ایمپلنت استفاده نمایید.

با استفاده از تکنیک دندان در یک ساعت، به‌راحتی می‌توانید دندان ازدست‌رفته خود را با ایمپلنت جایگزین کنید و در کمترین مدت‌زمان ممکن، زیبایی چهره و راحتی در غذا خوردن را برای خود ایجاد نمایید. پس برای استفاده از این روش درنگ نکنید و هر چه زودتر شرایط بازیابی دندان‌های ازدست‌رفته خود را به وجود آورید.

با مطالعه متن فوق دریافتیم که روش درمانی ایمپلنت دندان بدون جراحی، روشی بهینه‌شده، موفق و مؤثر است که می‌تواند فرایند قرار دهی ایمپلنت در دهان فرد را به فرایندی بدون درد و خون‌ریزی تبدیل نماید و دوران نقاهت درمان را نیز بسیار کاهش دهد. با این تفاسیر می‌توان این روش را بهترین روش بازیابی دندان‌های ازدست‌رفته تلقی کرد.

 شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان ایمپلنت، بالاترین کیفیت را در زمینه ایمپلنت دندان ارائه می‌کند. از طرفی میخک با ارائه طرح پرداخت اقساطی زمینه را برای پرداخت آسان و بدون دغدغه ایمپلنت دندان‌هایتان فراهم کرده است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

روش ایمپلنت بدون جراحی، جدیدترین متد کاشت ایمپلنت است برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

خیر، متخصص پس از برسی شرایط فک ما، مشخص می‌کند آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

این روش نیازمند تجهیزات ویژه است پس مشخصا قیمت ایمپلنت بدون جراحی از روش‌های دیگر ایمپلنت بیشتر است.

تفاوت اصلی روش ایمپلنت بدون جراحی در عدم وجود بخیه و کوتاه شدن دوره درمان و کاهش درد بعد از کاشت است.

مزایای ایمپلنت دندان بدون جراحی
  • دوران نقاهت کم
  • درد کم‌تر
  • تهاجم کم به لثه
  • خونریزی کم‌تر
انواع ایمپلنت دندان بدون جراحی
  • ایمپلنت دندان فوری
  • ایمپلنت دندان دیجیتال

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
korosh
6 ماه قبل

برای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت وصحیح قرار گرفتن روی فک ,,kk

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.