جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایمپلنت سوئیسی؛ انواع، مزایا و معایب

همه چیز در مورد ایمپلنت سوئیسی
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

در دنیا ایمپلنت سوئیسی برای خود اعتبار خاصی دارد و اگر گذرتان به دندان پزشکی خورده باشد قطعا این اسم را شنیده‌‎اید. برندهای گوناگون در سطح جهان ایمپلنت دندان تولید می‌کنند؛ ولی کیفیت طراحی و ساخت هر کدام است که یکی را از بقیه متمایز می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم درمورد ایمپلنت سوئیسی، انواع آن و مزایا و معایب‎ش صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ایمپلنت سوئیسی چیست؟

ایمپلنت‌های سوئیسی از سه بخش تشکیل شده‌اند. بخش اول ریشه دندان است که شبیه پیچ است و طراحی مخروطی دارد. این ریشه که از تیتانیوم درست شده در فک کاشته می‌شود.

بعد از چند ماه که ریشه یا فیکسچر با استخوان فک و لثه هماهنگ شد تاج دندان مصنوعی با یک اتصال به اسم اباتمنت روی ریشه سوار می‌شود.

ایمپلنت‌‎ها سال‌هاست به عنوان محبوب‎ترین روش جایگزین کردن دندان‎ها شناخته می‌شوند. ایمپلنت‌های سوئیسی در صدر جدول محبوبیت در دنیا قرار دارند و اکثر دندان پزشک‎ها این ایمپلنت‌ها را استفاده می‌کنند.

برای ایمپلنت دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

ایمپلنت سوئیسی یکی از بهترین انواع ایمپلنت دندان در جهان است.

تاریخچه ایمپلنت سوئیسی

برای اولین بار در سال 1950 میلادی در سوئیس چیزی شبیه ایمپلنت امروزی درست شد. بعد از آن در 1954 معروف‎ترین شرکت ایمپلنت در دنیا یعنی شرکت اشترومن آغاز به کار کرد و در تمام دنیا معروف شد. بعد از تجربه موفق شرکت اشترومن در سوئیس شرکت‌‎های دیگری هم اقدام به تولید ایمپلنت دندان کردند.

مزایا و معایب ایمپلنت سوئیسی کدام است؟

در دنیای دندان پزشکی ایمپلنت‌‎های گوناگون با مارک‌های متنوع که ساخت کشورهایی نظیر، کره، آمریکا و … هستند وجود دارند؛ اما در این بازار متنوع ایمپلنت‌های سوئیسی به‌عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان شناخته می‌شوند؛ علت این اتفاق هم مزایای بسیار زیاد آن است. از سری مزایای ایمپلنت سوئیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام بالای این ایمپلنت به خاطر استفاده از تیتانیوم با کیفیت
  • طراحی دقیق و مخروطی آن که باعث می‌شود ریز حرکات ریشه در فک کنترل شود.
  • ظاهری طبیعی و زیبا که در هماهنگی کامل با دندان‌های طبیعی است.
  • طول عمر ایمپلنت‎ سوئیسی دیگر مزیت مهم آن است. طول عمر این ایمپلنت‌‎ها تا 20 سال هم می‌رسد
  • طیف گسترده قیمت به‌دلیل تنوع در برندهای تولید کننده
  • وجود نمایندگی در ایران. برندهای سوئیسی تولید ایمپلنت در ایران دارای نمایندگی هستند و این باعث می‌شود برای تامین قطعات مشکلی پیش نیاید.

ایمپلنت‌های سوئیسی با مزایای زیادی که دارند کار را برای سایر رقبا سخت کرده‌‎اند؛ ولی با این حال به علت دو نکته که نمی‌‎شود به آن عیب گفت برخی به سراغ برندهای غیر سوئیسی می‌‎روند.

  • قیمت بسیار زیاد:

ایمپلنت سوئیسی به دلیل استفاده از باکیفیت‎ترین مواد اولیه و فناوری ساخت بالایی که دارد به نسبت دیگر برندها گران‎تر است؛ به همین دلیل افرادی که بودجه زیادی ندارند به سراغ دیگر برندها می‌‎روند.

  • تخصص در کاشت:

برای کاشت ایمپلنت‌های سوئیسی به مهارت بالایی نیاز است؛ به همین دلیل ممکن است پزشکان کم تجربه‌‎تر دیگر برندها را ترجیح بدهند.

ایمپلنت‌های سوئیسی مزایای زیادی دارند ولی تنها عیب آن قیمت بالا است.

انواع ایمپلنت سوئیسی کدام است؟

انواع ایمپلنت سوئیسی عبارت‎ند از:

  • ایمپلنت اشترومن:

 ایمپلنت اشترومن از همان سال 1954 که کار خود را آغاز کرد تا امروز همواره به عنوان یکی از 3 برند مطرح ایمپلنت شناخته می‌شود که کیفیت ساخت آن در رده عالی قرار می‌گیرد و م‌‎توان از آن به عنوان بهترین برند ایمپلنت سوئیسی نام برد.

  • ایمپلنت SPI:

 شرکت تومن مدیکال که از 1987 اقدام به تولید ایمپلنت‎های SPI کرده است یکی دیگر از برندهای بسیار مهم دنیای دندان پزشکی است. کیفیت ساخت SPI مشابه اشترومن است ولی م‌‎توان آن را با هزینه کم‎تر تهیه کرد.

  • ایمپلنت SIC:

 پر استفاد‌‎ترین ایمپلنت سوئیسی که در ایران استفاده می‌شود ایمپلنت‌های SIC است؛ چون هزینه آن به نسبت کیفیت ساخت بالایی که دارد مناسب است. SIC در رده ایمپلنت‌‎های جدید قرار می‌گیرد که از سال 1994 در دنیا عرضه شده است.

  • بویدنتال:

از برندهای تازه تاسیس است که خیلی زود خود را در سطح دنیا اثبات کرد.

ایمپلنت‌های سوئیسی انواع دیگری نیز دارند ولی موارد نام برده شده در سطح جهانی به‌دلیل کیفیت ساخت عالی که دارند بسیار معروف هستند و اغلب دندانپزشکان برای بیماران خود این مدل های ایمپلنت‌های سوئیسی را تجویز می‌کنند.

ایمپلنت سوئیسی انواع متفاوتی دارد که بهترین آن اشترومن است.

تفاوت ایمپلنت کره ‎ای با سوئیسی چیست؟

یکی دیگر از برندهای پر استفاده ایمپلنت دندان در ایران برندهای کر‌‎ه‌ای هستند؛ به همین دلیل برای افرادی که می‌خواهند ایمپلنت انتخاب کنند این سوال پیش می‌‎آید که فرق ایمپلنت کره‌ای با سوئیسی در چیست؟

در جواب این سوال باید گفت که کیفیت ساخت و موادی اولیه که برای ساخت ایمپلنت سوئیسی استفاده می‌شود بهتر است و برندهای سوئیسی دارای استحکام و طول عمری بالاتری هستند؛ اما به جز کیفیت ساخت، تفاوت ایمپلنت کره‌ای با سوئیسی در قیمت آن است. ایمپلنت‌های کره‌ای به نسبت برندهای سوئیسی هزینه کم‎تری دارند و دسترسی به آن‎ها بسیار ساده‌تر است.

سخن آخر

ایمپلنت‌های سوئیسی بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا هستند که توسط اغلب پزشکان برای جایگزینی جای خالی دندان مورد استفاده قرار می‎گیرد. ایمپلنت سوئیسی دارای استحکام و کیفیت ساخت بسیار بالایی است؛ طراحی دقیق آن مانع از حرکت ریشه در لثه می‌شود و مواد به کار رفته در پروتز تاج ظاهری کاملا طبیعی دارد. انواع ایمپلنت‌های سوئیسی با قیمت‌های متنوع در بازار ایران وجود دارد. فرق ایمپلنت کر‌ه‌ای با سوئیسی در کیفیت ساخت بالای برندهای سوئیسی و هزینه کم‎تر برند کر‌ه‌ای است؛ پس اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید ایمپلنت سوئیسی بهترین نوع ایمپلنت دندان در دنیا است.

 

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

طول عمر این ایمپلنت‌ها به 20 سال هم می‌‎رسد.

ایمپلنتت‌های سوئیسی از مرغوب‎ترین مواد اولیه ساخته شد‌ه‌‎اند به همین دلیل استحکام، ماندگاری و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به رقبای کره‌‎ای خود دارند؛ اما ایمپلنتت‌های کره‌ای ارزانن‌تر هستند و هزینه کم‎تری دارند.

برند اشترومن در بین برندهای سوئیسی از کیفیت ساخت ممتاز برخوردار است و بهترین برند سوئیسی است.

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.