دندانپزشکی میخک
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

4 روش برای ترمیم مینای دندان

همه چیز در مورد ترمیم مینای دندان
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

ترمیم مینای دندان از جمله اقداماتی است که برای حفظ سلامت دندان انجام می‌شود. مراجعه منظم به دندانپزشک برای تمیز کردن و ترمیم مینای دندان می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی کمک کند و اطمینان حاصل شود که دندان‌های شما سالم بمانند.

در این مطلب قصد داریم صفرتا صد ترمیم مینای دندان را توضیح دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مینای دندان چیست؟

این پوسته، سخت‌ترین بافت در بدن انسان است. مینا، تاج دندان (بخشی از دندان که در خارج از لثه‌ها قابل مشاهده است) را می‌پوشاند. به دلیل شفافیت مینا، نور می‌تواند از آن عبور کند. اما بخش اصلی دندان، یعنی عاج دندان، بخشی است که رنگ دندان شما را تعیین می‌کند. گاهی اوقات قهوه، چای، نوشابه، آبمیوه‌ها و سیگار می‌توانند مینای دندان را لکه‌دار کنند.

چرا ترمیم مینای دندان ضرورت دارد؟

  • ترمیم مینای دندان به محافظت از دندان‌ها در برابر استفاده‌های روزانه مانند جویدن، گاز گرفتن، خرد کردن و ساییدن کمک می‌کند. اگرچه مینا یک محافظ سخت برای دندان‌ها است، اما ممکن است ترک بردارد یا بشکند.
  • مینا همچنین از دندان‌ها در شرایط دمایی مختلف و در حضور مواد شیمیایی خطرناک، محافظت می‌کند.
  • وقتی مینا فرسایش پیدا می‌کند، ممکن است حس کنید دندان‌هایتان نسبت به غذاها، نوشیدنی‌های گرم یا سرد و شیرینی‌ها حساس‌ شده است. دلیل این امر این است که مواد غذایی مورد نظر، از سوراخ‌ها و بخش‌های آسیب‌دیده مینای دندان عبور کرده و به عصب‌های داخلی دندان می‌رسند و به این ترتیب، به ترمیم مینای دندان نیاز پیدا می‌کنید.

انواع روش‌های ترمیم مینای دندان

مینای دندان، لایه بیرونی سخت و محافظ دندان‌ها، برای حفظ سلامت دهان و دندان حیاتی است. مینای دندان به دلیل عوامل مختلفی مانند عادات غذایی غلط، قرار گرفتن در معرض اسید و بهداشت نامناسب دهان می‌تواند فرسایش یابد. با این حال، روش‌های متنوعی برای ترمیم مینای دندان وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

  • ترمیم مینای دندان با رمینرالیزاسیون
  • سیلانت دندان
  •  باندینگ
  • روکش‌ها
برای ترمیم دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

۱. ترمیم مینای دندان با رمینرالیزاسیون

رمینرالیزاسیون یک فرآیند طبیعی برای ترمیم مینای دندان است که در آن مواد معدنی مانند کلسیم و فسفات دوباره در مینای دندان رسوب می‌کنند. این روش در مراحل اولیه فرسایش مینای دندان بیش‌ترین تاثیر را دارد. فلوراید با افزایش جذب کلسیم و فسفات، به بازسازی مجدد مینای دندان کمک می‌کند. دندانپزشکان اغلب از وارنیش یا ژل فلوراید در معاینات معمول استفاده می‌کنند و خمیر دندان و دهانشویه حاوی فلوراید برای استفاده روزانه توصیه می‌شود.

2. سیلانت دندان

سیلانت‌های دندانی، پوشش‌های نازک و محافظی هستند که روی سطوح دندان‌های عقبی قرار می‌گیرند. در این فرایند، دندانپزشک سطح دندان را تمیز می‌کند، از ژل اسیدی برای زبری آن استفاده می‌کند و سپس دندان را شستشو می‌دهد و خشک می‌کند. مواد درزگیر روی مینا قرار داده می‌شود و با اشعه سفت می‌شود.

3. باندینگ

باندینگ دندانی شامل استفاده از رزین همرنگ دندان بر روی سطح دندان می‌شود و سپس با اشعه خاصی سخت می‌شود. این روش می‌تواند مینای دندان شکسته یا ترک خورده را ترمیم کند و ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده را بهبود بخشد. باندینگ یک روش نسبتاً سریع و مقرون به صرفه برای ترمیم مینای دندان است.

4. روکش‌ها

روکش‌ها، پوسته‌های نازک از مواد همرنگ دندان هستند که برای پوشش سطح جلویی دندان‌ها طراحی شده‌اند. روکش دندان برای جلوگیری از آسیب بیش‌تر مینای دندان استفاده می‌شوند.

در حالی که مینای دندان نمی‌تواند به طور طبیعی بازسازی شود، تکنیک‌های دندانپزشکی مدرن روش‌های موثری را برای ترمیم مینای دندان ارائه می‌دهند. از مینرالیزاسیون و باندینگ گرفته تا سیلانت و روکش‌ها، این درمان‌ها می‌توانند به ترمیم مینای دندان و ترمیم دندان کمک کنند. علاوه بر این، اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه برای بهداشت دهان و عادات غذایی سالم می‌تواند از فرسایش و نیاز به ترمیم مینای دندان جلوگیری کند.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

تازه ترین مطالب
مطالب مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.