جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز در مورد کامپوزیت ای پی اس

کامپوزیت ای پی اس یکی از بهترین مدل‌‌های کامپوزیت دندان است.
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

در ترمیم‌های دندانی، کامپوزیت ای پی اس نام آشنایی است. امروزه استفاده از این کامپوزیت در امور زیبایی و برخی از درمان‌های دندان‌پزشکی کاربرد گسترده‌ای یافته است. کامپوزیت ای پی اس (ips) یکی از انواع کامپوزیت‌ دندان است که ویژگی‌های متمایزی نسبت به سایر کامپوزیت‌ها دارد. در ادامه این مطلب، درباره کامپوزیت ای پی اس می‌خوانیم و با ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

کامپوزیت ای پی اس چیست؟

امروزه در میان خدمات زیبایی و ترمیمی دندان کامپوزیت ips نسبت به سایر کامپوزیت‌ها و انواع روکش، کاربرد و تقاضای بسیاری دارد. کامپوزیت ای پی اس از جدیدترین کامپوزیت‌ها بوده که با نام ips empress direct نیز مشهور است.

این روکش از انواع کامپوزیت نانو هیبریدی به شمار می‌رود. این نوع کامپوزیت تهیه‌شده بر پایه سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ، مواد رزینی و ترکیبات معدنی همچون سیلیکات و زیرکونیوم، نخستین بار در آلمان تولید شد.

امروزه نیز مرغوب‌ترین برندهای جهانی آن در این کشور تهیه می‌شود.. سرامیک موجود در این کامپوزیت باعث افزایش استحکام و دوام آن شده و بر خلاف سایر روکش‌ها تغییر رنگ نمی‌دهد. استحکام مطلوب کامپوزیت ای پی اس باعث شده تا برای افزایش مقاومت و محافظت از تاج دندان‌ها بسیار کارا محسوب شود.

مزایای کامپوزیت ips چیست؟

فواید و مزایای کامپوزیت دندان ای پی اس شامل موارد مختلفی است. در ادامه تعدادی از این موارد را برای شما می‌آوریم:

  • سازگاری با بافت دهان:

 از جمله مهم‌ترین نقاط تمایز کامپوزیت ای پی اس، وجود سرامیک در ترکیب تشکیل‌دهنده آن است. سرامیک نسبت به مواد پلیمری و رزین و شیشه، سازگاری بیشتری با ساختار دندان و بافت لثه‌ها دارد و حساسیت دهانی و دندانی کمتری ایجاد می‌کند.

  • تنوع رنگ:

کامپوزیت ips در مقایسه با دیگر کامپوزیت‌ها و روکش‌ها، تنوع رنگی بالاتری دارد. این کامپوزیت با 32 طیف رنگی از تیره تا روشن، به‌خوبی پاسخ‌گوی سلیقه و نیاز بیماران است.

  • تنوع مدل:

کامپوزیت ای پی اس در سه نوع صیقلی، شفاف و مات موجود است و متخصصان می‌توانند بر اساس نیاز مراجعان گزینه مناسب را برای آنان انتخاب و اجرا کنند. نوع مات ظاهری طبیعی‌تر به دندان‌ها می‌بخشد و نوع صیقلی و شفاف درخشندگی و جلوه جالب توجه دارد.

برای کامپوزیت دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین
  • قابلیت استفاده در تمام دندان‌ها:

بر خلاف دیگر انواع کامپوزیت که اغلب برای ترمیم و پوشش دندان‌های جلو به کار می‌روند، از کامپوزیت ای پی اس برای اصلاح اشکالات دندان‌های عقبی نیز استفاده می‌شود.

  • نصب ساده و آسان:

در مقایسه با دیگر روش‎های ترمیم، کامپوزیت ای پی اس اجرای ساده و سریعی دارد. پس از انجام معاینات اولیه، آماده‌سازی دندان و بافت اطراف آن، متخصصان کامپوزیت را روی دندان نصب می‌کنند.

  • ترمیم غیر تهاجمی:

بر خلاف شیوه‌های ترمیمی دیگر همچون لمینت، برای اجرای کامپوزیت ای پی اس سطح دندان بیمار تراش نمی‌خورد و  اندازه دندان بیمار تغییر نمی‌‌کند.

  • مقاومت بالا:

این نوع از کامپوزیت اغلب در برابر ضربه و فشار معمول ناشی از مصرف مواد غذایی سفت مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهد.

  • قابلیت ترمیم:

در صورت ایجاد شکستگی یا لب‌پر شدن در اثر ضربه یا فشار ناگهانی، می‌توان این کامپوزیت را ترمیم و اشکال را بر طرف کرد. برخلاف دیگر روش‌های ترمیمی همچون لمینت که برای اصلاح شکستگی جزئی، باید کل آن  تعویض شود.

  • هزینه کمتر:

با توجه به ویژگی‌های متمایز کامپوزیت ips نسبت به سایر کامپوزیت‌ها و روکش‌ها، این کامپوزیت نسبت به دیگر روش‌های ترمیمی مانند لمینت قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

  • دوام مطلوب:

با توجه به ترکیب مواد سازنده و انتخاب برند مرغوب و مراقبت‌های روزانه، کامپوزیت ای پی اس اغلب تا ده سال کارایی دارد.

چنان‎‌که گفته شد، کامپوزیت ای پی اس یکی از انواع روکش‌ها دندانی و جدید‌ترین انواع کامپوزیت است. این کامپوزیت برای ترمیم مشکلات ظاهری سطح دندان‌ها (مانند نامرتب‌ بودن،عدم هماهنگی فرم و اندازه، شکستگی، کجی، بدرنگی و فاصله بین‌دندانی) اصلاح طرح لبخند و بهبود جلوه بیرونی دندان‌ها کاربرد گسترده‌ دارد. مواد موجود در ترکیب سازنده کامپوزیت ips از جمله سرامیک، موجب دوام بالا و سازگاری بیشتر این کامپوزیت با بافت دهان شده است.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.