جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز در مورد کامپوزیت زنیت المان

همه چیز کامپوزیت زنیت
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

یکی از رایج‌ترین مواد ترمیم و بازسازی دندان‌های پوسیده، کامپوزیت زنیت است که به دلیل مقاومت  بالا در برابر فشار و سایش، شفافیت، رنگ‌های سازگار، عدم تغییر رنگ در طول زمان، طول عمر بالا و استفاده آسان، نظر دندانپزشکان ایرانی و خارجی را جلب کرده است. این کامپوزیت به صورت سرنگ‌های 4 گرمی Easy-to-Use عرضه می‌شود و یکی از بهترین کامپوزیت‌ها با قابلیت پولیش‌پذیری ساده و مناسب برای ترمیم‌های مستقیم و غیرمستقیم است. در این مقاله کوتاه، ضمن توضیحات کامل راجع به کیفیت، مزایا و معایب کامپوزیت مارک Zenit، آن را با برندهای کاریزما و سارمکو مقایسه کرده‌ایم.

مقدمه‌ای بر کامپوزیت زنیت آلمان

Zenit Composite، توسط یکی از بهترین برندهای معتبر، یعنی President Dental در کشور آلمان تولید می‌شود. زنیت یک نانوکامپوزیت است و به روش لایت کیور استفاده می‌شود. خواص فیزیکی برجسته نانوکامپوزیت مارک زنیت به همراه فرمول پیشرفته و جدید آن،  83 درصد فیلر کلی، 70 درصد حجم و مقاومت 462 Mp در برابر سایش را فراهم می‌کند؛ به‌علاوه این کامپوزیت انقباض پلیمریزاسیون کمتری دارد و به دلیل برخورداری از چگالی بالا، بار بیشتری را تحمل خواهد کرد.

تمامی ویژگی‌های یک ماده ترمیم‌کننده دندانی فوق‌العاده در کامپوزیت آلمانی زنیت وجود دارد. برای درک بهتر این موضوع که آیا کامپوزیت زنیت خوبه یا خیر، بهتر است، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

 

کامپوزیت "آلمان یکی از بهترین انواع کامپوزیت دندان است.

مزایای کامپوزیت مارک زنیت چیست؟

زنیت به‌عنوان یکی از بهترین کامپوزیت‌های نانوسرامیک موجود، نتیجه‌بخشی فوق‌العاده‌ای را در ترمیم‌های مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌دهد و معمولاً به‌عنوان بهترین پیشنهاد توسط دندانپزشکان مطرح می‌شود. این ماده، قابلیت پالیش بالایی دارد و به دلیل عدم تغییر رنگ در طول زمان، ضمن زیبایی ماندگارتر،  بسیار به‌صرفه است.

خواص جابجایی عالی، ذرات ریز 15 تا 20 نانومتری، پرکنندگی فوق‌العاده، ترمیم‌های بسیار همگن و طیف رنگی متناسب با رنگ طبیعی دندان، برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای کامپوزیت Zenit هستند.

کارایی گسترده

در پاسخ به اینکه آیا کامپوزیت زنیت خوبه یا خیر، باید به کاربرد گسترده آن در ترمیم‌های دندانی اشاره کنیم. زنیت هم برای ترمیم دندان‌های قدامی، خلفی و ترمیم تمام حفره‌های کلاس I، II، III، IV و V  کاربرد دارد و هم در ترمیم‌های غیرمستقیم مانند اینله، آنله، روکش‌های لمینت، شیاربندی دندان‌های مولر و پرومولر و … به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

مقاومت بالا در برابر سایش

کامپوزیت آلمانی زینت در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه München مورد تست قرار گرفته که در نتیجه آن، پس از 200000 چرخه جویدن، فقط 60 میکرون از مواد نانو کامپوزیت برند Zenit از دست رفته است.

پرکنندگی فوق‌العاده و یکنواختی ترمیم

از دیگر مزایای کامپوزیت برند زنیت، وجود ذرات فیلینگ بسیار ظریف در این ماده است که پرکنندگی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. از طرفی، یکنواختی ذرات باعث می‌شود ترمیم در حین زیبایی، درخشندگی یکدستی داشته باشد.

برای کامپوزیت دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

رنگ بندی کامپوزیت زنیت

کامپوزیت آلمانی زنیت، از طیف رنگی کم اما پرکاربرد برخوردار است. این ماده کامپوزیتی در گروه‌بندی رنگی A، B، C و W  به شرح زیر عرضه می‌شود.

  • A1، A2، A3، 5 و A4
  • B1، B2 و B3
  • C2 و C3
  • W1 ، W2 و W3

با توجه به رنگ بندی کامپوزیت زنیت و سازگاری بالا با رنگ طبیعی دندان، می‌توان با خیال آسوده، رنگ متناسب با هر سلیقه را انتخاب کرد. با این‌حال رنگ‌بندی محدود، بارزترین عیب این ماده ترمیم‌کننده دندان است.

تفاوت کامپوزیت زنیت و کاریزما چیست؟

زنیت و کاریزما هر دو از بهترین برندهای کامپوزیت آلمانی هستند و به دلیل کارایی فوق‌العاده مورد توجه دندانپزشکان قرار گرفته‌اند. البته با وجود مشترکات کامپوزیت‌های آلمانی زنیت و کاریزما از جمله کیفیت بالا، تنوع رنگی، استحکام و ماندگاری طولانی‌مدت، این دو در مواردی تفاوت دارند.

تفاوت‌های زیر باعث می‌شود دندانپزشکان و مراجعه‌کنندگان بسته به نظر شخصی و شرایط درمان، یکی از این دو کامپوزیت دندان را ترجیح دهند.

  • عمده تفاوت دو برند زنیت و کاریزما در تنوع کاربردهای آن‌هاست. کامپوزیت کاریزما فقط برای ترمیم‌های مستقیم به کار می‌رود؛ اما نوع زنیت هم برای ترمیم‌های مستقیم و هم غیرمستقیم کاربرد دارد.
  • دیگر تفاوت کامپوزیت زنیت و کاریزما در رنگبندی این دو است. زنیت نسبت به کاریزما رنگبندی کمتری دارد.
  • مورد بعدی تفاوت در قیمت کامپوزیت زنیت المان و کاریزما است. کامپوزیت‌ برند کاریزما گران‌تر از زنیت است.

 

تفاوت کامپوزیت زنیت و کاریزما در نوع کاربرد آن‌ها است.

کامپوزیت زنیت بهتره یا سارمکو؟

کامپوزیت سارمکو (Saremco ) یکی از انواع مواد ترمیمی دندانی ساخت کشور سوئیس است که با استفاده از مواد متاکریلات تولید می‌شود. در مقایسه کامپوزیت برند زنیت با سارمکو باید شباهت‌ها، تفاوت‌ها و برتری‌های هرکدام را بیان کنیم.

هر دو کامپوزیت سارمکو و زنیت به صورت گسترده برای ترمیم پوسیدگی‌های انواع کلاس I تا V کاربرد دارند و به‌‌دلیل کاهش استرس انقباضی، هر دو مورد بهترین عملکرد را در فرآیند ترمیم دندان ارائه می‌دهند. شفافیت بالا، استرس انقباضی کم، مقاومت در برابر نور یونیت و ماندگاری بالا از دیگر مشترکات کامپوزیت آلمانی زنیت و برند سوئیسی سارمکو است.

در پاسخ به پرسش کامپوزیت زنیت بهتره یا سارمکو، باید گفت که استفاده از کامپوزیت سارمکو و دریافت نتیجه مطلوب به مهارت فنی نیاز دارد؛ در حالی که کار با کامپوزیت برند زنیت ساده‌تر است. بنابراین بسیاری از دندانپزشکان استفاده از کامپوزیت آلمانی زنیت را ترجیح می‌دهند.

قیمت کامپوزیت زنیت آلمان چقدر است؟

یکی از دلایل شهرت کامپوزیت ‌آلمانی زنیت، قیمت مناسب آن است. این محصول نسبت به بسیاری از کالاهای مشابه قیمت مناسب‌تری دارد. اما در خصوص محاسبه هزینه نهایی درمان و زیبایی دندان با این مواد، نمی‌توان نظر قطعی داد، چراکه باید وضعیت مراجعه‌کننده بررسی شود و نسبت به شرایط هر شخص، هزینه نهایی کار متفاوت خواهد بود.

کامپوزیت برند زنیت یا برندهای دیگر، کدام بهتر است؟

زنیت به‌عنوان یکی از بهترین مارک‌های کامپوزیت دندان در ایران و جهان، مزایایی از قبیل دوام بالا، عدم رنگ‌پذیری، مقاومت در برابر سایش، کاهش انقباض‌پذیری، شفافیت و استفاده آسان دارد.

نتیجه تست جویدن این ماده در کلینیک دندانپزشکی مونشن بسیار عالی بوده و از طرفی قیمت کامپوزیت زنیت آلمان نسبت به کارایی و کیفیت آن بسیار مناسب است.

زنیت نسبت به کاریزما تنوع رنگ کمتری دارد و اما در مقابل سارمکو باید گفت که استفاده از مارک زنیت آسان‌تر است و به مهارت فنی چندانی نیاز ندارد.

در این مطلب در مورد کامپوزیت زنیت به عنوان یکی از انواع کامپوزیت دندان صحبت کردیم. همچنین مزایا و معایب زنیت را بررسی کردیم، همچنین به تفاوت کامپوزیت زنیت و کاریزما پرداختیم. اگر شما هم برای انجام این کامپوزیت دندان نیاز به راهنمایی دارید از مشاوران میخک کمک بگیرید.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

تفاوت کامپوزیت زنیت و کاریزما در نوع کاربرد، قیمت و رنگ‌بندی است.

کامپوزیت زنیت و سارمکو هر دو دارای زیبایی، کیفیت و کارآیی بالا هستند و تنها تفاوت آن‌ها در سختی استفاده است. استفاده از سارمکو نیاز به مهارت بیشتری است.

به طور کلی رنگ بندی کامپوزیت زنیت کم و کاربردی است. رنگ بندی کامپوزیت زنیت در گروه A، B، C و W است.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.