جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا پولیش دندان بعد از ارتودنسی ضروری است؟

پولیش دندان بعد از ارتودنسی
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین اقدام‌های دندانپزشکی، پولیش دندان بعد از ارتودنسی است که علاوه بر جنبه زیبایی، از پوسیدگی دندان‌ها هم جلوگیری می‌کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره مزایای انجام آن و هزینه پولیش دندان بعد از ارتودنسی توضیح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پولیش دندان بعد از ارتودنسی چیست؟

پولیش یا جرم‌گیری دندان بعد از ارتودنسی، یک اقدام درمانی ساده و ضروری برای مراقبت های بعد از ارتودنسی است که با استفاده از یک دیسک پلاستیکی چرخان و خمیر پولیش انجام می‌شود. این اقدام باعث از بین بردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها و تمیزتر شدن آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه اکثر تکنیک‌های دندانپزشکی دوره‌ای برای مراقبت دارند، یکی از مراقبت‌های بعد از ارتودنسی هم پولیش است که انجام آن ضروری است.

مزایای پولیش دندان بعد از ارتودنسی چیست؟

پولیش دندان بعد از ارتودنسی مزایا زیادی دارد. در ادامه فواید و مزایای این روش را بیان می‌کنیم.

  • بهبود وضعیت ظاهری دندان

یکی از مهم‌ترین مزایای پولیش دندان بعد از ارتودنسی این است که با حذف لکه‌ها و رنگ‌های ایجاد شده روی دندان وضعیت ظاهری آن‌ها را بهبود می‌دهد. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید دندان‌ها بعد از پولیش درخشان شوند و سطح صیقلی و صافی داشته باشند.

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

جرم‌گیری دندان بعد از ارتودنسی باعث می‌شود پلاک‌های روی دندان حذف شوند و مینای دندان سالم بماند. بنابراین با پولیش دندان‌ها می‌توانیم از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنیم.

  • رفع بوی بد دهان

یکی دیگر از مزایای پولیش کردن دندان‌ها بعد از ارتودنسی، حذف بوی بد دهان است. زیرا پولیش باعث می‌شود باکتری‌ها و عواملی که موجب ایجاد بوی بد دهان می‌شوند از بین بروند.

  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پریودنتال

پلاک‌های دندانی در ایجاد بیماری‌های پریودنتال یا لثه موثر هستند. با پولیش دندان علاوه بر اینکه پلاک و جرم‌ از بین می‌رود، احتمال ایجاد عفونت و التهاب در بافت نرم لثه هم کاهش پیدا می‌کند.

  • بهبود سلامت عمومی بدن

 مطابق یافته‌های پزشکی معتبر سلامت دهان و دندان بر سلامت عمومی بدن تاثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل اقداماتی نظیر پولیش دندان علاوه بر جنبه زیبایی، با حفظ سلامت دهان و دندان از ابتلا به بیماری‌های سیستمیک مانند بیماری‌های قلبی، و دیابت هم پیشگیری می‌کند.

هزینه پولیش دندان بعد از ارتودنسی چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های کسانی که می‌خواهند پولیش دندان انجام دهند، هزینه آن است. واقعیت این است که نمی‌توانیم هزینه ثابت و دقیقی به شما اعلام کنیم. زیرا عوامل متعددی بر قیمت پولیش دندان تاثیر دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • میزان تخصص و تجربه دندانپزشک

  یکی از مهم‌ترین عواملی که هزینه پولیش دندان بعد از ارتودنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد تخصص و تجربه دندانپزشک است. قطعا هزینه خدماتی که توسط دندانپزشک ماهر و باتجربه ارائه می‌شود قیمت بالاتری دارد.

  • مکان جغرافیایی مطب دندانپزشکی

 عامل دیگری که بر قیمت پولیش دندان تاثیرگذار است موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب دندانپزشکی است. هزینه پولیش دندان بعد از ارتودنسی در شهرهای بزرگ‌تر نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است. همچنین قیمت خدمات دندانپزشکی در مناطق جغرافیایی مختلف شهر با هم تفاوت دارد.

  • برخورداری از پوشش بیمه دندانپزشکی

بیمه‌های درمانی تمام هزینه درمان یا بخشی از آن را پرداخت می‌کند. بهتر است متقاضیان قبل از پولیش دندان بررسی کنند بیمه مورد نظر چه میزان از هزینه پولیش دندان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • خدمات درمانی مورد نیاز به جز پولیش

 ممکن است پزشک هنگام جرم‌گیری دندان بعد از ارتودنسی متوجه شود، بیمار به درمان‌ تکمیلی دیگری نیاز دارد که موجب تحمیل هزینه اضافی به بیمار می‌شود.

مراقبت‌های پولیش دندان بعد از ارتودنسی شامل چه مواردی است؟

رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از پولیش ضروری است. به همین دلیل لازم است کسانی که پولیش بعد از ارتودنسی انجام می‌دهند حتما روزانه دو مرتبه دندان‌های خود را مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند. یکی دیگر از مراقبت‌های ضروری بعد از پولیش این است که به مدت یک تا دو روز غذاهای سفت نخورید. همچنین بهتر است به مدت 24 ساعت نوشیدنی‌های رنگ‌دار مانند چای، قهوه و نوشابه‌ مصرف نکنید.

در نهایت لازم است به این نکته توجه کنید که استفاده از محلول ضدعفونی دهان موجب کاهش حساسات دندان‌ها بعد از پولیش می‌شود.

یکی از اقدامات مراقبتی بعد از ارتودنسی پولیش کردن دندان‌هاست که نباید در انجام آن کوتاهی کنیم. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره مزایای پولیش دندان بعد از ارتودنسی در درخشندگی آن و کاهش پوسیدگی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.