جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی چیست؟

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

امروزه تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی از موضوعات بحث‌برانگیز در محافل دندانپزشکی و فضای مجازی است. پی بردن به این تفاوت که انتخاب‌های متنوعی را پیش پای متقاضیان ایمپلنت قرار می‌دهد، مستلزم آشنایی با پروسه ایمپلنت دندان در نخستین گام و مقایسه آن در مرحله بعد است.

درمطلب پیش رو به معرفی ایمپلنت پرداخته و از تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی با شما سخن می‌گوییم.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دندان شیوه‌ای مدرن برای کاشت ریشه‌های دندان‌های طبیعی و جایگزینی مناسب برای دندان‌های از دست رفته است. این درمان به ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال تقسیم می‌شود.

در کاشت ایمپلنت دیجیتال که توسط شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی انجام می‌شود، شرایط استخوانی و محل اعصاب بررسی می‌شود. با استفاده از این اطلاعات مهم، دندانپزشک می‌تواند با حداقل برش، جراحی را انجام دهد و فیکسچر را بکارد. از آنجایی که کاشت ایمپلنت دیجیتال با کم‌ترین میزان انجام می‌شود، در مقایسه با ایمپلنت معمولی، جراحی ایمپلنت دیجیتال درد بسیار کمی خواهد داشت.

در روند دندانپزشکی، یک ابزار خاص بالای دندان تعبیه می‌شود تا از صدمه نرسیدن به سایر دندان ها یا اعصاب اطراف آن‌ها اطمینان پیدا کنند. این وسیله فرصت ایجاد برش های دقیق اما بسیار کوچک را برای کاشت ایمپلنت و فیکسچر آن را به دندانپزشک می دهد.

در ایمپلنت معمولی، این جراحی با متریال تیتانیوم اجرا می‌شد. فیکسچر در فک قرار گرفته و سپس با فاصله چند ماهه پروتز روی آن قرار می‌گیرد که در صورت نگهداری صحیح برای مدت طولانی ماندگاری خواهد داشت. تنوع این محصولات به دو صورت زیر است:

  • اندوستیال (endosteal)

اندوستیال ایمپلنتی است که درون استخوان فک قرار می‌گیرد.

  • ساب‌پریوستیال (subperiosteal)

ساب پریوستیال زیر بافت لثه و روی استخوان آرواره قرار داشته و نسبت به نوع اول از استحکام و ماندگاری کمتری برخوردار است.

اما برای کسانی که مایل به جراحی نیستند یا شرایط انجام آن را ندارند شیوه امروزی و جدید با عنوان ایمپلنت دیجیتال نیز وجود دارد. در صورت اطلاع از تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی بهتر می‌توانید درباره انتخاب نهایی روش مورد نظر جهت انجام این عمل تصمیم بگیرید.

مقایسه بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال

کارکرد     ایمپلنت معمولی    ایمپلنت دیجیتال 
میزان برش  زیاد کم
میزان درد  متوسط کم
فرایند درمان زمانبر    کوتاه مدت
مدت زمان جراحی چندین ساعت حداکثر 30دقیقه

 

 

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

عمل ایمپلنت دیجیتال برای چه افرادی قابل اجرا و مناسب است؟

در کنار مزایای استفاده از جراحی ایمپلنت برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌توان به موانع اجرای آن و محدودیت‌های این طرح نیز اشاره کرد که در بازه تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی قابل بررسی است.

افراد زیر، از دسته افرادی هستند که مشکلات جدی در مسیر استفاده از ایمپلنت دندان دیجیتال خواهند داشت:

  • دارای سابقه شیمی درمانی
  • مصرف کنندگان داروهای حاوی مشتقات بیس فسفونات
  • افرادی که به تشخیص دندانپزشک لثه‌هایی با انسجام کافی برای این عمل ندارند
  • افرادی با سابقه پوکی استخوان حاد
  • کسانی که به‌دلیل سابقه طولانی استفاده از دخانیات
  • مصرف کنندگان الکل

↵ میخواهم بیشتر بدانم: معایب ایمپلنت دیجیتال

برای ایمپلنت دندان‌هایتان نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با متخصص ایمپلنت پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در چیست؟

ایمپلنت دیجیتال که آن را با نام ایمپلنت بدون جراحی نیز می‌شناسند، شیوه‌ای کاملا مدرن با کمترین برش و بدون نیاز به بخیه است که طی آن زمینه برای کاشت آسان دندان با کمترین میزان درد نسبت به روش سنتی فراهم می‌شود.

  • در ایمپلنت معمولی پزشک پس از معاینه و تهیه تصاویر رادیوگرافی اقدام به جراحی می‌کند. در روش ایمپلنت دیجیتالی، پس از تهیه تصاویر رادیوگرافی نیاز به پردازش و شبیه‌سازی رایانه‌ای، و همچنین تهیه و ساخت راهنمای جراحی است. پس از تهیه راهنما، جراح اقدام به جراحی می‌کند.
  • در ایمپلنت معمولی لثه به صورت طولی و عمیق برش زده می‌شود، پایه ایمپلنت درون آن قرار می‌گیرد و لثه بخیه زده می‌شود. در صورتی که در روش ایمپلنت دیجیتالی نیازی به برش و بخیه ‌زدن لثه نیست. این کار تنها با ایجاد سوراخ بسیار کوچکی در لثه، به اندازه پایه ایمپلنت انجام می‌شود.
  • در ایمپلنت معمولی میزان درد و خونریزی بیشتر از روش ایمپلنت دیجیتالی است.
  • فرایند درمان و بهبودی لثه در روش معمولی، برخلاف روش ایمپلنت دیجیتالی زمان‌بر است.
  • ظاهر ایمپلنت‌ دیجیتالی طبیعی‌تر و زیباتر از نوع معمولی آن است.
  • ایمپلنت معمولی، نیاز به تعداد ویزیت بسیار بیشتری از کاشت دیجیتال دندان دارد. این روش کاشت دندان چندین ماه زمان می‌برد. ولی در روش ایمپلنت دیجیتال، بیمار تنها با یک بار مراجعه به پزشک صاحب دندان می‌شود.
  • در روش ایمپلنت معمولی جراحی بسیار زمان‌بر است و گاهی به چندین ساعت می‌رسد. در صورتی که در روش ایمپلنت دیجیتال، کاشت هر پایه در کمتر از 30 دقیقه و گاهی حتی کمتر از 15 دقیقه صورت می‌گیرد.
  • در ایمپلنت دیجیتالی، بیمار پس از جراحی، سلامت و تغذیه عادی خود را از سر می‌گیرد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. در صورتی که در روش معمولی به دلیل بخیه و درد ناشی از جراحی این امر با مشکلاتی همراه است.
  • کاشت دیجیتالی سرعت بهبودی سریع‌تری از ایمپلنت معمولی دارد و نیاز به تعمیرات و ترمیم ندارد.
  • بر طبق مطالعات انجام شده، میزان رضایت بیماران از روش ایمپلنت دیجیتال بیشتر از روش عادی ایمپلنت است.

↵ میخواهم بیشتر بدانم: قیمت ایمپلنت دیجیتال

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

استفاده از جدیدترین روش‌های درمانی و کاشت دندان از طریق ایمپلنت دیجیتال در کنار استفاده از ابزار دقیق جراحی و نیروی متخصص و کارآمد را می‌توان از اصلی‌ترین موارد تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی دانست. انجام مشاوره پیش از انجام عمل ایمپلنت دیجیتال، از امکانات ویژه ارائه شده به افرادی است که مایلند از این نوآوری به بهترین شکل استفاده نمایند. پیشنهاد آخر ما برای متقاضیان استفاده از ایمپلنت‌های مدرن و پیشرفته دیجیتال، مقایسه این روش با شیوه کلاسیک کاشت دندان و بالا بردن اطلاعات فنی در این مورد است.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان ایمپلنت، بالاترین کیفیت را در زمینه کاشت ایمپلنت دندان ارائه می‌کند. از طرفی میخک با طرح ویژه دندانپزشکی اقساطی، شرایط پرداخت را برای مراجعین تسهیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی در نحوه اجرا و مدت زمان با هم تفاوت دارند. برای اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

بله، تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در عکس‌برداری سه بعدی در ایمپلنت دیجیتال است. این تصویربرداری از طریق شبیه سازی 3 بعدی صورت می‌گیرد.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.