جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معایب ایمپلنت دیجیتال و مزایای آن چیست؟

معایب ایمپلنت دیجیتال
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

معایب ایمپلنت دیجیتال در کنار مزایای فراوان این روش، از موضوعات چالشی در سال‌های اخیر است که نگاه‌های زیادی را به خود جلب نموده است. استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال برای کاشت دندان به‌دلیل سرعت عمل و معاف بودن از درد و مشکلات جانبی با استقبال خوبی از طرف متقاضیان روبرو شده است.

اما ایمپلنت دیجیتالی هم مانند هر روش دیگری دارای مزایا و معایبی است که پیش از اقدام، باید از آن‌ها آگاهی یافت. در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

ایمپلنت دیجیتالی و کاربرد آن در دندانپزشکی

این روزها پرکردن جای خالی دندان‌های ازدست‌رفته مانند سابق دشوار نیست. ابداع روش‌های جدید مانند ایمپلنت دیجیتالی که با کمترین درد و بدون نیاز به بخیه انجام می‌شود راه حلی آسان برای این مورد است.

در روش ایمپلنت دیجیتال که با آنالیز کامل و تهیه عکس سه بعدی از دندان و محل ریشه آن صورت می‌گیرد، از بروز آسیب به لثه و اعصاب محیطی جلوگیری شده و دندان با زیباترین و دقیق‌ترین روش در محل مناسب جایگزین می‌شود.

در این روش که نسبت به ایمپلنت معمولی بسیار پیشرفته‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر اجرا می‌شود در زمانی کوتاه صاحب دندان‌هایی سالم، سفید و زیبا می‌شوید که در صورت نگهداری و اجرای مراقبت‌های لازم از ماندگاری بالایی نیز برخوردار خواهید بود.

مجموعه این عوامل و مقایسه مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال باعث شده آمار رضایت دو برابری متقاضیان این شیوه کاشت دندان نسبت به روش ایمپلنت معمولی را نشان دهد.

هرچند نباید از یاد برد که ایمپلنت دیجیتال برای اجرا نیاز به بررسی بالینی داشته و متقاضی باید از نظر آمادگی جهت انجام آن مورد معاینه قرار گیرد. زیرساخت لثه‌ها، نبود پوکی استخوان حاد و مواردی نظیر آن را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین نکات مورد بررسی و پیگیری برای اجرای این شیوه برشمرد.

در این مطلب به بررسی معایب ایمپلنت دیجیتال و محاسن آن می‌پردازیم.

معایب ایمپلنت دیجیتال

محاسن و مزایای ایمپلنت دیجیتال چیست؟

فواید زیادی برای ایمپلنت دیجیتال بیان شده که در ادامه مطلب به بیان برخی از مهم‌ترین فواید آن می‌پردازیم:

پیشگیری از تحلیل استخوان‌های فک

یکی از مشکلات خالی ماندن جای دندان‌های افتاده یا کشیده، تخریب و تحلیل استخوان زیرین یا جایگاه آن است. فک‌ها در صورت خالی ماندن جای دندان با مشکلات جدی روبرو شده و تغییر شکل می‌دهند.

حداقل زمان ترمیم

 از مزایای ایمپلنت دیجیتال می‌توان به روش آسان و فوری اجرای این نوع کاشت دندان و زمان ترمیم آن اشاره کرد.

در حالی که روش ایمپلنت معمولی به مدت طولانی برای کاشت و ترمیم نیاز دارد، در روش دیجیتال حداکثر تا 72 ساعت پس از کاشت دندان جدید می‌توان از بهبود و ترمیم محل آن اطمینان یافت. به این ترتیب زمان ترمیم در حوزه معایب ایمپلنت دیجیتال نمی‌گنجد و این روش از این نظر کاملا سرآمد است.

↵می‌خواهم بیشتر بدانم: تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

برای ایمپلنت دندان‌هایتان نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با متخصص ایمپلنت پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

عدم نیاز به عمل جراحی

 در حالی که برای سایر روش‌های کاشت دندان نیاز به اجرای روش‌های طولانی و پرهزینه جراحی دارد، در کاشت دیجیتال ایمپلنت این کار با کمترین شیار ایجاد شده قابل اجرا بوده و نیازی به برداشتن بخشی از لثه یا اجرای مراحل دشوار ندارد. این کار در حدی مختصر و جزئی است که لثه نیاز به بخیه پیدا نمی‌کند و به این جهت، زمان ترمیم آن نیز به‌مراتب کوتاه‌تر از سایر روش‌ها است.

اجرای بدون درد

 شیوه‌های مختلف کاشت دندان اغلب با درد و مشکلاتی روبرو است که انجام آنها را برای افراد دشوار نموده و امکان بروز عفونت و مشکلات ثانویه را افزایش می‌دهد. از مزایای ایمپلنت دیجیتال یکی هم بدون درد بودن و شیوه اجرای مطمئن و ایمن آن است. با محاسبات انجام شده و استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا در این زمینه، کاشت دندان به این روش با کمترین درد و آسیب اجرا می‌شود و متقاضی کاشت دندان از این نظر با مشکلی روبرو نخواهد بود.

معایب ایمپلنت دیجیتال

معایب ایمپلنت دیجیتال چیست؟

معایب ایمپلنت دیجیتال نسبت به فواید آن بسیار ناچیز است از جمله معایب آن عبارت است از:

هزینه بالای ایمپلنت دیجیتال

از معایب ایمپلنت دیجیتال می‌توان به هزینه بالای آن نسبت به سایر روش‌ها از جمله ایمپلنت معمولی اشاره کرد. دلیل بالا بودن این روش به موارد زیر برمی‌گردد:

  • استفاده از نیروی ماهر در مراحل طراحی و ساخت
  • کاربرد دستگاه‌های پیشرفته طراحی
  • استفاده از متریال درجه یک و برند در اجرای عملیات ایمپلنت و تجهیزات و متریال وارداتی
  • به‌کارگیری دانش و تخصص فنی بالا
  • طراحی دقیق

↵ میخواهم بیشتر بدانم: قیمت ایمپلنت دیجیتال

عدم پوشش بیمه تکمیلی

یکی از مواردی که می‌توان به عنوان معایب ایمپلنت دیجیتال نام برد این است که هیچ کدام از انواع بیمه تکمیلی ایمپلنت دیجیتال را پوشش نمی‌دهند و این مورد با توجه به هزینه بالای ایمپلنت دیجیتال حائز اهمیت است.

هرچند عوارض ایمپلنت دیجیتال چندان نیست و در صورت توجه به دوام بالا و ماندگاری این نوع دندان و نیز سرعت و سهولت اجرا و معاف بودن از درد در این روش کاشت می‌توان آن را از نظر اقتصادی نیز گزینه‌ای مثبت و مطلوب به‌شمار آورد.

ایمپلنت دیجیتال روش مناسبی برای جبران  دندان از دست رفته است به خصوص برای کسانی که مایل به کاشت آسان، فوری و بی‌دردسر دندان هستند، با توجه به اندک بودن معایب ایمپلنت دیجیتال کمتر شیوه‌ای را می‌توان به سرعت و سهولت این روش یافت.

این شیوه در مقابل هزینه‌ای که برای اجرا نیاز دارد، اطمینان و آرامش خاصی را به‌دنبال داشته و نیازی به تحمل درد یا ریسک عفونت و مشکلات ثانویه نیز نخواهد داشت پس عوارض ایمپلنت دیجیتال بسیار کمتر از ایمپلنت معمولی است.

در شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت توسط متخصصان باتجربه ایمپلنت ارائه می‌شود. میخک علاوه بر ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی، طرح پرداخت اقساطی را برای تسهیل فرآیند درمان بیماران قرار داده است.

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای: 5

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت معمولی معایبی دارد که مهمترین آن هزینه بالای این روش است.

خیر. یکی از معایب ایمپلنت دیجیتال این است که هیچ بیمه تکمیلی آن‌ را پوشش نمی‌دهد.

محاسن و مزایای ایمپلنت دیجیتال
  • جلوگیری از تحلیل استخوان
  • حداقل زمان مورد نیاز برای ترمیم
  • بدون درد بودن
  • عدم نیاز به جراحی
عوارض و معایب ایمپلنت دیجیتال
  • هزینه بالای ایمپلنت دیجیتال
  • عدم پوشش بیمه تکمیلی

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای: 5

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ر-ق
ر-ق
8 ماه قبل

ایمپلنت دیجیتالی خیلی عالی، بدون درد و و در کوتاه ترین زمان انجام میشه

Aref
Aref
3 ماه قبل
پاسخ به  ر-ق

چندروزمثلا؟

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.