جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2 روش برای لیفت لثه و هزینه لیفت لثه

لیفت لثه
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

لیفت لثه از مهم‌ترین روش‌های درمان برای داشتن لبخند زیبا است زیرا داشتن لبخند زیبا و دندان‌های سالم، آرزوی همه افراد است. همه دوست داریم هنگامی که در جمع مشغول غذا خوردن، صحبت‌کردن و یا خندیدن هستیم، ظاهر دندان‌های ما تمیز و مرتب باشد. لیفت لثه یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند این آرزو را برآورده کند و لبخندی زیبا را به شما دهد.

لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه یکی از روش‌های درمانی جراحی دندانپزشکی است. لثه هر شخص با فرد دیگر، متفاوت است. به طور کلی می‌توان لثه افراد را به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • برخی افراد لثه‌های پایین آمده‌ای دارند که باعث شده بخش زیادی از دندان‌ آن‌ها، زیر لثه پنهان شود.
  • برخی دیگر، لثه‌هایی نامتقارن و ناهموار دارند.
  • افرادی نیز دچار پیشروی لثه هستند که تا نزدیک به ریشه دندان، پیش رفته است.
لیفت لثه یا کانتورینگ، فرایندی است که به این افراد کمک می‌کند تا خط لثه خود را جابه‌جا کرده و در نقطه‌ای مناسب از دندان قرار دهند. البته افرادی که دارای لثه‌های کوتاه هستند، به درمانی بیش از یک لیفت لثه، نیاز خواهند داشت.

می‌خواهم بیشتر بدانم: طرح لبخند دندان چیست؟

مزایای لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه(کانتورینگ) در بسیاری از مواقع باهدف زیبایی انجام می‌شود و افراد به دلیل داشتن حجم زیادی لثه بر روی دندان‌های خود، تصمیم می‌گیرند که لیفت لثه را انجام داده و لبخند زیبا‌تری داشته باشند.

اما کانتورینگ علاوه بر زیبایی، می‌تواند یک روش درمانی باشد. اگر شما دچار بیماری‌های لثه‌ای و پریودنتال باشید، امکان دارد پزشک این روش درمانی را برای حفظ سلامت دندان و ریشه آن تجویز کند. البته دندان‌پزشک در ابتدا درمان‌های دارویی را آغاز می‌کند تا عفونت به حداقل برسد و سپس فرایند لیفت لثه، انجام می‌گیرد. بنابراین لیفت لثه علاوه بر یک لبخند زیبا، به‌سلامت لثه و دندان‌ نیز کمک می‌کند.

لیفت لثه چیست

معایب لیفت لثه

در کنار مزایای گفته شده، کانتورینگ می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • هرگاه بخشی از لثه حذف شود، در واقع پوشش دندانی را کاهش داده‌ایم و این موضوع منجر به حساس شدن مینای دندان می‌شود و تحریک‌پذیری آن را به‌شدت افزایش می‌دهد.
  • اگر لیفت لثه به‌درستی انجام نشود، باعث نمایان شدن عاج دندان خواهد شد و عاج‌ بسیار حساس‌تر از مینای دندان است.
  • بافت لثه از عصب‌های دندان مراقبت می‌کند و درصورتی‌که بیش از اندازه آن را کوتاه کنید، خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.
  • یکی دیگر از معایب لیفت لثه که در واقع به خود فرد مربوط می‌شود، عقب‌نشینی لثه است. اگر شخص بعد از لیفت لثه، با شدت مسواک بزند و شست‌وشوی دهان را به‌آرامی انجام ندهد، ممکن است لثه بیشتر از نقطه‌ی برش خورده حرکت کند و در مکان مناسبی قرار نگیرد.

بهترین روش برای جلوگیری از این معایب، استفاده از روش لیزر و کمک‌گرفتن از پزشک متخصص است. رعایت این موارد در کنار توجه به مراقبت‌های بعد از لیفت لثه، به کاهش یا حذف این علائم کمک خواهد کرد.

برای لیفت لثه نیاز به راهنمایی دارید؟ شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!
مشاوره دندانپزشکی آنلاین

انواع لیفت لثه

اصلاح فرم لثه و کانتورینگ، در ابتدا تنها با استفاده از روش جراحی صورت می‌گرفت اما در چند سال اخیر، دستگاه‌های لیزر به کمک دندان‌پزشکان و بیماران آمده است و کمک کرده تا لیفت لثه طبق شرایط بیمار، با شیوه‌های متفاوتی، انجام گیرد.

در حال حاضر، لیفت لثه با دو روش جراحی و لیزر انجام می‌شود که در ادامه، با هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شوید.

لیفت لثه با تیغ جراحی

لیفت لثه با تیغ جراحی یکی از متداول‌ترین روش‌های کانتورینگ است.

  • بعد از انجام معاینات کامل، دندان‌پزشک سعی می‌کند طرح جدید را بر روی لثه شما رسم کند.
  • سپس با تزریق آمپول مخصوص، لثه‌های شما را بی‌حس می‌کند تا در طول عمل متوجه درد نشوید. زمان تأثیرگذاری داروی بی‌حسی، ممکن است چندین دقیقه به طول بیانجامد.
  • بعد از بی حس شدن لثه، پزشک به کمک تیغ جراحی، نقاط از پیش تعیین شده را برش می‌زند و لثه را شستشو می‌دهد.
  • امکان دارد بخش‌هایی از لثه، نیاز به بخیه داشته باشد که در این صورت، از نخ بخیه جذبی استفاده خواهد شد.
  • در انتها، اگر نیاز به پانسمان باشد، دندان‌پزشک این کار را انجام می‌دهد و توصیه‌های لازم را به شما خواهد گفت.

می‌خواهم بیشتر بدانم: جراحی لثه چیست؟

لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر روش دیگری برای کانتورینگ است. در این روش هم ابتدا با استفاده از خودکار مخصوص، روی لثه شما علامت گذاشته می‌شود و طرح لثه جدید، کشیده خواهد شد. پس از تأیید طرح توسط شما و تزریق بی‌حس‌کننده، پزشک اقدام به برداشتن بافت اضافه لثه توسط دستگاه لیزر می‌کند.

لیفت با لیزر، عموماً خونریزی کمتری دارد و به پانسمان و بخیه هم نیاز نخواهد داشت.

لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟

لیفت لثه در هر دو روش با عوارضی همراه است. اما طبق آمارهای گرفته شده، لیفت با لیزر، نقاهت کمتری دارد.

لثه‌ها در حین و بعد از لیفت با لیزر، کمتر دچار خونریزی می‌شوند و ناهمواری کمتری دارند. همچنین نقاهت بیمار در این روش بسیار کوتاه‌تر است و فرد عموماً بدون مشکل و راحت‌تر از روش جراحی، می‌تواند غذا بخورد.

مراقبت بعد از لیفت لثه

مانند هر جراحی دیگری، لیفت نیز به مراقبت‌های پس از عمل نیاز دارد. بخش زیادی از این مراقبت‌ها بین هر دو روش، مشترک‌اند.

مراقبت‌های عمومی لیفت لثه

  • از خوردن غذاهای تحریک‌کننده لثه مثل ترشیجات، غذاهای تند، سفت و ترد، خودداری کنید و از نان‌های نرم، برنج، سوپ، آش و … استفاده کنید.
  • به کمک یک مسواک نرم، دندان‌های خود را به‌آرامی مسواک بزنید و سپس نخ دندان بکشید. این کار، از آلودگی و عفونت جلوگیری می‌کند.
  • برای کنترل درد پس از لیفت، از مُسَکِن‌های رایج استفاده کنید.
  • از خوردن آسپرین و سایر داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، اجتناب کنید.
  • بسته به گستردگی عمل، حداقل تا ۲ روز پس از لیفت لثه، ورزش و کارهای سنگین انجام ندهید.
  • حتماً با استفاده از دهان‌شویه تجویز شده توسط پزشک و یا آب‌نمک، لثه و دهان خود را شستشو دهید.

 تجربه مارال از مرند:

من بعد از لیفت لثه دچار ورم لثه شدم برای بهبود این شرایط چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ:

بعد از لیفت لثه برای جلوگیری از ورم لثه می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت لثه

علاوه بر رعایت مراقبت‌های عمومی، توجه داشته باشید که در این روش ممکن است بخیه یا پانسمان را تجربه کنید. از دست‌کاری کردن پانسمان، بخیه‌ها و لثه اجتناب کنید و فقط طبق گفته‌های پزشک، لثه و دندان خود را شستشو دهید.

دوره‌ی نقاهت در جراحی، طولانی‌تر است؛ بنابراین سعی کنید موارد توصیه شده در مراقبت‌های عمومی را در مدت‌زمان بیشتری جدی بگیرید.

مراقبت بعد از لیفت لثه با لیزر

لیفت با لیزر بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از روش جراحی است و عوارض ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود. برای مراقبت از لثه‌ی خود، کافی است تا به موارد عمومی و توصیه‌های پزشک خود توجه کنید.

هزینه لیفت لثه

معمولاً هزینه لیفت لثه براساس وسعت کار، پیش‌نیازهای بیمار و درجه حساسیت لثه، محاسبه می‌شود و نمی‌توان از قبل هزینه دقیق آن را مشخص کرد. اما به طور میانگین از حدوداً ۴ میلیون تومان آغاز شده و طبق موارد گفته شده افزایش می‌یابد. برای مشخص‌کردن هزینه دقیق، باید تحت معاینه دندانپزشک قرار بگیرید.

هزینه لیفت لثه

 

آیا لیفت لثه درد دارد؟

مسلماً پاسخ این سؤال مثبت است. در لیفت لثه هم مانند بسیاری از درمان‌های دندانی، شاهد درد خواهید بود. اما به دلیل این که در طی درمان، از داروهای بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود، این درد مخفی یا بسیار جزئی است.

درد اصلی زمانی مشخص می‌شود که فرایند لیفت به اتمام رسیده و اثر بی‌حسی از بین رفته باشد. پزشک شما برای جلوگیری از تجربه درد، مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند که به کنترل عوارض ناشی از لیفت کمک خواهد کرد.

درست است که کانتورینگ لثه با درد پس از درمان همراه است، اما این موضوع اصلاً جای ترس و نگرانی ندارد. زیرا درد آن، با استفاده از بی‌حسی و مسکن، قابل‌تحمل و اندک است.

در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل شما را با لیفت لثه آشنا کنیم و به تمام سؤالات پُرتکرار در این زمینه پاسخ بدهیم. اگر تصمیم شما برای انجام لیفت لثه به عنوان یک روش درمانی و زیبایی جدی است، در انتخاب پزشک متخصص دقت داشته باشید. حتماً قبل از لیفت لثه، معاینات لازم را انجام دهید و با پزشک خود در مورد روش کار و سایر جزئیات درمان صحبت کنید. توجه به نکات گفته شده در این مقاله، کمک می‌کند تا درمان به‌خوبی پیش برود و شما از نتیجه نهایی، رضایت کامل داشته باشید.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین دندانپزشکان بهترین خدمات را در زمینه لیفت و کانتورینگ لثه به مراجعین ارائه می‌کند. از طرفی میخک با طرح پرداخت اقساطی زمینه را برای رسیدگی به سلامت دهان و دندان تسهیل می‌کند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

لیفت لثه یک روش درمانی برای اصلاح لبخند است. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

طبق آمارهای گرفته شده، لیفت با لیزر، نقاهت کمتری دارد.

بله زیرا لثه پس از جراحی رشد نمی‌کند.

هزینه لیفت لثه متناسب با مجموعه درمان مورد نیاز برای هر فردی متفاوت است. برای اطلاعات دقیق‌تر باید مشاوره بگیرید.

 

مسلماً پاسخ این سؤال مثبت است. در لیفت لثه هم مانند بسیاری از درمان‌های دندانی، شاهد درد خواهید بود که با بی‌ حسی کاهش می‌یابد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.