دندانپزشکی میخک
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نخ دندان ارتودنسی؛ ویژگی و مزایا

نخ دندان ارتودنسی چه ویژگی های دارد؟
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

استفاده از نخ دندان ارتودنسی یکی از راه‌حل‌های مفید برای حفظ بهداشت دهان و دندان شما است. بریس یا براکت‌هایی که در مراحل درمان ارتودنسی بر روی دندان‌های شما نصب می‌شوند؛ علاوه بر این که به مرتب شدن دندان‌هایتان کمک می‌کنند، بهترین محل برای تجمع ذرات غذا و رشد باکتری‌ها هستند. در این صورت، رسیدگی بیشتر به دندان‌ها و استفاده مداوم از نخ دندان می‌تواند به سلامت دندان‌های شما کمک زیادی کند.

با توجه به این مسئله، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی نخ دندان مخصوص ارتودنسی و تفاوت آن با نخ دندان معمولی، انواع و مزایای استفاده از آن بپردازیم. همچنین در پایان، نحوه صحیح نخ دندان کشیدن را به شما آموزش می‌دهیم.

نخ دندان ارتودنسی چیست؟

نخ دندان ارتودنسی، یک نخ نازک است که برای قرار گرفتن لابه‌لای دندان‌های شما طراحی شده است. این نخ، ذرات غذایی را که مسواک شما قادر به تمیز کردن آن‌ها نیست، از بین می‌برد.

به طور کلی، استفاده از نخ دندان بعد از ارتودنسی از تجمع باکتری‌ها و تشکیل پلاک بر روی دندان‌های شما جلوگیری می‌کند. این امر، باعث می‌شود تا دندان‌های شما همیشه سالم بمانند و دچار پوسیدگی زودهنگام نشوند. علاوه بر این، نخ دندان کشیدن منظم می‌تواند از التهاب لثه و بوی بد گرفتن دهان شما نیز جلوگیری کند.

برای ارتودنسی دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

تفاوت نخ دندان مخصوص ارتودنسی با معمولی در چیست؟

ارتودنسی دندان، یک روش درمانی و زیبایی دندانپزشکی است که در آن از براکت‌ها و سیم‌ها برای منظم و تراز شدن دندان‌ها استفاده می‌شود. وجود این بریس‌ها باعث می‌شود تا کشیدن نخ دندان کمی سخت‌تر از قبل انجام شود. به همین منظور، نخ دندان مخصوص ارتودنسی طراحی شده است که می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند.

درواقع، اصلی‌ترین تفاوت نخ دندان ارتودنسی با معمولی در ضخامت آن‌ها است. به طور معمول، نخ دندان‌های مخصوص ارتودنسی ضخیم‌ترند. در نتیجه، بهتر می‌توانند ذرات غذا و پلاک را از بین دندان‌های شما و براکت‌ها بیرون بیاورند.

مزایای نخ دندان مخصوص ارتودنسی چیست؟

ازجمله مزایای نخ دندان ارتودنسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. جلوگیری از پوسیدگی دندان

استفاده از نخ دندان‌های ارتودنسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید باقی مانده غذا و پلاک‌ها را از بین دندان‌ها و زیر لثه خود بیرون بیاورید. این امر، از پوسیدگی دندان و تجمع پلاک بر روی دندان‌های شما جلوگیری می‌کند.

2. تقویت لثه‌ها

نخ دندان بعد از ارتودنسی، گردش خون در قسمت لثه‌های شما را بهبود می‌بخشد. همچنین، سیستم دفاعی دهان شما را در برابر التهاب و بیماری‌های لثه تقویت می‌کند.

3. پولیش طبیعی دندان

نخ دندان‌های مخصوص ارتودنسی، با از بین بردن لکه‌های سطحی به پولیش طبیعی دندان‌های شما کمک می‌کنند. این امر، باعث روشن شدن دندان‌ها و زیباتر شدن لبخند شما می‌شود.

4. از بین بردن بوی بد دهان

نخ دندان کشیدن فقط برای از بین بردن ذرات غذا و پلاک‌ها کاربرد ندارد؛ بلکه با از بین بردن باکتری‌ها، بوی بد دهان را کاهش می‌دهد و دهان شما را خوشبو می‌کند.

انواع نخ دندان ارتودنسی چیست؟

نخ دندان‌های ارتودنسی به طور خاص برای افرادی که بریس دارند، طراحی شده است. در ادامه، انواع نخ دندان ارتودنسی را بررسی می‌کنیم:

1. سوپر فلاس

استحکام بالایی دارد و به خوبی می‌تواند لابه‌لای دندان‌ها و براکت‌ها حرکت کند. بخش اسفنجی آن برای تمیز کردن اطراف براکت‌ها و سیم‌ها بسیار مناسب است.

2. ایر فلاس

از فشار هوا برای حذف سریع باقی مانده‌های غذا استفاده می‌کند و استفاده از آن آسان است.

3. واتر فلاس

از فشار بالای آب برای تمیز کردن لابه‌لای دندان‌ها استفاده می‌کند و گران قیمت است.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه به ویژه زمانی که بریس دارید، ضروری است. کشیدن نخ دندان ارتودنسی به طور منظم می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را تضمین کند. همچنین از پوسیدگی دندان و بیماری‌های مربوط به لثه جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نخ دندان ارتودنسی با مشاوران میخک در ارتباط باشید.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

تازه ترین مطالب
مطالب مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.