جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه امکان‌پذیر است؟

بیمه ایمپلنت دندان
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

امروزه پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا هزینه‌‌های ایمپلنت دندان، باعث شده تا بسیاری از مراجعان به مطب‌های دندانپزشکی به دنبال برنامه‌ها و طرح‌های بیمه ایمپلنت دندان باشند. بنابریان اکثر افراد با سوالاتی نظیر هزینه ایمپلنت دندان با بیمه را چگونه می‌توان پرداخت کرد؟ بیمه ایمپلنت دندان چگونه پرداخت می‌شود؟ آیا بیمه تکمیلی برای ایمپلنت وجود دارد؟ کدام شرکت بیمه، بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت دارد؟ آیا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت وجود دارد؟ بیمه تکمیلی ایمپلنت واقعیت است یا افسانه؟ درگیر هستند.
اگر شما به دنبال طرح‌های بیمه‌ای برای پوشش خدمات دندانپزشکی به‌خصوص بیمه ایمپلنت دندان می‌گردید، نشانی را درست آمدید، در این مطلب به سوال‌های شما در رابطه با انواع بیمه‌های پوشش خدمات دندانپزشکی پاسخ داده‌ایم که آیا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت وجود دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

نمونه کار ایمپلنت دندان میخک

ایمپلنت دندان

جنسیت: زن

سن: 35 سال

درمان: دو واحد ایمپلنت دندان فک بالا

 

ایمپلنت دندان چیست و چه فوایدی دارد؟

در ابتدا باید بررسی کنیم که چه زمانی نیاز به ایمپلنت دندان داریم. گاهی‌ اوقات مشکلات دندان به حدی می‌رسد که فرد چاره‌ای جز کشیدن دندان‌ ندارد. هر چند در دوران کودکی، جای دندان‌های کشیده، دندان‌های تازه‌ای رشد می‌کند، اما برای بزرگسالان کشیدن دندان، به معنای یک جای خالی همیشگی در ردیف دندان‌ها است.

معمولا بهترین روشی که دندانپزشکان به این افراد پیشنهاد می‌دهند، کاشت ایمپلنت دندان یا همان کاشت یک دندان مصنوعی به رنگ دندان اصلی است. باید گفت، در عمل ایمپلنت، به جای دندان یک پایه‌ی محکم از جنس تیتانیوم کاشته می‌شود و روی آن هم تاجی قرار می‌گیرد.

 چرا هزینه ایمپلنت گران است؟

 امروزه دغدغه اساسی برای جبران دندان از دست رفته، پرداخت هزینه‌های ایمپلنت است. زیرا ایمپلنت دندان درمانی گران قیمت محسوب می‌شود، به خصوص اگر لازم باشد یک یا دو فک به‌طور کامل ایمپلنت شود. بنابراین بسیاری از افراد به‌دنبال بیمه ایمپلنت یا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت هستند تا بخشی از هزینه‌های ایمپلنت را پوشش دهند. عواملی که باعث بالا بودن هزینه ایمپلنت می‌شود عبارت است از:

  • پست (فیکسچر، قطعه پیچ مانند)
  • اباتمنت (پایه متصل کننده پست با تاج)
  • تاج (پروتز ایمپلنت دندان)
  • هزینه جراحی
  • سابقه و تخصص دندانپزشک
  • موقعیت جغرافیای مرکز دندانپزشکی

←می‌خواهم بیشتر بدانم: اجزای ایمپلنت دندان چیست؟

هزینه بالای ایمپلنت باعث شده که بسیاری از افراد نتوانند برای جبران دندان از دست رفته خود اقدامی انجام بدهند و یا به دنبال روش‌های کم هزینه‌تر و با  ریسک بیشتری مثل بریج باشند. که این روش نه تنها دائمی نیست بلکه به مرور سبب تحلیل لثه می‌شود و قطعا هزینه درمان دوباره و بیشتری  می‌طلبد.

اما کدام بیمه هزینه ایمپلنت را میدهد؟ آیا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت وجود دارد؟ ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی شدنی است؟ آیا بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت را پوشش می‌دهد؟ بیمه تکمیلی ایران ایمپلنت را می‌پذیرد؟ کدام بیمه تکمیلی ایمپلنت مناسب است؟چطورهزینه ایمپلنت دندان با بیمه را بپردازیم؟

هرچند پرداخت هزینه‌های ایمپلنت از موارد بیمه تکمیلی به حساب نمی‌آیند، اما در بیمه تکمیلی گروهی که برای کارکنان شرکت‌ها و ارگان‌ها ارائه می‌شود، تعهدات و پوشش‌های متنوعی به صورت توافقی گنجانده می‌شود. در این مورد ممکن است هزینه‌های ایمپلنت هم از موارد تحت پوشش خدمات دندانپزشکی باشند. از این رو، تنها با بیمه تکمیلی گروهی می‌توان هزینه‌ عمل ایمپلنت را پرداخت کرد.

←می‌خواهم بیشتر بدانم: بهترین بیمه دندانپزشکی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

محدودیت استفاده از بیمه‌ها برای ایمپلنت

از آن‌جایی که هیچ بیمه‌ای هزینه ایمپلنت را نمی‌پردازد بنابراین فقط می‌توان از بیمه‌های تکمیلی برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده کرد. اما این بیمه‌های تکمیلی ایمپلنت نیز با دو محدودیت زیر رو به رو هستند:

  1. برای استفاده از بیمه ایمپلنت باید به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی ایمپلنت مراجعه کنید.
  2. برای کاشت ایمپلنت در مراکز آزاد باید مبلغ را کامل بپردازید و بعدا از بیمه دریافت کنید.

طرح ایمپلنت اقساطی میخک به‌جای استفاده از بیمه

آیا راهی به جز بیمه تکمیلی برای ایمپلنت وجود دارد؟ به جز بیمه ایمپلنت و یا بیمه تکمیلی ایمپلنت، چطور می‌توانیم هزینه‌های ایمپلنت را پرداخت کنیم؟

از آن‌جایی که اکثر شرکت‌های بیمه گزار، بیمه ایمپلنت را پوشش نمی‌دهند و فقط در شرایط خاص و بیمه‌های گروهی تا سقف خاصی از هزینه های ایمپلنت را متعهد می‌شوند و یا حتی ممکن است افرادی بیمه تکمیلی نداشته باشند، باید به دنبال روش بهتر و مناسب‌تری برای پرداخت هزینه‌های ایمپلنت باشیم. اما چه روشی مناسب‌تر از بیمه ایمپلنت یا بیمه تکمیلی ایمپلنت است؟

شبکه تخصصی میخک با ارائه طرح ویژه دندانپزشکی اقساطی و ایجاد روش‌های متفاوت پرداختی، آرامش خیال را برای مراجعین فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از طرح پرداخت ایمپلنت اقساطی فارغ از هرگونه نگرانی برای پرداخت هزینه‌ها، به سلامت دهان و دندان خود کمک کنید.

شرایط پرداخت ایمپلنت اقساطی

در دندان پزشکی اقساطی میخک تلاش شده تا بیشترین میزان انعطاف در پرداخت هزینه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان برای بیماران عزیز اعمال شود و مراجعین بتوانند با هر شرایط اقتصادی، هزینه خدمات دندانپزشکی را بپردازند.
بنابراین شما می‌توانید در صورت نداشتن بیمه تکمیلی ایمپلنت به سادگی از طرح دندانپزشکی اقساطی استفاده کنید و ایمپلنت دندان را انجام دهید.

برای اطلاع از شرایط طرح ایمپلنت اقساطی میخک کلیک کنید!

 ایمپلنت اقساطی

 

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

هزینه ایمپلنت دندان میخک

هزینه ایمپلنت دندان متاثر از عوامل متفاوتی است. از جمله مواردی که در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارد عبارت است از:

  • تخصص دندانپزشک
  • موقعیت جغرافیایی مرکز
  • برند ایمپلنت دندان
  • جراحی‌های جانبی مثل سینوس لیفت
  • گرفت استخوانی یا پودر استخوان

نکته قابل توجه در شبکه دندانپزشکی میخک این است تعرفه و قیمت ایمپلنت دندان در تمام شعب میخک یکسان است. جدول زیر قیمت ایمپلنت دندان میخک را نشان می‌دهد.

    ایمپلنت     قیمت (تومان)
   یک واحد ایمپلنت کره ای مگاژن 14,000,000
   یک واحد ایمپلنت سوئیسی sic 17,000,000
   یک واحد ایمپلنت آلمانی icx 17,000,000

آیا هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟

حقیقت این است که هیچ بیمه ای ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهد و بعضی افراد وقتی متوجه این واقعیت می‌شوند به سراغ خرید بیمه تکمیلی برای ایمپلنت می‌روند. اما آیا ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می شود؟ و یا بهتر بگوییم ایا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را می دهد؟

جواب خیر است! هیچ بیمه تکمیلی ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد. پس نباید انتظار داشته باشیم با خرید بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پرداخت کنند. اگر به دنبال پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی هستید باید بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را بخرید. در ادامه جدول سقف پوشش ایمپلنت دندان را برای بعضی از بیمه‌ها در سال 1402 اورده شده است.

  بیمه‌ها    سقف پوشش بیمه برای ایمپلنت
  رازی 2.000.000 تا 20.000.000 تومان
 آسیا 3.000.000 تا 15.000.000 تومان
   پارسیان 3.000.000 تا 15.000.000 تومان
   سینا 3.000.000 تا 7.000.000 تومان
دی (بدون روکش اسمپلنت دندان) 3.000.000 تا 7.000.000 تومان
نوین 2.000.000 تا 10.000.000 تومان
آتیه ساز حافظ (شاغلین)
2.000.000 تا 7.000.000 تومان
بانک ملت 2.000.000 تا 7.000.000 تومان
دانا (با معرفی نامه) 1.000.000 تا 20.000.000 تومان
کوثر مطابق با معرفی نامه

بیمه تکمیلی انفرادی به هیچ عنوان هزینه‌های ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد. حتی اگر دندان ‌ها طی حوادث از بین برود باز هم بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان‌های از دست رفته را نمی‌پردازد. پس چه باید کرد؟!!!

 

بیمه ایمپلنت

بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی

اگر به دنبال پوشش هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هستید، بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روند این بیمه ایمپلنت دندان به این صورت است که باید حداقل۵۰ نفر باشید و حتماً توسط شرکت و سازمانی برای این بیمه تکمیلی ایمپلنت اقدام کنید.

شرکت باید درخواست بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را به بیمه‌گر بدهد. شرکت، حداکثری را برای پوشش بیمه تکمیلی ایمپلنت تعیین می‌کند و سپس بیمه‌گر برحسب مقدار پوشش، حق بیمه را مشخص می‌کند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

آیا ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی شدنی است؟ بیمه تامین اجتماعی هم از جمله بیمه‌هایی است که بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. با این حال، این خدمات هم کاملا محدود هستند و تنها در مراکز درمانی اصلی تامین اجتماعی انجام می‌گیرند. بیمه تامین اجتماعی خدمات محدود و ساده‌ای مانند موارد زیر را پوشش می‌دهد.

  • کشیدن دندان
  • پُر کردن دندان
  • جرم‌گیری دندان

بیمه تامین اجتماعی هم در حالت عادی به هیچ‌وجه هزینه‌های ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد. اما همان‌طور که در مورد قبل اشاره شد، از طریق بیمه تکمیلی گروهی می‌توان هزینه‌های دندانپزشکی بیش‌تری از جمله ایمپلنت را با توافق به خدمات بیمه‌ افزود.

از آنجایی که بیمه تامین اجتماعی خدمات ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد، کافی است برای پرداخت هزینه‌ها از طرح دندانپزشکی اقساطی میخک برای ایمپلنت دندان استفاده کنید.

ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح

ایمپلنت بیمه نیروهای مسلح چگونه است؟ هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان چگونه است؟ آیا هزینه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح کاملا پرداخت می‌شود؟ بیمه نیروهای مسلح یکی دیگر از دفترچه‌هایی است که دارندگان آن می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی دولتی و نظامی طرف قرارداد از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ی خود بهره‌مند شوند.

با این حال، هزینه خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی و سایر عمل‌هایی که مرتبط به موارد زیبایی می‌شوند، از تعهدات بیمه معمولی نیروهای مسلح خارج هستند. از این رو، ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح ممکن نیست. تنها شرایطی که ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح انجام می‌شود، حالتی است که بیمه‌گزار جانباز باشد. در این شرایط خاص به جانبازان هزینه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

از آنجایی که بیمه نیروهای مسلح خدمات ایمپلنت را به اندازه کافی پوشش نمی‌دهد، کافی است برای پرداخت هزینه‌ها از طرح دندانپزشکی اقساطی میخک برای ایمپلنت دندان استفاده کنید.

ایمپلنت با بیمه تکمیلی ایران

آیا بیمه تکمیلی ایران ایمپلنت را پوشش می‌دهد؟ بیمه‌های درمانی و تکمیلی بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی را متقبل می‌شوند. با این حال، هزینه ایمپلنت تنها با بیمه تکمیلی گروهی پرداخت می‌شود. بیمه تکمیلی ایران هم از این جهت هزینه‌های عمل ایمپلنت را متعهد نمی‌شود.

از آنجایی که بیمه تکمیلی ایران خدمات ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد، کافی است برای پرداخت هزینه‌ها از طرح ایمپلنت اقساطی میخک استفاده کنید.

 

بیمه ایمپلنت

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا

بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت را قبول می‌کند؟ بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت هم از جمله بیمه‌هایی است که بخشی از خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. خدمات بیمه تکمیلی دانا هم مانند سایر بیمه‌های درمانی و تکمیلی تنها بخشی از امور دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. این موارد شامل پر کردن دندان، جرم‌گیری و سایر خدمات ساده دندانپزشکی می‌شود. همان‌طور که مشخص است، مواردی مانند ارتودنسی، ایمپلنت، جراحی لثه، دندان مصنوعی و غیره تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی دانا ایمپلنت نیستند. بنابراین، در این مورد هم هزینه ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی دانا قرار نمی‌گیرد.

از آنجایی که بیمه تکمیلی دانا خدمات ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد، کافی است برای پرداخت هزینه‌ها از طرح دندانپزشکی اقساطی میخک برای ایمپلنت دندان استفاده کنید.

برای اطلاع از شرایط طرح دندانپزشکی اقساطی کلیک کنید!

دندانپزشکی اقساطی میخک

بیمه تکمیلی بانک ملت

ایمپلنت با بیمه تکمیلی بانک ملت چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم بیمه تکمیلی ایمپلنت بانک ملت به صورت فردی، خانواده و گروهی ارائه می‌شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

از آنجایی که بیمه بانک ملت خدمات ایمپلنت را تحت شرایط خاصی پوشش می‌دهد، کافی است برای پرداخت هزینه‌ها از طرح دندانپزشکی اقساطی میخک برای ایمپلنت دندان استفاده کنید.

بیمه تکمیلی ایمپلنت با بیمه بانک صادرات

آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه بانک صادرات پرداخته می‌شود یا خیر؟ بیمه تکمیلی ایمپلنت بانک صادرات بخشی از هزینه کاشت ایمپلنت دندان را پوشش می‎‌دهد و می‌تواند تا حدی هزینه‌های ناشی ایمپلنت دندان را کاهش دهد.

ایمپلنت دندان و پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دغدغه افرادی است که یک یا چند دندان خود را ازدست داده‌اند در این مقاله به بررسی انواع بیمه‌ها و نحوه پوشش بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت پرداخته شده است. بررسی پوشش هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی، هزینه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح، هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا و بیمه ایران در این مقاله بررسی شده است.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان ایمپلنت، بالاترین کیفیت را در زمینه ایمپلنت دندان برای مراجعین عزیز ارائه می‌کند. از طرفی با طرح دندانپزشکی اقساطی شرایط را برای رسیدگی به سلامت دهان و دندان برای بیماران محترم تسهیل می‌کند.

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رای: 18

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

خیر. بیمه تامین اجتماعی فقط خدمات ساده دندانپزشکی را پوشش می‌دهد که ایمپلنت دندان جز این موارد نیست.

برای بررسی سقف تعهدات هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان باید به بنیاد امور ایثارگران مراجعه کرد زیرا سقف تعهدات در حال تغییر است.

خیر، در فهرست تعرفه‌های مربوط به خدمات دندانپزشکی این بیمه عمل ایمپلنت به چشم نمی‌خورد. بنابراین دانا، بیمه ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهد.

ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست، اما در صورتی که بیمه‌گزار جانباز باشد،‌ بیمه بخشی از هزینه‌های ایمپلنت دندان(هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان) را تا سقف خاصی متقبل می‌شود. پس ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح برای همه افراد امکان پذبر نیست.

عمل ایمپلنت به همراه برخی دیگر از خدمات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی و لمینت از موارد زیبایی به حساب می‌آیند و به همین جهت جزو تعرفه‌های بیمه‌های دندانپزشکی محسوب نمی‌شوند.

تنها بیمه تکمیلی گروهی هزینه‌های ایمپلنت را تا سقف مشخصی (معمولا توافقی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

بله و خیر، بستگی به نوع بیمه دارد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تنها از طریق بیمه گروهی پوشش داده می‌شود.

 

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رای: 18

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
1 سال قبل

سلام
من اگر بخوام فک پایین را کامل ایمپلنت کنم به چند ایمپلنت نیاز دارم. اصلا کدوم برند ایمپلنت خوب هست و هزینه اش چقدره اگر بیمه تکمیلی نداشته باشهم میتونم به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

میخک
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  علی

باید عکس رادیولوژی شما شما توسط جراح فک میخک بررسی بشه. بله میتونید از طرح اقساطی میخک استفاده کنید

سارا
سارا
1 سال قبل

چند درصد هزینه ایمپلنت دندان با بیمه حساب میشه؟

میخک
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

باسلام بستگی به بیمه دندانپزشکی شما دارد و متفاوت است

امیری
امیری
1 سال قبل

اگر شما با بیمه های تکمیلی برای بیمه قرارداد ندارید چطور میشه از طرحی که به اسم میخک نوشتید استفاده کنیم؟

میخک
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  امیری

شما به میزان سقف تعهد بیمه تون به ما چک میدید و تاریخ سر رسید چک رو برای 4 ماه بعد ک حق بیمه تون رو گرفتید میزنید و ما در اون تاریخ چک رو نقد می‌کینم

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.