جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان کدام است؟

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

در چند سال اخیر دندان مصنوعی برای افراد جوان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا دلایل مختلفی همچون ژنتیک، جنس دندان‌ها، بیماری‌ها، حوادث پیش بینی نشده و… باعث از دست رفتن دندان‌ها در جوانان شده است. در این شرایط دندان مصنوعی برای افراد جوان می‌تواند یکی از روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته باشد. حال باید دید بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان چه نوع دندانی است؟

پروتزهای دندانی یک گزینه مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته در افراد جوان‌تر هستند. اگر جوانی هستید که دندان مصنوعی نیاز دارد یا سرپرست یک جوان هستید و در حال تحقیق در مورد بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان هستید، این مقاله را از دست ندهید.

ضرورت دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی برای افراد جوان باید با آگاهی و ارزیابی وضعیت بیمار انجام شود. اگر دندان‌ها به‌درستی انتخاب شده باشند، می‌توانند بر موارد زیر موثر باشد:

  • داشتن ظاهر زیبا
  • توانایی صحبت کردن
  • سهولت جویدن غذا
پروتزهای مصنوعی، متحرک هستند و برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده در دهان شما استفاده می‌شوند. آن‌ها دارای مزایای اضافه‌ای نیز هستند، به طوری که هر یک از دندان‌های باقیمانده شما را در جای خود نگه می‌دارند و از افتادگی صورت شما جلوگیری می‌کنند.

چه زمانی افراد جوان به دندان مصنوعی نیاز دارند؟

اگر دندان‌های از دست رفته دارید، ممکن است به فکر تهیه پروتز باشید. بسته به اینکه چند دندان از دست داده‌اید، دندانپزشک شما ممکن است پروتز کامل یا پروتز پارسیل را پیشنهاد دهد. دندان مصنوعی کامل دهان برای بیمارانی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند، توصیه می‌شود.

انواع دندان مصنوعی برای افراد جوان

پروتزهای مصنوعی می‌توانند جایگزین همه یا برخی از دندان‌های شما (کامل یا جزئی) شوند و جنس این پروتزها معمولا شامل موارد زیر است:

  • پرسلن
  • رزین آکریلیک
  • فلز
  • پلاستیک یا ترکیبی

آن‌هایی که از پلاستیک ساخته شده‌اند (معمولاً جزئی) به دلیل کیفیت خم شدنشان، پروتزهای مصنوعی انعطاف‌پذیر نامیده می‌شوند.

دندان مصنوعی برای افراد جوان

دندان مصنوعی ژله‌ای برای افراد جوان

دندان مصنوعی ژله‌ای برای افراد جوان بسیار کاربردی و پرطرفدار است. این دندان‌ها معمولاً از مواد ترموپلاستیک مانند نایلون ساخته می‌شوند. استفاده از این مواد پیشرفته باعث می‌شود تا انواع پروتزها دارای کیفیت‌های متفاوتی نسبت به پروتزهای معمولی باشند.

انتخاب دندان مصنوعی برای افراد جوان کمی مهم‌تر از دوران سالخوردگی است، چون اغلب جوانان تمایل دارند دندان‌هایی با ظاهر مناسب و نزدیک به دندان‌های طبیعی انتخاب کنند. تمام این موارد برای مشخص نبودن دندان‌های مصنوعی انجام می‌شود.

مزایای دندان مصنوعی ژله ای برای افراد جوان

انتخاب بهترین نوع دندان مصنوعی برای افراد جوان می‌تواند همواره چالش‌برانگیز باشد، چون این دندان‌ها از نظر نوع مواد و ساختار تولید با هم متفاوت هستند.

ویژگی‌های دندان مصنوعی ژله ای برای افراد جوان عبارتند از:

  • نازک و قابل خم شدن
  • راحت، به لطف مواد نرم آن‌ها
  • بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند، چون بدون BPA ساخته می‌شوند.
  • جاذب لکه و بو نیست.
  • از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر و ظاهری طبیعی ارائه می‌دهد.
  • به شدت به لثه‌های شما می‌چسبد (معمولاً به چسب دندان مصنوعی یا گیره‌های فلزی نیاز ندارید).
  • سریعتر از انواع دیگر تولید می‌شود.
  • این نوع دندان‌های مصنوعی راحت هستند، زیرا برای امتحان کردن نیازی به مراجعات متعدد ندارند.

شرکت‌های مختلفی پروتزهای قابل انعطاف و ژله‌ای را تولید می‌کنند. اگر فکر می‌کنید این پروتزها می‌توانند برای نیازهای شما مناسب باشند، با متخصص دندانپزشکی خود مشورت کنید.

معایب دندان مصنوعی ژله ای برای افراد جوان

این یک نگرانی رایج است که پروتزهای ژله‌ای و منعطف دوام کمتری دارند. اگرچه این نگرانی بی‌اساس است. برای اینکه این دندان‌ها دوام و عمر مفیدی داشته باشند، باید به دقت مسواک زده شوند.

  • هزینه دندان مصنوعی ژله ای برای افراد جوان ممکن است به دلیل ساخت پیچیده بالاتر باشد
  • تناسب یا تنظیم این ژله‌ها برای متخصصان دندانپزشکی ممکن است دشوار باشد
  • دندان مصنوعی ژله‌ای بیشتر مستعد تجمع باکتری است
  • پروتزهای منعطف به لطف راحتی و ایمنی که ارائه می‌دهند، برای بسیاری از افراد مناسب هستند.
اگر جوان هستید و نمی‌دانید کدام دندان مصنوعی برای شما مناسب است، از دندانپزشکان میخک بپرسید!
مشاوره دندانپزشکی آنلاین

دندان مصنوعی تکه ای برای افراد جوان

در صورتی که تنها یکی از دندان‌های خود را از دست داده باشید، نیاز به دندان مصنوعی تکه ای دارید. این دندان‌ها در مواد مختلف همچون پرسلن، ژله ای و… ساخته می‌شوند. این دندان مصنوعی باید به شکل مناسب انتخاب شود، در غیر این صورت باعث آسیب به دیگر دندان‌ها خواهد شد.

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان کدام است؟

هنگام انتخاب دندان مصنوعی برای افراد جوان با توجه به ساختار صورت و نوع دندان از دست رفته وضعیت تغییر می‌کند.

در مورد انواع پروتزهای مصنوعی گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. در این حالت، انتخاب کردن دندان مصنوعی می‌تواند گیج‌کننده باشد. با این وجود، اغلب افراد دندان مصنوعی منعطف یا ژله‌ای را ترجیح می‌دهند. اما ایمپلنت در صورتی که دغدغه پرداخت هزینه را ندارید بهترین گزینه است.

پروتز بر پایه ایمپلنت دندان

  • دندان مصنوعی ثابت یا اوردنچر به لطف ایمپلنت‌هایی که از طریق جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند و دندان مصنوعی را نزدیک لثه نگه می‌دارند، مطمئن‌تر از پروتزهای سنتی در دهان قرار می‌گیرند.
  • این گزینه می‌تواند به کاهش ترس بیمار از در رفتگی دندان مصنوعی یا افتادن دندان از دهان آن‌ها کمک کند، چون پروتزهای ثابت ایمپلنت در حین جویدن یا صحبت کردن، محکم در دهان می‌مانند.

البته به‌خاطر داشته باشید که باید استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت‌ها وجود داشته باشد. برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد انتخاب ایمپلنت‌ها حتما با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید.

پروتزهای فوری

این نوع دندان مصنوعی برای افراد جوان می‌تواند برای دوران بی‌دندانی موقت مناسب باشد. پروتزهای فوری معمولاً برای بیمارانی تجویز می‌شوند که نیاز به کشیدن تمام دندان‌های خود دارند و قرار است از این دندان به‌عنوان جایگزین‌های موقتی استفاده کنند. آن‌ها در این حالت منتظر بهبودی و تغییر شکل لثه‌ها قبل از آماده شدن برای دندان مصنوعی دائمی هستند.

دندان مصنوعی برای افراد جوان

قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان

قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان با توجه به موارد زیر می‌تواند متفاوت باشد:

  • تعداد دندان‌های از دست رفته
  • نوع مواد انتخابی برای دندان
  • انتخاب نوع دندان مصنوعی
  • موقعیت جغرافیایی مطب
  • تخصص پزشک
  • لابراتوار

همه این عوامل بر هزینه و قیمت دندان مصنوعی تاثیر دارند.

عوارض دندان مصنوعی برای افراد جوان

باید بدانید که عوارض دندان مصنوعی در جوانی می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود. در اینجا چند مورد از عوارض آن را آورده‌ایم:

  • اگر که پروتز دندان مصنوعی به درستی روی لثه ثابت نشود باعث تغییر در فرم لب‌هایتان می‌شود.
  • امکان دارد که دندان مصنوعی به لثه فشار وارد کند و سبب آسیب به لثه شود.
  • دندان مصنوعی امکان دارد باعث ایجاد اختلال در صحبت کردن شما شود.

سن مناسب برای گذاشتن دندان مصنوعی چه موقع است؟

در جواب این سوال که سن مناسب برای گذاشتن دندان مصنوعی چقدر است، باید گفت که پاسخ این سوال به شرایط مختلفی از جمله، وضعیت دهان و دندان، سلامت جسمی و تشخیص دندانپزشک بستگی دارد. اما آنچه مهم است این است که نباید درمان را عقب انداخت.

انتخاب دندان مصنوعی برای افراد جوان می‌تواند زمان‌بر باشد. با این وجود متخصصان دندانپزشک می‌توانند راهنمایی لازم را برای انتخاب پروتزها ارائه کنند. در بیشتر موارد برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته از پروتز پارسیل کمک گرفته می‌شود. این پروتزها از جنس پلاستیک، سرامیک یا رزین هستند. این در حالی است که پروتزهای ثابت برای از دست‌رفتگی کامل دندان گزینه‌ی مناسب‌تری هستند.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین دندانپزشکان و متخصصان پروتز بالاترین کیفیت را در زمینه دندان مصنوعی ارائه می‌کنند. از طرفی با استفاده از طرح اقساطی دندانپزشکی میخک می‌توانید به راحتی هزینه دندان مصنوعی رابپردازید.

 

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد رای: 22

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

بسته به اینکه کدام نوع از دندان مصنوعی را انتخاب کنید، قیمت نیز متفاوت می‌شود.

دندان مصنوعی برای افراد جوان تنوع زیادی دارد اما اگر دغدغه پرداخت هزینه را ندارید بهترین نوع برای شما ایمپلنت دندان(اوردنچر) است.

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد رای: 22

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.