جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا بیمه سلامت دندانپزشکی را پوشش می‌دهد؟

بیمه دندانپزشکی سلامت
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

در ابتدا باید بدانیم که بیمه سلامت و بیمه دندانپزشکی سلامت چیست، دندانپزشکی با بیمه سلامت چگونه است؟ و چه افرادی تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار می‌گیرند و در ادامه بررسی کنیم که بیمه دندانپزشکی سلامت، کدام خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد؟ دندانپزشکی رایگان بیمه سلامت چگونه است؟ اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ سوالات بالا هستید، تا انتهای این مطلب را بخوانید.

بیمه سلامت چیست؟

در واقع بیمه سلامت یکی از بیمه‌های پایه کشور است که در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. هدف اصلی از تشکیل بیمه سلامت تحت پوشش گرفتن افراد جامعه است. یعنی بااستفاده از بیمه سلامت دیگر نگرانی برای درمان انواع بیماری‌ها و خدمات دندانپزشکی و هزینه‌های درمان وجود ندارد. این بیمه در سال 1391 تحت عنوان بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت کشور تشکیل شد.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرده است: که امروزه ۱۱۶ خدمت در حوزه دندان‌پزشکی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است؛ اما رویکرد اصلی بیمه سلامت که بیشتر جامعه هدف است افراد و کودکان کمتر از ۱۴ سال و مادران باردار هستند.

انواع بیمه سلامت کدام است؟

بیمه سلامت شامل5 دسته متفاوت است که به طور خلاصه به‌صورت زیر است:

بیمه سلامت همگانی

در شرایطی که حدود ۷ میلیون ایرانی از هیچ بیمه‌ درمانی استفاده نمی‌کنند، وزارت بهداشت با معرفی طرح بیمه سلامت همگانی از افراد کم درآمد جامعه حمایت کرده و و آن‌ها را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار داده است.

باید بدانید که بیمه سلامت همگانی به شکل خانوادگی ارائه شده و در شرایطی که افراد خانواده تحت پوشش بیمه فعال دیگری باشند، به شکل انفرادی ارائه می‌شود.

بیمه سلامت ایرانیان

بیمه سلامت ایرانیان، نوع دیگری از بیمه سلامت است که افراد با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان برای هر نفر به شکل سالانه  تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرارمی‌گیرند.

در زمان تقاضای خرید این بیمه نامه متقاضیان، نباید تحت پوشش هیچ بیمه‌ درمانی از جمله تامین اجتماعی، خدمات درمانی باشند.

بیمه سلامت ایرانیان به‌ شکل خانوادگی ارائه می‌شود و فقط درشرایطی که افراد خانواده تحت پوشش بیمه فعال دیگری باشند، به شکل انفرادی ارائه خواهد شد. بیمه سلامت ایرانیان در مراکز دولتی و خصوصی قابل استفاده است.

انواع بیمه سلامت

بیمه سلامت روستاییان

یکی از زیر مجموعه‌های بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت روستاییان است و به همه روستائیان و افرادی که ساکن شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر هستند، تعلق می‌گیرد. در بیمه سلامت روستاییان، هزینه بیمه توسط دولت تامین می‌شود و روستائیان عزیز کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

بیمه سلامت روستائیان نیز تنها در مراکز درمانی دولتی قابل استفاده است.

بیمه سلامت کارکنان دولت

هر کدام از کارکنان دولت و افراد استخدام در آن که به هر دلیلی تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و بیمه نیروهای مسلح نیستند، می‌توانند به صورت جدا تحت پوشش بیمه سلامت کارکنان دولت قرار بگیرند.

در این بیمه، کارکنان دولت می‌توانند خانواده و افراد تحت تکفل خود را نیز بیمه کنند.

بیمه سلامت سایر اقشار

بیمه سلامت سایر اقشار برای افراد دیگر جامعه مثل دانشجویان، خانواده معزز شهدا، جانبازان، مدد جویان و طلبه‌های حوزه علمیه قابل استفاده است و افراد می‌توانند با پرداختن بخشی از هزینه حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

←می‌خواهم بیشتر بدانم: بهترین بیمه دندانپزشکی

بیمه سلامت چه خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد؟

بیمه دندانپزشکی سلامت خدمات متعددی از دندانپزشکی را پوشش می‌دهد از جمله مواردی که بیمه سلامت ایران برای هموطنان عزیز ارائه می‌دهد به صورت زیر است.

  • عکس برداری تکی
  • جرم‌گیری
  • پروفیلاکسی
  • فلوراید تراپی
  • فیشور سیلانت دندان ۶
  • کشیدن دندان
  • ترمیم دندان 6 تا 14 سال

بنابراین دندانپزشکی با بیمه سلامت برای خدمات محدودی امکان‌پذیر است.

طرح اقساطی میخک به‌جای استفاده از بیمه دندانپزشکی سلامت

همان‌طور که در بالا اشاره شد، بیمه دندانپزشکی سلامت خدمات اندکی از دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. از طرفی سقف پوشش بیمه سلامت ناچیز بوده و عملا فایده‌ای ندارد. شبکه دندانپزشکی میخک برای رفاه حال مراجعین عزیز طرح دندانپزشکی اقساطی را در نظر گرفته است که با کمترین میزان پیش پرداخت و با بهترین شرایط بتوانید سلامت دهان و دندان خود را ارتقا بدهید. از جمله شرایط ویژه دندان پزشکی اقساطی میخک به‌صورت زیر است:

لازم به ذکر است که در طرح دندانپزشکی اقساطی میخک نیازی به ضامن ندارید!

  • پیش پرداخت حداقل ۳۵ درصد
  • بازپرداخت تا 24 ماه
  •  بدون ضامن و تنها با چک صیادی
  • تا ۳ ماه بدون بهره 
  • سقف نامحدود اعتبار
  • قابل تجمیع برای کل اعضای خانواده
  • تعرفه یکسان در تمامی مراکز

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هزینه نهایی و شرایط اقساط از طریق مشاوره دندانپزشکی اقدام کنید.
مشاوره دندانپزشکی آنلاین

نحوه دسترسی برای بیمه سلامت ایران چگونه است؟

برای ثبت نام در طرح بیمه سلامت دندانپزشکی می‌توانید از طریق اطلاعات موجود در جدول زیر کسب اطلاعات کنید.

جدول اطلاعات بیمه سلامت ایران

سایت
https://ihio.gov.ir
ایمیل info@ihio.gov.ir
تلفن    021-96881800
آدرس مرکزی   شهرک قدس(غرب)-بلوار ایوانک-خیابان فلامک شمالی-نبش خیابان درخشان-شماره1-ستادمرکزی سازمان بیمه سلامت ایران
روابط عمومی 1666

مراکز دندانپزشکی بیمه سلامت کدام است؟

شما می‌توانید لیست مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت تهران و سایر استان‌ها را  به تفکیک دندانپزشک عمومی و تخصص در فایل زیر ببینید. لازم به ذکر است که دندانپزشکی رایگان بیمه سلامت تهران و سایر استان‌ها متناسب با نوع بیمه سلامتی که دارید قابل استفاده است.

برای دانلود pdfمراکز طرح بیمه سلامت دندانپزشکی کلیک کنید.

مراکز دندانپزشکی بیمه سلامت

آئین نامه بیمه سلامت ایران چیست؟

بیمه سلامت و بیمه دندانپزشکی سلامت مانند تمام شرکت‌های بیمه دارای آئیین نامه اختصاصی است. هیئت وزیران در جلسه 1398/5/27 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵- آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده ۱– در این آیین‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- قانون: قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵-.

ب- سازمان: سازمان بیمه سلامت ایران.

پ- وزارت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

ت- خانوار: خانواده متشکل از زن و شوهر، زن/ شوهر و فرزندان در چهارچوب قوانین مربوط.

ث- درآمد خانوار: واحد تعیین و اندازه‌گیری مجموع درآمد اعضای یک خانوار با عناوین مختلف.

ج- ارزیابی وسع: بررسی و تعیین وضعیت دارایی و درآمدی خانوار به منظور تعیین استحقاق و میزان برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه سلامت.

چ- پایگاه: پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان درمان کشور موضوع بند (چ) ماده (۷۰) قانون.

ح- حق بیمه: هفت درصد (۷%) درآمد خانوار مطابق ماده (۷۰) قانون.

خ- سایر سازمان‌ها: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- صندوق‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حوزه سلامت و بیمه سلامت کشور در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه.

ماده ۲ افراد فاقد بیمه پایه سلامت، بیمه‌شدگان مناطق روستایی، عشایری و شهرهای باجمعیت کمتر از بیست هزار نفر و همچنین بیمه‌شدگان شهری صندوق بیمه همگانی سازمان و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، مشمول این آیین‌نامه می‌باشند.

ماده ۳ سازمان موظف است در چهارچوب حق بیمه دریافتی نسبت به برقراری پوشش بیمه پایه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور که فاقد پوشش بیمه سلامت می‌باشند، بر اساس ضوابط این آیین‌نامه اقدام نماید.

ماده ۴– سازمان ثبت احوال کشور، وزارت و سایر سازمان‌ها موظفند اطلاعات مورد نیاز و مرتبط با پایگاه را حسب درخواست سازمان به صورت رایگان، برخط و مستمر از طریق مرکز تبادل اطلاعات در اختیار سازمان قرار داده و با پایگاه مذکور به اشتراک گذارند.

ماده ۵– استفاده از مزایای بیمه پایه سلامت برای بیمه‌شدگان جدید موضوع این آیین‌نامه و یا بیمه‌شدگانی که بیش از یک ماه از تاریخ انقضای بیمه‌نامه آنها گذاشته باشد، مشمول دوره انتظار ده روزه می‌باشد.

تبصره- خانوارهای موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۱۱) این آیین‌نامه، مشمول دوره انتظار ده روزه نیستند.

ماده ۶ کلیه خانوارهای فاقد بیمه پایه سلامت مکلفند شش‌ماه از ابلاغ این آیین‌نامه با مراجعه به مراکز اعلام شده توسط سازمان، نسبت به بیمه نمودن خود و پرداخت سهم خود از حق بیمه در چهارچوب مفاد این آیین‌نامه اقدام نمایند. متولدین جدید فاقد بیمه پایه سلامت، مشمول مهلت مقرر فوق نمی‌باشند.

ماده ۷– پس از انقضای مهلت مقرر در ماده (۶) این آیین‌نامه، افرادی که فاقد پوشش بیمه پایه سلامت هستند، در صورت نیاز به خدمات درمانی، به جز در موارد اورژانس، ملزم به پرداخت کامل هزینه‌های مربوط مطابق با تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی مصوب هیئت وزیران هستند.

تبصره- در موارد اورژانس و نیز متولدینی که بلافاصله پس از تولد در مراکز درمانی، نیازمند دریافت خدمات می‌باشند، در صورت فقدان پوشش بیمه‌ای فرد، متقاضی می‌تواند با پرداخت شش‌ماهه حق بیمه، همزمان با دریافت خدمت، از مزایای پوشش بیمه سلامت در موارد مذکور بهره‌مند گردد.

←می‌خواهم بیشتر بدانم: بیمه دندانپزشکی آتیه ساز حافظ

بیمه سلامت دندانپزشکی

ماده ۸ کلیه بیمه‌شدگان مشمول این آیین‌نامه، باید ظرف یک‌سال از ابلاغ این آیین‌نامه، ارزیابی وسع شوند.

تبصره- خانوارهای موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۱۱) این آیین‌نامه و بیمه‌شدگان شهری صندوق بیمه همگانی هر ساله در زمان تمدید دفترچه و بیمه‌شدگان مناطق روستایی، عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر هر دو سال یک‌بار باید ارزیابی وسع گردند. همچنین، افراد موضوع بند (پ) ماده (۱۱) در صورت تقاضای تبدیل وضعیت به بندهای (الف) یا (ب) ماده یادشده، در سه ماهه اول هر سال باید برای ارزیابی وسع مراجعه کنند.

ماده ۹ ساز و کارهای لازم برای پاسخگویی به متقاضیان در خصوص نتایج ارزیابی وسع که از طریق بررسی اطلاعات ثبتی، خوداظهاری و بازدیدهای میدانی صورت می‌گیرد، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت و سازمان تهیه و ابلاغ می‌شود.

ماده ۱۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه اعتبارسنجی ایرانیان، سازمان  امور مالیاتی کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلفند بر اساس درخواست وزارت و با رعایت محرمانگی و طبقه‌بندی نسبت به ارایه اطلاعات مربوط به وزارت به صورت برخط و رایگان اقدام نمایند.

ماده ۱۱ نحوه پرداخت حق بیمه و سهم سرپرست خانوار از یارانه دولت به شرح زیر است:

الف- صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه خانواری که بر اساس بررسی وزارت، درآمدی کمتر از چهل درصد (۴۰%) حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار داشته و یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند بر عهده دولت می‌باشد.

ب- پنجاه درصد حق بیمه خانواری که بر اساس بررسی وزارت، درآمدی بین چهل درصد (۴۰%) تا صد در صد (۱۰۰%) حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار داشته و یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی چهار قرار دارند، بر عهده دولت می‌باشد.

پ- صد در صد حق بیمه خانواری که بر اساس خوداظهاری خانوار یا بررسی وزارت، درآمدی معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و بیشتر دارند یا در دهک درآمدی (۵) و بالاتر قرار دارند، بر اساس جزء (۴) بند (ب) ماده (۷۰) قانون بر عهده متقاضی خواهد بود. در صورت عدم امکان تعیین درآمد افراد مذکور، حق بیمه ماهانه سرانه هر نفر بر اساس سرانه بیمه خدمات درمانی است که همه سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و با رعایت شرایط خانوار توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

ماده ۱۲– اعتبار مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه از محل اعتبارات مصوب در قانون بودجه سال جاری تأمین و برای سنوات آتی حسب مورد و به پیشنهاد مشترک وزارت، سازمان و سازمان برنامه و بودجه کشور در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

تعرفه دندانپزشکی بیمه سلامت چقدر است؟

تعرفه دندانپزشکی بیمه سلامت برای خدمات مختلف دندانپزشکی مطابق با آنچه بیمه سلامت اعلام کرده را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

برای دانلود pdf تعرفه دندانپزشکی بیمه سلامت کلیک کنید.

تعرفه دندانپزشکی بیمه سلامت

در نهایت باید بدانید که بیمه سلامت خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد و به 5 دسته بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه سلامت کارکنان دولت، بیمه سلامت روستاییان و بیمه سلامت سایر اقشار تقسیم می‌شود. بیمه دندانپزشکی سلامت خدمات خاصی از دندانپزشکی را با سقف معینی پوشش می‌دهد. از طرفی شما می‌توانید مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سلامت را در این مقاله مطالعه کنید.

شبکه دندانپزشکی میخک با ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی با استفاده از دندانپزشکان و متخصصان متبحر در خدمت مراجعین است. از طرفی میخک با طرح دندانپزشکی اقساطی زمینه را برای رسیدگی به سلامت دهان و دندان تسهیل می‌کند.

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

بله، بیمه سلامت خدمات دندانپزشکی را تا سقف معینی پوشش می‌دهد.

شما می‌توانید لیست کاملی از مراکز دندانپزشکی طرف قرار داد بیمه سلامت را در این مقاله مطالعه کنید.

بیمه سلامت به 5 دسته تقسیم می‌شود. بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه سلامت کارکنان دولت، بیمه سلامت روستاییان و بیمه سلامت سایر اقشار

شما می‌توانید جدول تعرفه دندانپزشکی بیمه سلامت را در این مقاله به صورتpdf مشاهده کنید.

دندانپزشکی رایگان بیمه سلامت تنها برای مراکز دندانپزشکی دولتی قابل استفاده است.

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ع ن
ع ن
1 سال قبل

بیمه سلامت= اسم بزرگ و شهر خراب هزینه بالا و عدم خدمات و یه ساز و کار ناکارآمد چند تا دندون خراب دارم معلوم نیست کی کجا بیمار رو پوشش میده این که دندونه خدا به فریاد بیماریهای سنگین برسه

میخک
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  ع ن

بله دقیقا درسته . شما میتونید از طرح اقساطی دندانپزشکی میخک استفاده کنید

حسین
حسین
3 ماه قبل

به تمام شماره های اطراف تهرانپارس زنگ زدم همشون میگفتن یا دیگه قرار داد ندارن یا میگفتن مثلا کشیدن دندان فقط پنجاه درصد تخفیف که قیمت بعد تخفیفشون با ازاد بدون تخفیف دندان پزشک های سایت هایی مثل دیوار یکیه یا حتی بیشتر هم هست . الان حتی یه جا نمیتونم پیدا کنم این دندونی که درد میکنه رو با بیمه سلامت که دارم رایگان یا با هزینه کمتر بکشم هنوز یکبار هم از این بیمه استفاده نکردم

میخک
مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  حسین

متاسفانه بیمه سلامت خدمات خوبی ارائه نمیده

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.