جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساخت دندان مصنوعی چگونه است؟

ساخت دندان مصنوعی چگونه است؟
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

در این مطلب ساخت دندان مصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دندان مصنوعی با ساختار مناسب خود، می‌تواند از لثه و دهان شما حمایت کند. ساخت دندان مصنوعی توسط افراد ماهر و متخصص انجام می‌شود تا در نهایت ساختار این دندان‌ها به گونه‌ای باشد که فرد بتواند به خوبی با آن‌ها غذا بخورد و صحبت کند. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری در مورد مراحل ساخت دندان‌های مصنوعی را بیان کنیم.

ساخت دندان مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

ساخت دندان مصنوعی کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه دارد. افرادی که چندین سال است در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند با مواد مخصوص پایه و تاج دندان را بسازند و یک ساختار دندان طبیعی ایجاد کنند. کل پروسه ساخت دندان مصنوعی از قالب گیری آغاز شده و به نصب و تنظیم دندان مصنوعی خاتمه می‌یابد.

مراحل ساخت دندان مصنوعی چیست؟

ساخت دندان مصنوعی، با کمک قالب گیری از لثه شما انجام می‌شود. ساخت این دندان‌ها به صورت دقیق به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی دندان‌های خودتان را چندین برابر کنید و از طرفی بتوانید مانند گذشته غذا بخورید، صحبت کنید و حتی به بهداشت دهان خودتان نیز رسیدگی نمایید. مراحل ساخت دندان مصنوعی از مشاوره آغاز شده و با نصب این دندان‌ها در لثه خاتمه می‌یابد. در ادامه با نحوه ساخت دندان مصنوعی ژله‌ای و معمولی آشنا می‌شوید.

مراحل ساخت دندان مصنوعی چیست؟

مرحله اول؛ مشاوره

مرحله اول ساخت دندان مصنوعی، مشاوره است. در این مرحله لازم است که دندانپزشک گزینه‌های درمانی مختلف را بررسی کند و فقط در مواردی که شما قادر به استفاده از هیچ روشی به غیر از دندان مصنوعی نیستید، مراحل بعدی ساخت دندان مصنوعی را انجام می‌دهد.

مرحله دوم؛ قالب گیری دندان مصنوعی

پس از اینکه دندانپزشک مطمئن شد هیچ راهی به غیر از ساخت دندان مصنوعی برای شما وجود ندارد، از روش قالب گیری استفاده می‌کند. قالب دندان مصنوعی می‌تواند به صورت حرفه‌ای و با کمک دستگاه‌های سه بعدی و یا قالب‌های خمیری انجام شود.

مرحله سوم؛ تعیین ساختار اولیه دندان‌ها

با توجه به ساختار قالب دندان مصنوعی سفارشی ساخته شده و مطابق با برداشت‌های اولیه، شکل نهایی دندان‌های بیمار مشخص می‌شود. دندان‌ها و پایه‌ها باید ساختار مشخصی داشته باشند و همه این موارد با کمک ساخت دندان‌های مصنوعی انجام می‌شود. در این مرحله لازم است که دندانپزشک به همراه بیمار، نوع، جنس و برند دندان‌های مصنوعی را انتخاب کنند.

← می‌خواهم بیشتر بدانم: بهترین مارک دندان مصنوعی

در صورتی که افراد علاقه‌مند به استفاده از دندان مصنوعی ژله‌ای باشند، باید حتما این مورد را با پزشک مطرح کنند. همچنین در صورتی که افراد علاقه‌مند به استفاده از برندهای خاصی از دندان‌های مصنوعی هستند، باید با پزشک مشورت کنند تا در صورت امکان و وجود خصوصیات خوب در آن دندان‌ها، آن‌ها را برای بیمار تهیه کنند.

مرحله چهارم؛ امتحان دندان مصنوعی مومی

خداوند ساختار دندان‌های ما را به گونه‌ای آفریده که به راحتی می‌توانیم لبخند بزنیم، غذا بخوریم و حتی صحبت کنیم؛ ولی برای ساخت دندان مصنوعی این کار به سادگی قابل انجام نیست. به همین خاطر حتما باید مراحل امتحان دندان‌های مصنوعی به درستی انجام شوند تا مشخص شود که دندان‌های نیش و خط لبخند به درستی طراحی شده‌اند یا خیر. از این رو از دندان‌های مصنوعی مومی برای ارزیابی ساختار دندان‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در صورتی که هم جزئیات دندان مصنوعی مورد تایید شما و دندانپزشک باشد، مرحله بعدی ساخت دندان مصنوعی آغاز خواهد شد و در واقع ساختار نهایی دندان ایجاد می‌شود.

برای دندان مصنوعی خودتان نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

مرحله پنجم؛ نصب دندان مصنوعی در دهان بیمار

در این مرحله دیگر دندان مصنوعی ژله‌ای یا معمولی به طور کامل ساخته شده است. پس از آن مجددا باید دندانپزشک پس از قرار دادن دندان مصنوعی در دهان بیمار، وضعیت دندان‌ها را بررسی کند. گاهی اوقات ممکن است یک سری بخش‌های اضافه به ویژه روی دندان‌های نیش وجود داشته باشند که باید آن‌ها را رفع کرد. در صورتی که بیمار به صورت 100 درصد از شرایط دندان خود راضی بود، دندانپزشک دندان مصنوعی را تحویل بیمار خواهد داد.

در این مقاله در مورد نحوه ساخت دندان مصنوعی ژله‌ای و معمولی صحبت کردیم. اگر پس از نصب دندان‌های مصنوعی، احساس می‌کنید که ساختار آن‌ها تغییر کرده است، باید به پزشک برای تنظیم مجدد آن‌ها مراجعه کنید؛ چرا که معمولا دندان‌های مصنوعی پس از گذشت مدتی ساختار لثه و دهان شما را نیز تغییر می‌دهند.

شبکه دندانپزشکی میخک بالاترین کیفیت را در زمینه دندان مصنوعی برای مراجعین عزیز ارائه می‌کند. از طرفی با پرداخت اقساطی می‌توانید به سادگی هزینه درمان خود را بپردازید.

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

مراحل ساخت دندان مصنوعی شامل 5 مرحله است. به ترتیب مشاوره، گرفتن قالب دندان مصنوعی، تعیین ساختار دندان، امتحان دندان مصنوعی و نصب آن است.

گرفتن قالب دندان مصنوعی به دو روش انجام می‌شود. یکی از روش‌ها به صورت سه‌بعدی و روش دیگیر از طریق خمیر قالب‌گیری انجام می‌شود.

خیر، مراحل و نحوه ساخت دندان مصنوعی ژله ای برای بیمار مثل روش ساخت دندان مصنوعی ساده است.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.