جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون چیست
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

سیستم ارتودنسی دیمون یکی از تازه‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های ارتودنسی دندان به شمار می‌آید. این روش برخلاف ارتودنسی‌های دیگر مزایای قابل توجه و زیادی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانی تبدیل می‌کند. اما ارتودنسی دیمون چگونه کار می‌کند؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و دلیل محبوبیت آن چیست؟ در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

منظور از ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون به انگلیسی Damon system شناخته می‌شود که نوعی ارتودنسی ثابت است و یکی از تازه‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات در ظاهر دندان‌ها و فرم صورت است.

امروزه بسیاری از دندان‌پزشکان در سرتاسر جهان از ارتودنسی دیمون برای اصلاح بافت دندان‌ها استفاده می‌کنند و معتقدند این روش نه‌تنها فرم دندان‌های بیمار را مرتب می‌کند، بلکه تغییرات قابل مشاهده‌ای در فرم صورت ایجاد می‌کند که یکی از نتایج آن داشتن لبخندی زیبا و جذاب است. اما بهتر است پیش از آنکه به مزایای ارتودنسی دیمون بپردازیم با نحوه‌ی عملکرد و نوع کارکرد آن آشنا شویم.

نحوه عملکرد ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون مانند سایر روش‌ها از سیم (بریس) و براکت ارتودنسی بهره می‌گیرد اما برخلاف روش‌های سنتی که از نوارهای الاستیکی برای اتصال سیم به براکت استفاده می‌کنند، در روش دیمون دیگر نیازی به استفاده از نوارهای کشسانی نیست.

بریس‌های دیمون از سیستمی خودبست، برای اتصال سیم‌های کمانی به براکت‌ها بهره می‌برد. به این صورت که در خود براکت‌ها، بخش کشویی داخلی وجود دارد که به سیم اجازه می‌دهد تا در این محفظه‌ی کشویی آزادانه‌تر حرکت کند.

درواقع در این مکانیزم براکت‌ها با باز و بسته شدن، سیم‌ها را درون خود نگاه می‌دارند. از سوی دیگر براکت‌هایی که در سیستم دیمون استفاده می‌شوند کوچک‌تر و جمع‌وجورترند.

ارتودنسی دیمون

مزایای ارتودنسی دیمون

در ادامه با مهم‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های روش دیمون آشنا می‌شویم.

تجربه‌ی درد کمتر

سال‌ها تصور می‌شد که برای حرکت دادن دندان‌ها و ایجاد تغییرات، باید نیروهای پرفشاری را براساس میزان تحمل بیمار به دندان‌ها اعمال کرد. در روش سنتی اعمال فشار و نیروی بیشتر می‌تواند رگ‌های خونی ظریف را از بین ببرد و برای بیمار درد و ناراحتی زیادی ایجاد کند. اما در روش ارتودنسی دیمون با اینکه نیروی بسیار کمتر و ملایم‌تری اعمال می‌شود، نتایج درخشان‌تری حاصل می‌شود. این موضوع بیمار را از تحمل فشارها و ناراحتی‌های گوناگون رها می‌سازد.

برای ارتودنسی دندان خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با متخصصان ارتودنسی میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

شکل ظاهری بهتر

کوچک‌تر بودن براکت‌های ارتودنسی دیمون، نبود بندهای الاستیکی و استفاده از براکت‌های شفاف (براکت‌های زیبایی)‌ این روش را از لحاظ ظاهری زیباتر و جذاب‌تر جلوه می دهد. بریس‌های دیمون نسبت به بریس‌های سنتی کمتر در دید هستند و این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای شما باشد! البته بریس‌های گوناگونی در این روش درمانی وجود دارند.

بهداشت بیشتر

نبود نوارهای الاستیکی و کوچک بودن براکت‌ها کمک می‌کند تا هنگام مسواک زدن دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد و با دقت بیشتری دندان‌های خود را تمیز کنید. این موضوع برای کسانی که تمایل دارند از ارتودنسی نامرئی (ارتودنسی دیمون شفاف)‌ استفاده کنند اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در صورتی که بهداشت را رعایت نکنند براکت‌ها به مرور زمان لک می‌شوند و ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کنند.

دوره‌ی درمانی کوتاه‌تر

اولین پرسشی که ممکن است برای بیمار پیش بیاید این است که طول درمانی ارتودنسی چقدر است و آیا این مدت کوتاه‌تر می‌شود؟ تجربه نشان داده است که استفاده از روش بریس دیمون طول دوره‌ی درمانی را تا مدت هفت ماه کوتاه‌تر می‌کند.

نیاز به مراجعه‌ی کمتر به پزشک

در روش‌ها معمولی ارتودنسی، بیمار هر چند وقت یک بار برای تعویض بندهای الاستیکی به پزشک مراجعه می‌کند. اما با استفاده از روش ارتودنسی دیمون تعداد دفعات مراجعه به پزشک کمتر خواهد بود. از سوی دیگر دوره‌ی درمانی کوتاه‌تر تعداد دفعات کمتری برای مراجعه به پزشک رقم می‌زند.

مزایای ارتودنسی دیمون

هزینه ارتودنسی دیمون چقدر است؟

هزینه ارتودنسی دیمون نسبت به سایر روش‌ها کمی بیشتر است، اما این اختلاف هزینه با توجه به دوره‌ی درمانی سریع‌تر، درد کمتر و اثربخشی بیشتر چندان روی تصمیم بیماران برای انتخاب این روش تاثیری نمی‌گذارد.

از سوی دیگر تعداد دفعات کمتر برای مراجعه پزشک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش است که میزان هزینه‌های پرداختی را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

ارتودنسی دیمون برای چه کسانی مناسب است؟

وجود روش‌های گوناگون ارتودنسی امکان درمان ناهنجاری‌های مختلف را بیشتر می‌کند. به همین دلیل تشخیص نوع درمان برای دندان‌های شما تنها به عهده‌ی پزشک متخصص است.

متخصص ارتودنسی با معاینه‌ی دقیق وضعیت دندان‌هایتان بهترین و کاربردی‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند. با این وجود روش ارتودنسی دیمون به دلیل مزایایی که دارد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اگر پزشک متخصص مانعی برای استفاده از این روش نمی‌بیند این موضوع خبر خوشی برای شماست! در مدت زمان کوتاهی دندان‌هایی مرتب و لبخند زیبایی چهره‌ی شما را دگرگون خواهد کرد.

در این مطلب به معرفی ارتودنسی دیمون پرداختیم و دانستیم که انتخاب به این روش تا حد زیادی به تشخیص متخصص ارتودنسی بستگی دارد. از طرفی مزایای ارتودنسی دیمون را بررسی کردیم و هزینه روش ارتودنسی دیمون را شرح دادیم.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان ارتودنسی، بالاترین کیفیت را در زمینه ارتودنسی دیمون ارائه می‌کند از طرفی با پرداخت اقساطی به راحتی میتوانید هزینه‌های ناشی از درمان ارتودنسی دیمون را به راحتی بپردازید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

ارتودنسی دیمون مزایای زیادی دارد از جمله درد کمتر، زیبایی بیشتر، دوره درمان کوتاه‌تر و رعایت بهداشت راحت‌تر.

ارتودنسی دیمون یکی از انواع ارتودنسی ثابت است که از براکت استفاده می‌شود. اما به جای سیم از نوار الاستیکی استفاده می‌شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.