جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن برای ارتودنسی دندان چه زمانی است؟

بهترین سن برای ارتودنسی
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

داشتن اطلاعات در مورد بهترین سن برای ارتودنسی برای افرادی که دچار انحراف و کجی دندان هستند، اهمیت زیادی دارد. ارتودنسی دندان یکی از روش‌های درمانی برای دندان‌های غیر یکنواخت است که می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی دندان‌ها داشته باشد. اگرچه این روش، یک روش زیبایی برای دندان هاست؛ اما بدین معنی نیست که افراد می‌توانند در هر سنی آن را انجام دهند. انجام این روش درمانی در بهترین سن برای ارتودنسی می‌تواند به رسیدن به یک نتیجه عالی کمک کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بهترین سن برای انجام ارتودنسی را به شما پیشنهاد دهیم. بنابراین، اگر نگران هستید که ارتودنسی با سن شما همخوانی نداشته باشد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

کاربرد ارتودنسی چیست؟

اگر در بهترین سن برای ارتودنسی اقدام شود، می‌توان چندین مشکل دهان و دندان را برطرف کند.

  • وجود فاصله بین دندان
  • بهم ریختن هماهنگی میان دندان‌ها
  • جلو یا عقب بودن هر یک از آن‌ها نسبت به هم

از جمله مشکلاتی هستند که می‌توان با نصب بریس روی دندان‌ها، آن‌ها را برطرف کرد.

در صورتی که ساختار دندان‌ها به گونه‎ای باشد که به طور دقیق در جای خود قرار گرفته باشند، دندان آسیب با شیارهای دندان آسیاب مقابل همپوشانی خواهند داشت. در این صورت به‌راحتی می‌توان از دندان‌ها برای جویدن و تکه کردن مواد غذایی مختلف استفاده کرد.

در زمانی که این ساختار مناسب برای دندان‌ها وجود نداشته باشد، افراد با مشکلاتی از قبیل مشکل در صحبت کردن، جویدن غذا و … مواجه می‌شوند.

بریس‌های دندانی که تحت عنوان ارتودنسی نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند این ناهنجاری‌ها را رفع کنند. در واقع آن‌ها با وارد کردن فشار اضافه به دندان‌ها و فک، آن‌ها را به جای مناسب سوق می‌دهند تا بتوان از مزایای زیبایی و یکنواخت بودن دندان‌ها بهره‌مند شد.

بهترین سن برای ارتودنسی

چه افرادی باید ارتودنسی دندان را انجام دهند؟

حتی اگر فرزند شما یا شما از سن هفت سالگی فراتر رفته باشد، برای برنامه ریزی برای ویزیت با متخصص ارتودنسی هرگز دیر نیست. بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان لبخندهای خود را بهبود می‌بخشند تا از مشکلات زیر جلوگیری کنند:

  • بیماران برای اینکه از مزایای رفع مشکلات گاز گرفتن بهره ببرند.
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آسان‌تر می‌کند، که پلاک را کاهش می‌دهد.
  • خطر ایجاد حفره و بیماری لثه را کاهش می‌دهد.
  • یک لبخند صاف می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

در حالی که بهترین سن ارتودنسی برای بریس ممکن است در سال‌های کودکی باشد، زمانی‌که دندان‌ها هنوز در حال رشد هستند، شما هنوز هم می‌توانید در هر سنی به دنبال لبخندی سالم باشید.

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از موضوعاتی که حتما باید برای رسیدن به بهترین نتیجه در درمان ارتودنسی به آن توجه داشت این است که بهترین سن برای ارتودنسی چقدر است؟ پاسخ صریح و واضحی برای این سوال وجود ندارد. چون می‌توان این روش درمانی را در هر سنی انجام داد. با این حال نتیجه‌‎ای که از ارتودنسی در سن 40 سالگی بدست می‌آید، با نتیجه ارتودنسی در سن 25 سالگی متفاوت است.

اطلاعات و آمارها نشان می‌دهند که سن ارتودنسی در جهان بین 10 تا 14 سال است. این سن مناسب برای ارتودنسی دندان به افراد این امکان را می‌دهد تا از زیبایی دندان‌های خودشان لذت ببرند و زودتر به نتیجه ایده‎آل برسند.

البته این موضوع دلیلی بر این نیست سن ارتودنسی در بزرگسالان، اید‌ه‌‎آل نیست؛ اما افرادی که بتوانند در بهترین سن برای ارتودنسی دندان، این روش درمانی را انجام دهند، به نتیجه بهتری خواهند رسید.

بهترین سن برای انجام این درمان در دختران بین 10 تا 12 سال و برای پسران بین 12 تا 14 سال است. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از دندانپزشکان حرف‌ه‎ای، انجام این روش درمانی را در سنین پایین‎‌تر پیشنهاد می‌دهند. سن 7 سال، یکی از بهترین سنین برای استفاده از بریس است. در این سن کودکان هنوز دارای دندان‌های اصلی و شیری هستند. دندانپزشک با یک معاینه دقیق می‌تواند متوجه شود که کدام دندان‌ها احتمالا با مشکل مواجه می‌شوند و کدام یک کاملا طبیعی و مناسب هستند.

سن ارتودنسی دندان چقدر است

چرا بهترین سن برای ارتودنسی دندان در کودکی است؟

یکی از دلایلی که باعث شده ارتودنسی در سن 50 سال به افراد توصیه نشود، عدم نتیجه‎بخشی این درمان در بزرگسالان است. در واقع، ارتودنسی دندان در کودکان به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا هم سلامت دهان و دندان خودشان را تقویت کنند و هم اعتماد به نفس بیشتری در سنین بالاتر داشته باشند.

تشخیص نقص دندان‌ها در سنین پایین، باعث می‌شود تا اقدامات اولیه بهتری برای درمان دندان‌ها انجام شود. این امر از مشکلات نگران کننده دیگری مانند پوسیدگی و فرسایش مینای دندان‌ها جلوگیری می‌کند. به‌عنوان پدر و مادر یک کودک 7 ساله، باید به یک‎سری علائم که نشان دهنده نیاز به ارتودنسی در کودکان هستند، توجه داشته باشید که این موارد عبارتند از:

  • مشکل در جویدن
  • تنفس دهانی
  • مکیدن انگشتان
  • فاصله بیش از حد دندان ها
  • فک فرو رفته یا بیرون زده
  • دندان‌های شلوغ
  • نامرتبی دندان ها
برای ارتودنسی نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

آیا ارتودنسی در سنین نوجوانی شدنی است؟

اگرچه بهترین سن برای ارتودنسی، سنین پایین و حدود 7 سال است؛ اما حداکثر سن برای ارتودنسی، سنین نوجوانی نیست. این یعنی نوجوانان هم می‌توانند برای استفاده از بریس اقدام کنند.

اکثر درمان‌های زیبایی با ارتودنسی در سنین نوجوانی انجام می‌شود. چرا که اکثر نوجوانان به ظاهر خودشان در این سن توجه می‌کنند و از پدر و مادرهای خودشان می‌خواهند تا از اقدامات زیبایی برای آن‌ها کمک بگیرند.

ارتودنسی دندان در سن نوجوانی چالش‌های خاص خودش را دارد. برخی از نوجوانان به دلیل نگهداری سخت بریس‌ها، از درمان ناامید می‌شوند؛ اما برخی دیگر برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. در هر صورت می‌توان از بریس‌های دندانی نامرئی نیز استفاده کرد تا براکت‌ها دیده نشوند.

ارتودنسی دندان در سن بالا

در طول سال‌های اخیر بسیاری از مردم به دنبال استفاده از بریس برای مرتب کردن دندان‌های کج خودشان بوده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که ارتودنسی در سن 30 سالگی، 40 سالگی و حتی 50 سالگی نیز امکان‎پذیر است. این در حالی است که اکثر افراد ارتودنسی در سن 20 سالگی را انجام می‌دهند؛ چرا که تصور می‌کنند پس از گذشت سن از 30 سالگی دیگر نیازی به انجام این کار ندارند.

با وجود روش‌های درمانی مناسب، می‌توان بدون توجه به بهترین سن ارتودنسی دندان در بزرگسالان، مراحل صاف کردن دندان‌ها را به‎ لطف بریس‌های مختلف انجام داد. بنابراین، شاید نتیجه ارتودنسی در سن 25 سالگی با نتیجه ارتودنسی در سن 40 سالگی متفاوت باشد، اما باز هم می‌توان با پیروی از اصول توصیه شده توسط پزشک، به نتیجه ایده‌‎آل رسید.

سخن پایانی دندانپزشکی میخک

در این مقاله در مورد بهترین سن برای ارتودنسی صحبت کردیم. امیدواریم با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله، بتوانید در زمان مناسبی برای استفاده از بریس‌های دندانی اقدام کنید. در این صورت هم دندان‌های زیبایی خواهید داشت، هم قطعا از نتیجه کار لذت خواهید برد.

شبکه دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان ارتودنسی بالاترین کیفیت را در زمینه ارتودنسی دندان برای شما ارائه می‌دهد. از طرفی با استفاده از طرح دندانپزشکی قسطی میخک می‌توانید هزینه ارتودنسی دندان‌های خود را به سادگی پرداخت کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

به‌طور‌کلی ارتودنسی دندان از سن 7 سالگی انجام امی‌شود و تا زمانی که قابلیت تغییر در دندان‌ها وجود داشته باشد، ارتودنسی انجام می‌شود.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی از 7 تا 14 سالگی است. اما باید بدانید که در همه سنین قابل انجام است.

بله ارتودنسی در سن 40 سالگی متناسب با شرایط فک و دندان با تشخیص دندانپزشک قابل انجام است. اما قطعا نتیجه آن با ارتودنسی در سن پایین متفاوت است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.