جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین نوع ایمپلنت دندان (قیمت بهترین مارک ایمپلنت) کدام است؟

بهترین نوع ایمپلنت
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟ سوال افرادی است که به دنبال جبران دندان ازدست‌رفته خود هستند. ایمپلنت دندان یکی از روش‌های مناسب و قطعی برای افرادی است که به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی و یا ضربه، یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند. عدم رسیدگی به این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات سلامت دهان و دندان همچون کاهش تدریجی تراکم استخوان فک شود و در صحبت کردن و یا جویدن غذا اختلال ایجاد کند. اگر شما هم کاندید کاشت ایمپلنت هستید و به دنبال دانستن بهترین نوع ایمپلنت و یا بهترین مارک ایمپلنت هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشد.

اقدام به کاشت ایمپلنت دندان، انتخابی مهم در حفظ زیبایی و سلامت دندان‌های شماست. انواع ایمپلنت دندان و کیفیت برند تولیدکننده آن، نقش مهمی در ماندگاری ایمپلنت دارد. پس طبیعی است که قبل از هر اقدامی به دنبال کسب اطلاعات کافی باشید تا بتوانید بهترین نوع  و مارک ایمپلنت را انتخاب کنید.

خوشبختانه ایمپلنت‌های دندانی یک راه‌حل موثر و دائمی برای رفع مشکل از دست دادن دندان هستند و برتری‌های بسیاری نسبت به دندان مصنوعی و بریج دندان دارند.

ایمپلنت دندان چیست؟

برای اینکه بدانیم بهترین نوع ایمپلنت چیست ابتدا باید با ساختار ایمپلنت دندان آشنا شویم. همانطور که می‌دانید دندان‌های ما ریشه‌ای بلند دارند که تا عمق استخوان فک امتداد دارد. همین ریشه است که دندان‌ها را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. ایمپلنت دندان با تقلید از ساختار طبیعی ریشه دندان، طراحی شده است.

پایه یا بیس ایمپلنت که شبیه به یک پیچ فلزی است در عمق استخوان فک قرار می‌گیرد و در استخوان، محکم می‌شود و عملکردی همچون ریشه دندان دارد که تاج دندان را محکم نگه می‌دارد. در ادامه بر روی این پایه فلزی یک روکش دندان قرار می‌گیرد که طبق رنگ و شکل دندان‌های طبیعی بیمار، سفارشی‌سازی می‌شود. در نتیجه دندان ایمپلنت با دندان‌های طبیعی شخص، قابل تشخیص نیست و لبخندی زیبا و طبیعی را ایجاد می‌کند. بعد از این مرحله شما با انواع ایمپلت آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب کنید.

ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی به عنوان یک تکنولوژی کارآمد در دندانپزشکی، کاربردهای مختلفی دارد و شما با مشاوره با متخصص ایمپلنت خود می‌توانید، بهترین نوع ایمپلنت را با توجه به شرایط ویژه خود انتخاب کنید. 5 مورد از رایج‌ترین انواع استفاده از ایمپلنت دندانی، عبارت است از:

برای انتخاب بهترین برند ایمپلنت خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین
  • ایمپلنت تک‌دندان

این نوع ایمپلنت همان چیزی است که با فکر کردن به عبارت «ایمپلنت دندان» به ذهن شما می‌آید. در این نوع ایمپلنت، معمولا یک پایه تیتانیومی (بیس اباتمنت) در استخوان فک قرار داده می‌شود، سپس قطعه اباتمنت به بیس متصل می‌شود و در پایان روکش دندان بر روی آنها ثابت می‌شود.ایمپلنت تک دندان، بهترین نوع ایمپلنت برای جبران تک دندان از دست رفته است.

ایمپلنت تک دندان

  • بریج بر پایه ایمپلنت

این نوع ایمپلنت زمانی کاربرد دارد که بیمار سه یا چهار دندان کنار هم را از دست داده باشد. در این صورت برای دو دندان ابتدایی و انتهایی از ایمپلنت تک‌دندان استفاده می‌شود و یک یا دو دندانِ بین آنها، بر این دو ایمپلنت تکیه خواهند کرد. بریج بر پایه ایمپلنت، پایداری بیشتری از بریج به شیوه معمول دارد.

←می‌خواهم بیشتر بدانم: بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

بریج بر پایه ایمپلنت

  • دنچر (دندان مصنوعی) بر پایه ایمپلنت

استفاده از ایمپلنت برای فیکس کردن پروتز کامل و پارسیل (تکه‌ای) در دهان، روش دیگری در استفاده از ایمپلنت است. این روش جایگزینی مناسب‌ برای خمیر چسب‌های مرسوم برای فیکس کردن دندان مصنوعی در دهان است.

اوردنچر

  • ایمپلنت تمام فک به روش All On 4

این شیوه از ایمپلنت برای پر کردن یک قوس کامل استفاده می‌شود. در این شیوه برخلاف دندان مصنوعی، دندان‌ها کاملا ثابت هستند و عملکردی مانند دندان‌های طبیعی دارند. از مزایای دیگر آن، دوره درمان سریع و زیبایی طبیعی است. این روش بهترین نوع ایمپلنت برای جبران همه دندان‌هان از دست رفته فک است.

ایمپلنت تمام فک

  • مینی ایمپلنت‌های دندانی

مینی ایمپلنت جایگزینی برای ایمپلنت معمولی است؛ در شرایطی که فضای خالی یا تراکم استخوانی کافی برای قرارگیری ایمپلنت معمولی وجود نداشته باشد. مینی ایمپلنت‌ها بسیار کوچک و در ابعاد یک خلال دندان هستند و بهترین نوع ایمپلنت برای استفاده در فضای کم هستند.

مینی ایمپلنت
 

بهترین ایمپلنت دندان از نظر مواد به‌کاررفته کدام است؟

اجزای ایمپلنت‌های دندانی معمولا از مواد و متریال‌هایی ساخته می‌شوند که از استاندارد ISO و ASTM International پیروی می‌کنند. این استانداردهای ویژگی‌های دقیق مواد دندانی ماندگار و ایمن برای سلامت انسان را تعریف می‌کنند.

بهترین نوع ایمپلنت از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم‌اکسید است. البته از مواد دیگری همچون آلیاژ طلا، آلیاژ کبالت، آلیاژ تیتانیوم و مواد سرامیکی نیز می‌توان در تهیه ایمپلنت استفاده کرد.

برای روکش ایمپلنت معمولا از دو نوع روکش PFM و روکش زیرکونیا استفاده می‌شود. روکش زیرکونیا دوام و استحکام بیشتری نسبت به روکش PFM دارد و البته گران‌تر است.

بهترین نوع ایمپلنت
ایمپلنت زیرکونیا با رنگ سفید در سمت راست و ایمپلنت تیتانیوم در سمت چپ
  • ایمپلنت تیتانیومی

آلیاژ تیتانیوم رایج‌ترین ماده مورد استفاده در ایمپلنت‌های دندانی است؛ تیتانیوم بسیار زیست‌سازگار است، بدن انسان آن را پس نمی‌زند و می‌تواند طبق فرآیندی با بافت استخوانی اطراف خود، ترکیب و آمیخته شود. به همین دلیل است که ایمپلنت‌های دندانی چنان تکیه‌گاه محکمی هستند که می‌توانند علاوه بر یک دندان، استحکام بریج و دندان مصنوعی را نیز حفظ کنند.

تیتانیوم دارای وزنی سبک، ضدحساسیت و دارای مقاومت بالاست و از کاربردی‌ترین مواد در ساخت پایه و اباتمنت ایمپلنت دندانی است.

شکل و ساختار پایه ایمپلنت نیز در اتصال مناسب آن با بافت استخوان موثر است و بسیاری از ایمپلنت‌های تیتانیومی دارای شیارهایی بر سطح خود هستند تا حداکثر تماس با سطح استخوان و بیشترین چسبندگی و ثبات را داشته باشند.

  • ایمپلنت زیرکونیا

با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد آلرژی‌ به تیتانیوم وجود داشت، برخی از شرکت‌ها به تحقیق و توسعه ایمپلنت‌های بدون فلز از جنس زیرکونیوم پرداختند. اگرچه زیرکونیا، سرامیک نامیده می‌شود، اما حاوی مقادیر کمی از دو فلز هافنیوم و ایتریم است که به بهبود خواص آن کمک می‌کند. زیرکونیا بسیار مقاوم است و به مانند تیتانیوم به‌خوبی جذب استخوان فک می‌شود.

مقایسه ایمپلنت تیتانیوم و زیرکونیا

کیفیت بالای ایمپلنت تیتانیوم در طی چند دهه اثبات شده است. از این نظر، زیرکونیا جدیدتر است و موفقیت آن در بلندمدت اثبات نشده است. هرچند نتایج حاصل از ایمپلنت زیرکونیا از نظر بسیاری از دندانپزشکان رضایت‌بخش است. ایمپلنت تیتانیوم به دو صورت یک‌تکه و دوتکه تولید می‌شود و موارد استفاده بیشتری در دندان مصنوعی و اوردنچر متکی بر ایمپلنت دارد.

ایمپلنت زیرکونیا تنها به صورت یک‌تکه تولید می‌شود و در جراحی برای قرارگیری آن، نیاز به دقت و توجه بیشتری وجود دارد. با این حال ایمپلنت زیرکونیا مزایایی نسبت به تیتانیوم دارد؛ زیرکونیا فلزی نیست، بنابراین رسانای حرارت نبوده و دچار خوردگی نمی‌شود و با داشتن رنگ سفید، دیگر هیچ خطری برای نمایان شدن فلز در خط لثه وجود ندارد.

بهترین مارک و برند ایمپلنت دندان کدام است؟

بیش از 100 برند در بازار محصولات ایمپلنت دندان فعال هستند که بعضی از آنها به دلیل کیفیت برتر، شهرت جهانی دارند. انواع مارک ایمپلنت از کشورهای مختلف جهان به کشورمان وارد می‌شود که ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی، آلمانی و کره‌ای، در بین دندانپزشکان محبوبیت بیشتری دارند. البته محصولات برندهای مطرح کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایران نیز مورد استفاده دندانپزشکان کشورمان هستند. شرکت‌های زیر از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایمپلنت در جهان هستند:

بهترین نوع ایمپلنت
چند نمونه از بهترین نوع ایمپلنت از نظر برند
  • برند سوئیسی اشترامن Straumann

برند ایمپلنت اشترومن بهترین برند ایمپلنت سوئیسی و شاید بهترین نوع ایمپلنت از نظر کیفیت تولید در جهان باشد. ایمپلنت‌های ساخت سوئیس دارای تکنولوژی برتر هستند و از باکیفیت‌ترین و گران‌ترین مارک‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

  • برند آمریکایی زیمر بیومتZimmer Biomet

زیمر بیومت از بهترین تولیدکنندگان ایمپلنت دندان در جهان و احتمالا بهترین نوع ایمپلنت آمریکایی است. محصولات این برند دارای برترین کیفیت بازار بوده و قیمتی بالا و مشابه با برند اشترامن دارند.

  • برند آمریکایی نوبل بیوکر Nobel BioCare

نوبل بیوکر دیگر شرکت آمریکایی برجسته در تولید ایمپلنت دندان است. این شرکت بیش از 60 سال سابقه دارد و محصولات خود را در بیش از 80 کشور به فروش می‌رساند.

  • برند آمریکایی دنتسپلای سیرونا Dentsply Sirona

Dentsply Sirona یک شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات دندانپزشکی است که در 21 کشور کارخانه دارد و محصولات خود را به 120 کشور جهان ارائه می‌کند.

  • برند آمریکایی بایوهورایزونز BioHorizons

محصولات شرکت بایوهورایزنز از محبوبیت بالایی در میان دندانپزشکان برخوردار است. ایمپلنت تولیدی این برند به دلیل داشتن میکروکانال‌هایی بر روی آن، چسبندگی بسیار بالایی با استخوان دارد و روند درمان را سریع‌تر می‌کند. محصولات این برند با وجود کیفیت بالا، معمولا قیمت پایین‌تری از برندهایی همچون زیمر دارد.

  • برند آلمانی

برندها‌ی آلمانی درصد موفقیت بسیار بالایی داشته‌اند. بنابراین ایمپلنت آلمانی می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند باقیمت مناسب‌تر کیفیت بالایی را تجربه کنند.

  • برند کره ای

ایمپلنت کره ای به دلیل قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول بسیار مورد توجه است.

عوارض استفاده نکردن از بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش برای جبران دندان‌های از دست رفته است، انتخاب بهترین نوع ایمپلنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون نوعی جراحی محسوب می‌شود و عدم استفاده از بهترین ایمپلنت ممکن است عوارض شدیدی ایجاد کند که بعضی از آن‌ها جبران ناپذیر باشد. به طور خلاصه می‌توان به عوارض استفاده نکردن از بهترین ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد آسیب به عصب دندان و فک
  • بروز عفونت دندان و لثه
  • ایجاد تحلیل استخوان فک در بیمار
  • بروز مشکلات در جویدن  و بلع غذا
  • شکست فرآیند کاشت ایمپلنت دندان
  • داشتن درد و ناراحتی شدید در فک و دندان

بهترین ایمپلنت دندان با قیمت مناسب کدام است؟

  • محصولات برندهای کره‌ای، از بهترین نوع ایمپلنت با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند. شاید بتوان از محصولات برند مطرح دنتیوم (Dentium) به عنوان بهترین ایمپلنت کره ای نام برد.
  • از دیگر برندهای باکیفیت ایمپلت کره ‌ای می‌توان به SNUC، Sewon medix، Cis و Biotem اشاره کرد که قیمت‌های مناسب‌تری به نسبت برندهای آمریکایی و سوئیسی دارند.
  • محصولات برندهای آلمانی مانند ICX و Bego با داشتن کیفیت مطلوب تحت استانداردهای کیفی کشور آلمان، دارای قیمت متوسط رو به بالا هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.
باید توجه داشت که درصد بالایی از موفقیت درمان ایمپلنت به انتخاب دندانپزشک مجرب و کارآزموده بستگی دارد و محصول تمامی برندهای معتبر و استاندارد، می‌تواند به دندانپزشک شما در رسیدن به نتیجه‌ای موفق کمک کند.

تفاوت قیمت بین برندهای تولید ایمپلنت معمولا به دلایلی مانند تفاوت در مدت زمان گارانتی محصول و تفاوت در میزان تحقیق و توسعه و کارآزمایی بالینی برای ابداع تکنولوژی‌های تازه و کارآمد است. البته عوامل اقتصادی همچون تفاوت در نرخ ارز کشورها و هزینه‌های واردات کالا از کشورهای مختلف نیز در قیمت‌ها اثرگذار است.

در شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک قیمت بهترین ایمپلنت دندان برای برندهای متفاوت در جدول زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که قیمت برندهای مختلف ایمپلنت در تمام شعب میخک یکسان است.

جدول بهترین برندهای ایمپلنت میخک

    ایمپلنت     قیمت (تومان)
   یک واحد ایمپلنت کره ای  از 12,۰۰۰,۰۰۰
   یک واحد ایمپلنت سوئیسی sic 18,۰۰۰,۰۰۰
   یک واحد ایمپلنت آلمانی icx 18,۰۰۰,۰۰۰

←می‌خواهم بیشتر بدانم: هزینه ایمپلنت با بیمه

همانگونه که شاهد رشد تکنولوژی‌های دندانپزشکی هستیم، مراجعه‌کنندگان به دندانپزشکان به دنبال اطلاعات کامل برای انتخاب درمان مناسب هستند. با توجه به اهمیت ایمپلنت‌های دندانی در حل مشکل از دست دادن دندان‌ها و زمانبر و هزینه‌بر بودن روند درمان آن، بیماران به دنبال بهترین نوع ایمپلنت با توجه به شرایط خاص خود هستند.

در این مطلب سعی داشته‌ایم شما را با بهترین برند ایمپلنت در دندانپزشکی آشنا کنیم و اطلاعات مناسبی را در خصوص جنس اجزای بهترین ایمپلنت، برندهای تولیدکننده و قیمت محصولات آنها در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید بهترین نوع ایمپلنت را برگزینید و در نهایت بهترین ایمپلنت را از نظر کاربرد، شرکت سازنده و مبدا برند ایمپلنت و نوع ساخت برررسی کردیم.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از متخصصان ایمپلنت باتجربه و همچنین بهترین نوع ایمپلنت، بالاترین کیفیت را در زمینه خدمت ایمپلنت دندان به مراجعین ارائه می‌کند. میخک همچنین با ارائه طرح ویژه پرداخت اقساطی شرایط را برای جبرای دندان‌های ازدست رفته شما تسهیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

سوالات متداول

بهترین ایمپلنت ساخت کشور سوئیس است که بهترین کیفیت را در جهان دارد.

برای دانستن اینکه بهترین نوع ایمپلنت کدام است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قیمت بهترین نوع ایمپلنت دندان بسته به کشور سازنده و برند آن متفاوت است.

بهترین برند ایمپلنت دندان، سوئیسی و آمریکایی است.

شما می‌توانید در از طریق مشورت با متخصص ایمپلنت خود، بهترین نوع ایمپلنت در ایران شناسایی و انتخاب کنید.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mat
mat
3 ماه قبل

سلام خیلی ممنونم بابت توضیحات کاملتون درمورد یمپلنت دندان با تشکر

میخک
مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  mat

خوشحالیم که براتون مفید بوده

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.