عصب کشی دندان

آنچه که عصب کشی دندان میخک را متفاوت می‌کند:

• قیمت مناسب
  • کیفیت بالای مواد
  • دندانپزشکان با تجربه

برای دریافت مشاوره رایگان پیش از آغاز درمان همین الان درخواست خود را ثبت کنید.

چرا میخک را برای عصب کشی دندان انتخاب کنیم؟

♦ تضمین قیمت عصب کشی دندان

عامل اصلی در تعیین قیمت عصب کشی دندان کیفیت مواد است. دندانپزشکی میخک عصب کشی دندان را با بهترین مواد موجود انجام می‌دهد.

♦ ضمانت 100% کیفیت خدمات

میخک برای اطمینان بیماران، خدمات عصب کشی دندان خود را 100 درصد ضمانت می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بیماران نگرانی نداشته باشند.

♦ دریافت طرح درمان عصب کشی دندان

یکی از مشکلات درخواست‌دهندگان عصب کشی دندان، عدم آگاهی از درمان مورد نیاز تا لحظه انجام عصب کشی است. در شبکه میخک قبل از مراجعه به مطب دندانپزشک، بیماران طرح درمان دریافت می‌کنند که در آن درمان موردنیاز با جزئیات جلسات موردنیاز و هزینه دقیق مشخص شده است.

♦ مشاوره آنلاین رایگان

بیماران میخک قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی از طریق ثبت درخواست آنلاین از طریق یک دستیار تخصصی با دندانپزشک در ارتباط هستند تا ضمن تشخیص صحیح مشکل قبل از مراجعه به مطب با آگاهی کامل نسبت به درمان و هزینه‌ها مراجعه کنند.

♦ پرداخت اقساطی

به‌دلیل همراهی با همه بیماران، میخک امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت اقساطی و صرفا با چک صیادی با اقساطی منعطف برای بیماران فراهم کرده است.

مشتریان میخک در مورد دندانپزشکی میخک چه می‌گویند؟

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان همواره یکی از درمان‌های پایه و عمومی دندانپزشکی بوده است. هر فردی احتمالاً یکبار در طول عمر خود دندان درد را تجربه کرده است. متاسفانه این درد در بیشتر موارد نیاز به پیگیری و درمان دارد. در غیر این صورت مشکلات بیشتری را برای فرد به وجود می‌آورد. درمان ریشه یا عصب کشی دندان یکی از متداول‌ترین روش‌هاست که برای تسکین درد دندان مورد توجه قرار می‌گیرد و پزشکی که با درمان ریشه سروکار دارد، اندودنتیست نامیده می‌شود.

عصب کشی دندان نوعی روش درمانی ترمیمی است که در آن پالپ (اعصاب) و کانال‌های ریشه (کانال‌های عصبی) منتهی به ریشه باید برداشته شوند تا از کشیدن دندان عفونی جلوگیری شود. علت اصلی درمان ریشه و عصب کشی دندان، عفونت اندام‌های حیاتی دندان(پالپ)، از بین بردن درد و همچنین احتمال التهاب یا عود مجدد عفونت است.

مراحل عصب کشی دندان :

بعد از اینکه به یک دندا‌نپزشک حاذق مراجعه می‌کنید و از نیاز به عصب کشی دندان مطمئن می‌شوید، دندانپزشک وضعیت دندان شما را با یک عکس تعیین می‌کند. مراحل عصب کشی دندان به شکل زیر آغاز می‌شود. اول اینکه طی این عکس میزان آسیب و درگیری دندان مشخص می‌شود. ضمن اینکه نیاز به درمان ریشه نیز محرز خواهد شد.

• بی‌حسی موضعی

بی‌حسی موضعی برای شروع فرآیند عصب کشی دندان انجام می‌شود، دندان و نواحی اطراف آن را به‌خوبی بی‌حس می‌کند. بعد از تزریق این بی‌حسی، برای تاثیر آن نیاز به تخصیص زمان بیشتری دارید.

• سد دندانی

این مرحله از عصب کشی دندان زمانی است که پزشک و دستیار دندانپزشکی از یک ورقه نازک لاستیکی استفاده می‌کنند که به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا روی دندان خاصی که تحت درمان است تمرکز و تمام دندان‌های اطراف را مسدود کند. همچنین محیطی استریل برای کاهش خطر عفونت توسط باکتری‌های موجود در بقیه دهان فراهم می‌کند.

• حفاری

در این مرحله از درمان ریشه برای دسترسی به محفظه پالپ مرده، سوراخ کوچکی در دندان آسیب‌دیده ایجاد می‌شود. بسته به محل دندان، این سوراخ ممکن است در امتداد سطح گاز گرفتن یا در پشت دندان باشد.

• برداشتن بافت و عصب

برای برداشتن بافت مرده پالپ و اعصاب از ابزارهای ویژه کانال ریشه استفاده می‌شود. بعد از اتمام این مرحله از عصب کشی دندان ، دندان آسیب‌دیده بدون درد خواهد بود.

• ضد عفونی کردن

مرحله ضدعفونی کردن یکی از مراحل مهم برای درمان ریشه و عصب کشی دندان است. این مرحله برای دندان‌های عفونی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است.

• استفاده از ابزارهای کانال ریشه

ابزارهای منعطف بسیاری در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخشی از این ابزار منعطف و ظریف برای پر کردن کانال دندان کارایی دارند. واقیعت امر این است که کانال‌های دندان باریک بوده و امکان پر کردن آن‌ها به‌آسانی فراهم نمی‌شود. دندانپزشکان برای فرم دادن به کانال‌ها و باز کردن آن‌ها از ابزارهای منعطف کمک می‌گیرند.

• پر کردن دندان

مرحله پر کردن دندان یکی از مراحل مهم در عصب کشی دندان است. برای پر کردن دندان از مواد ترموپلاستیک استفاده می‌شود. این مواد گوتاپرکا نام دارد و تثبیت آن‌ها نیز توسط سیلر چسبنده سیمانی انجام می‌شود. سیلر از بروز عفونت مجدد دندان در آینده ممانعت می‌کند.

• استفاده از پست(درصورت نیاز)

با توجه به ساختار دندان آسیب‌دیده، ممکن است نیاز به استفاده از یک پست در کانال ریشه نیز احساس شود. این پست برای نگه داشتن و ایستایی پرکردگی دائمی یا موقت دندان در عصب کشی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عصب دندان چگونه عفونی می‌شود؟

یکی از دلایل لزوم عصب کشی دندان این است که عصب دندان عفونی می‌شود. عصب دندان زمانی عفونی می‌شود که ضایعه دندان خارجی، قسمت داخلی آن را در معرض باکتری قرار دهد و باعث التهاب شود.
پوسیدگی عمیق، شکستگی ناشی از غذای سفت یا آسیب، پالپ طبیعی محافظت شده را در معرض دید قرار می‌دهد و در نتیجه عفونت و درد شدید ایجاد می‌کند و ضرورت عصب کشی دندان را آشکار می‌کند.
نیاز به درمان ریشه یا عصب کشی دندان با چند نشانه اصلی همچون درد شدید و تقریباً غیر قابل تحمل، ورم، بروز لکه‌های قهوه‌ای بر روی دندان و احساس نبض در دندان همراه است. همچنین ممکن است فرد درد شدیدی را در هنگام خوردن سردی یا گرمی یا جویدن غذا احساس کند.

مراحل عصب کشی دندان عفونی چگونه انجام می‌شود؟

عصب کشی دندان در کلینیک دندانپزشکی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و درمان طی یک ویزیت دو ساعته تکمیل خواهد شد.
دندانی که عصب کشی می‌شود، با استفاده از یک عایق الاستیک ایزوله شده و یک میدان استریل‌کننده ایجاد می‌کند تا از بیمار در برابر بلعیدن ابزار کوچک محافظت کند.
ریشه‌های دندان عفونی با داروهای خاص و همچنین استفاده از لیزر به‌دقت استریل می‌شوند و به دنبال آن با مهر و موم دقیق از احتمال عفونت مجدد دندان جلوگیری می‌شود.
در عصب کشی‌های عفونی، معمولاً پزشک بعد از تکمیل مراحل درمان ریشه، داروی آنتی‌بیوتیک برای بیمار تجویز می‌کند. التهاب بعد از عصب کشی دندان نادر است، اما به میزان آسیب‌دیدگی دندان بستگی دارد.
در پایان عصب کشی دندان یا درمان ریشه، دندان برای عملکرد مناسب مانند بقیه دندان‌های سالم نیاز به درمان مناسب دارد. در صورتی که دیواره‌های داخلی دندان از بین رفته باشند، باید فوراً یک پرکردگی موقت با آب‌بندی دائمی یا ساخت شفت دندانی در داخل دندان جایگزین شود. این درمان با قرار دادن یک روکش دندان تکمیل می‌شود تا از دندان شکننده و تیره برای سال‌ها محافظت شود. ضمن اینکه بتواند زیبایی و عملکرد دندان را نیز به‌خوبی حفظ کند.

انواع عصب کشی دندان:

• روت کانال تراپی(درمان ریشه) اولیه:

این نوع درمان برای برطرف کردن ورم، عفونت دندان و همچنین آبسه دندان روش بسیار مناسبی است.

• روت کانال تراپی ثانویه:

در صورتی که استفاده از درمان ریشه اولیه نتواند پروسه درمان را تکمیل کند، از این نوع عصب کشی کمک گرفته می‌شود.

• اپیکواکتومی(حذف ریشه انتهایی دندان):

این روش برای حذف کردن ریشه انتهایی دندان و همین‌طور بافت عفونی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

• پالپوتومی یا ترمیم ریشه:

این نوع روش درمان ریشه در بین کودکان بسیار متداول است و به منظور حذف عصب تاج دندان استفاده می‌شود. در واقع در این روش، ریشه دندان دست‌نخورده باقی می‌ماند.
می‌خواهم بیشتر بدانم: پالپوتومی دندان چیست؟

• جراحی تخلیه ریشه یا پالپکتومی:

در این نوع شیوه درمانی نیز تمام عصب و پالپ خالی می‌شود. پالپکتومی نیز در میان کودکان بسیار مرسوم است.

می‌خواهم بیشتر بدانم: پالپکتومی چیست؟

عصب کشی بسته به نوع عفونت و ساختار دندان آسیب‌دیده می‌تواند از درمان‌های اساسی برای برطرف کردن دندان درد باشد. این روش درمانی از انواع مختلفی برخوردار بوده و طی چندین مرحله انجام می‌شود.
آنچه که در عصب کشی دندان مهم است استفاده از دندانپزشک ماهر و با تجربه است و شبکه تخصصی دندانپزشکی با مجموعه ای از بهترین دندانپزشکان، بهترین کیفیت را در زمینه عصب کشی دندان به مراجعان ارائه می‌دهد.
میخک با مشاوره آنلاین و رایگان، طرح درمان، هزینه و تعرفه دندانپزشکی شفاف در تمام شعب و همچنین دندان پزشکی اقساطی شما را از ابتدا تا انتهای درمان همراهی می‌کند.

سوالات متداول مشاوره رایگان دندانپزشکی:

توجه داشته باشید مراقبت‌های بعد از درمان ریشه نیز اهمیت بسیاری دارد. زیرا فقط در این صورت درمان دندان به‌درستی تکمیل می‌شود. دندان عصب کشی شده را مانند سایر دندان‌ها نخ دندان بکشید و مسواک بزنید.
از شکستن یا جویدن مواد سفت با دندان درمان شده بپرهیزید. زیرا ممکن است مواد دندان از بین بروند و دندان آسیب جدی ببیند.

دندان عصب کشی شده به دلیل اینکه پالپ دندان را از دست داده است، عمر کمتری نسبت به دندان‌های دیگر دارد. یک دندان عصب کشی شده 10 تا 15 ماندگاری دارد که البته استفاده از روکش می‌تواند عمر آن را افزایش دهد. از طرفی عمر دندان عصب کشی شده با مراقبت‌های مختلف می‌تواند افزایش یابد.

روش های متفاوتی برای عصب کشی دندان در خانه وجود دارد که البته این روش‌ها موقتی بوده و ریشه دندان را تسکین می‌دهند اما در اسرع وقت باید به دندانپزشک مراجعه کرد.
روش‌هایی مثل کمپرس آب‌سرد، زردچوبه، آب‌نمک و استفاده از روغن درخت چای در گروه عصب کشی دندان در خانه، قرار می‌گیرند.

عصب کشی دندان نیز می‌تواند عوارض متعددی داشته باشد. از جمله عوارض عصب کشی دندان، عفونت و ترک برداشتن دندان و ... را می‌توان نام برد.

اینکه بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم، شامل خوردن غذاهای نرم با دماهای معمولی است. از طرفی از تا چند روز بعد از عصب کشی از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.