جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟ مزایا و معایب

ارتودنسی سرامیکی چیست؟
تأیید شده توسط تیم دندانپزشکی میخک
این مطلب توسط تیم دندانپزشکی میخک تایید شده است.
برای مشاوره آنلاین سایر خدمات دندانپزشکی کافی است کلیک کنید!
مشاوره دندانپزشکی رایگان

فهرست مطالب

یکی از روش‌های مرتب‌سازی دندان، ارتودنسی سرامیکی است. پیش از پیدایش نوع سرامیکی ارتودنسی، برای مرتب‌سازی دندان‌ها از براکت‌های فلزی استفاده می‌شد که ظاهر نامناسبی داشت و بسیاری از افراد احساس نارضایتی شدیدی داشتند. این امر باعث شد که محققین به فکر چاره‌ای برای این مسئله باشند و به دنبال آن، ارتودنسی‌های سرامیکی را وارد بازار کردند.

در این مقاله، ما تلاش خواهیم کرد که تمام اطلاعات موردنیاز در مورد ارتودنسی سرامیکی را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر دندان‌های شما نامرتب است و تصمیم دارید که آن‌ها را مرتب‌ و ردیف کنید، ضمن آشنایی با انواع ارتودنسی، بتوانید بهترین روشی که می‌تواند برای شما مناسب باشد را انتخاب کرده تا دوره درمانی رضایت‌بخشی را تجربه کنید.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

ارتودنسی سرامیکی یکی از انواع ارتودنسی ثابت است که برای اصلاح و تنظیم دندان‌های نامرتب و دارای مشکل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که استفاده از براکت‌های فلزی در ارتودنسی ظاهر نازیبایی داشت و موجب نارضایتی افراد تحت درمان می‌شد، نوع سرامیکی آن ابداع شد که یک جایگزین زیبا و مقاوم برای براکت‌های فلزی محسوب می‌شود.

نوع سرامیکی ارتودنسی نسبت به سایر روش‌ها ظاهر زیباتری داشته و این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند تا به‌صورت محرمانه‌تری دوره درمانی خود را طی کند، چرا که کمتر قابل مشاهده هستند و فرد می‌تواند با آرامش بیشتری در جمع‌های عمومی ظاهر شود.

طبق معمول، هر روش درمانی مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه به این موارد نیز خواهیم پرداخت تا بتوانید با اطلاعات کافی در مورد انتخاب روش درمانی خود تصمیم بگیرید.

ارتودنسی سرامیکی

مزایا ارتودنسی سرامیکی

از جمله مزایای ارتودنسی سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر زیبا:

 با توجه به اینکه براکت‌های سرامیکی مورد استفاده در این روش درمانی یا بی‌رنگ بوده و یا هم‌رنگ دندان‌ها هستند، لذا طبیعی‌تر به نظر رسیده و کمتر دیده می‌شود و شخص با نگرانی کمتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری دوره درمانی خود را طی خواهد کرد.

  • تناسب با دندان‌های بیمار:

سرامیک به دلیل شفافیت و همچنین داشتن رنگی متناسب با دندان‌ها، تطابق زیباتری با دندان‌های بیمار ایجاد می‌کند.

  • مقاومت بالا:

سرامیک مقاومت زیادی در برابر لکه‌ها و رنگ‌ها دارد. به همین دلیل، ثبات رنگی بیشتری داشته و دچار لکه و زردی نمی‌شود.

برای ارتودنسی دندان‌های خود نیاز به راهنمایی دارید؟

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با دندانپزشکان میخک پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنید!

مشاوره دندانپزشکی آنلاین
  • راحتی:

سرامیک سبک بوده و استفاده از آن راحت است. از این رو، بیمار احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

  • عدم تداخل با دستگاه‌های پزشکی:

با توجه به اینکه در نوع سرامیکی ارتودنسی از فلز استفاده نمی‌شود، لذا بیمار در صورتی که نیاز به رادیولوژی یا ام آر آی داشته باشد، می‌تواند بدون نگرانی از تداخل در عکسبرداری، از این امکانات پزشکی استفاده کند.

  • تأثیر کمتر بر روی بافت لثه:

از آنجایی که سرامیک سطح صافی دارد، کمترین تأثیر را بر روی بافت‌های لثه می‌گذارد. بدین ترتیب، می‌تواند باعث کاهش التهاب و خونریزی لثه شود.

ارتودنسی سرامیکی برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که دندان‌های نامنظمی دارند، انواع ارتودنسی با کیفیت‌ها و هزینه‌های متفاوتی در دسترس است. اما از آنجایی که ارتودنسی سرامیکی ظاهر خاصی دارد که کمتر به چشم می‌آید و تقریباً نامرئی است، معمولاً برای کسانی مناسب است که به دلیل شغل خود بیشتر در جمع‌های عمومی حاضر می‌شوند و تمایلی ندارند که دیگران براکت ارتودنسی را داخل دهان آنها مشاهده کنند. به همین دلیل، با استفاده از نوع سرامیکی ارتودنسی، می‌توانند دوره درمانی دندان‌های خود را محرمانه طی کنند.

ارتودنسی سرامیکی یک روش درمانی بسیار عالی برای کسانی است که شغل آنها ایجاب می‌کند که همواره در تماس با دیگران باشند و تمایلی ندارند که براکت‌های ارتودنسی آنها در معرض دید باشد. این روش ارتودنسی ممکن است که نسبت به سایر روش‌ها هزینه‌های بیشتری داشته باشد، اما به همان نسبت نیز مزایای اختصاصی دارد که برای برخی افراد این مزایا می‌تواند اولویت داشته و هزینه‌های بیشتر را برای آنها توجیه کند.

حالا که دانستید ارتودنسی سرامیکی چیست و با مزایا و معایب و همچنین هزینه ارتودنسی آشنا شدید، برای انتخاب نوع ارتودنسی خود بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. شبکه دندانپزشکی با استفاده از بهترین دندانپزشکان بالاترین کیفیت را در زمینه ارتودنسی سرامیکی برای مراجعین ارائه می‌کند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.